Jakich składników nie łączyć w kuchni?

napisał(a) MagdaFit

Przygotowując codzienne posiłki, najczęściej nie zastanawiamy się, jakie efekty wywołuje połączenie używanych do nich produktów. Wiedza na ten temat najczęściej dotyczy zaleceń dietetyków, by nie łączyć węglowodanów z tłuszczami, gdyż powoduje to zwiększenie kaloryczności potraw. Tymczasem istnieje również wiele zdrowotnych przeciwwskazań do łączenia ze sobą niektórych składników potraw.

Pomidory + ogórki

Te ulubione składniki wiosennych kanapek i sałatek nie powinny znaleźć się obok siebie, gdyż enzym z ogórka niszczy witaminę C, obecną w nie tylko w pomidorach, ale także w innych produktach.

Pomidory i twarożek

Okazuje się, że bogactwo wapnia, zawartego w twarożku może zniknąć pod wpływem kwasów obecnych w pomidorze. Dodatkowym skutkiem ubocznych tej reakcji są nierozpuszczalne kryształki soli mineralnych, które odkładają się w stawach, przyczyniając się do bólu i zmian chorobowych.

Jajka i ziemniaki

Ziemniaki zawierają szczawiany, wpływające na nieprzyswajalność wapnia i żelaza, znajdujących się w jajku. Dlatego najlepiej zjeść jajko z pieczywem lub np. kaszą.

24
Powrót do blogów

Dodaj komentarz