Bolą cię plecy? Czas wzmocnić mięśnie kręgosłupa

napisał(a) RafalTrenuje

Praca biurowa, siedzący tryb życia i ograniczona aktywność fizyczna sprawi (może nie w przeciągu kilku czy kilkunastu miesięcy), że w pewnym momencie ból kręgosłupa stanie się dla ciebie tak oczywisty jak poranna toaleta. Najprostszym sposobem na uniknięcie takiego stanu rzeczy są ćwiczenia wzmacniające mięśnie kręgosłupa i brzucha.

Jest jedno ale: jeśli już doskwierają ci bóle kręgosłupa, szczególnie ostre, promieniujące do kończyn, których przyczyn nie znasz – jak najszybciej skonsultuj się z lekarzem specjalistą! W zasadzie, jeśli masz już jakiekolwiek dolegliwości bólowe skonsultuj się z lekarzem, by mieć pewność, że ćwiczenia nie przyniosą większych problemów.

Poza wzmocnieniem mięśni, dobrym sposobem na pozbycie lub zapobieganie bólom kręgosłupa jest choć minimalna aktywność fizyczna. Do pracy masz cztery kilometry i codziennie korzystasz z komunikacji miejskiej bądź samochodu? Zafunduj sobie poranny spacer do biura, bądź przejażdżkę rowerową. Śpisz ma miękkim materacu? Wymień go na średnio – twardy. Chodzisz na szpilkach? Wymień je na płaskie obuwie (najlepiej z dobrze amortyzującą wkładką). Dobrym treningiem dla naszego kręgosłupa będzie również pływalnia. Regularne pływanie zwiększa masę mięśniową grzbietu.

Powrót do blogów

Jeden komentarz “Bolą cię plecy? Czas wzmocnić mięśnie kręgosłupa

Dodaj komentarz