Fit kurczak curry z brokułami i ryżem

napisał(a) RafalTrenuje

Ostatnio rozmawialiśmy o trudnościach w zrzuceniu brzucha. Dziś podrzucam wam pełen białka posiłek, który przy odpowiednim natężeniu ćwiczeń – pomoże zrzucić oponkę. Do tego nie jest to typowe, fit jedzenie, bez smaku, zapachu. Przed wami kurczak CURRY!

 

Potrzebujemy:

– podwójnego fileta z kurczaka

– suszone curry

– mały kubeczek jogurtu naturalnego (odtłuszczonego!!!)

– mleczko kokosowe

– olej kokosowy do smażenia

– ryż naturalny

– kilka różyczek brokuła (opcjonalnie, ale od siebie dodam, że jest tu wskazany)

– świeżo mielony pieprz

 

Przygotowanie:

Kurczaka kroimy w paski. Przygotowujemy marynatę: Dwie łyżki oleju kokosowego ucieramy z pieprzem i łyżką curry. Do tak przygotowanej marynaty wrzucamy kurczaka i mieszamy do momentu w którym każdy kawałek będzie żółty. Odstawiamy, by się przegryzł na 2 godziny.

Ryż gotujemy według instrukcji, brokuła zaś do miękkości.

Na rozgrzaną patelnię wrzucamy kurczaka wraz z marynatą i podlewamy mleczkiem kokosowym. Dusimy (początkowo pod przykryciem), aż sos się zredukuje. Następnie zdejmujemy patelnię ze źródła ciepła i do kurczaka dodajemy kubeczek jogurtu naturalnego. Wszystko dokładnie mieszamy.

Kurczaka wraz z sosem podajemy na ryżu. Jako warzywną surówkę podajemy brokuła.

NIE UŻYWAJCIE SOLI!!! Sól zatrzymuje nadmiar wody w organiźmie!

Powrót do blogów

Jeden komentarz “Fit kurczak curry z brokułami i ryżem

Dodaj komentarz