Białko pomaga w myśleniu

Białko, w przeciwieństwie do węglowodanów, pobudza pracę naszego mózgu. Dlatego miej na względzie wzbogacanie swojej diety w produkty obfite w białko.

Węglowodany powodują, że nasz umysł pracuje wolniej, dlatego warto rozważyć wykluczenie z diety słodyczy i innych produktów z dużą ilością cukru (pieczywa, kaszy, ryżu i makaronów), szczególnie w okresach wzmożonej aktywności intelektualnej. Odwrotne działanie ma białko, dlatego warto w jadłospisie zwiększyć udział ryb, indyka, chudej wołowiny, jogurtów naturalnych i chudych twarogów. Nie oznacza to oczywiście, że natychmiast po spożyciu takiego produktu staniemy się mądrzejsi i będziemy sprawniej myśleć. Z pewnością jednak białko hamuje zgubne działanie węglowodanów na pracę naszego umysłu, więc w każdym naszym posiłku powinno być chociaż 5-10 proc. tego cennego składnika.

Tylko u nas!

  • Leksykon produktów

    Kasza gryczana – wartości odżywcze i zastosowanie w dietach odchudzających

    Poznaj dziś właściwości zdrowotne kaszy gryczanej!

    czytaj więcej
  • Fitness

    Tae Bo – poznaj moc wschodnich sztuk walki

    Tae Bo - poznaj tę sztukę walki!

    czytaj więcej
  • Leksykon produktów

    Ziemniaki – wartości odżywcze i zdrowotne oraz zastosowanie ziemniaków w dietach odchudzających

    Ziemniak - poznaj jego zalety!

    czytaj więcej

Dodaj komentarz