Trening interwałowy w basenie

napisał(a) RafalTrenuje

Jeśli chcesz urozmaicić swój program treningowy – dobrym wyjściem będą cotygodniowe interwały … w basenie!

Jeśli jesteś dobrym pływakiem, taki trening przyniesie wiele dobrego i wyprowadzi cię z rutyny. Przygotowałem krótki plan treningowy dla zaawansowanych pływaków.

Trening w wodzie, poza poprawieniem wytrzymałości niesie jeszcze jeden, istotny efekt – przyspiesza spalanie kalorii, które utrzymuje się jeszcze po wyjściu z basenu. Zaczynajmy!

Rozgrzewka:

Jeśli w okolicach domu masz pływalnię – zrób sobie wstępne cardio. 10 – 15 minutowy marsz na basen sprawdzi się idealnie.

Gdy już dotrzesz, wejdź do niecki i dowolnym stylem, spokojnym tempem przepłyń 200 metrów, do kolejnej setki weź deskę i przepłyń cztery standardowe baseny.

Trening właściwy:

Styl dowolny. Przerwy między sesjami 20 – 30 sekund.

  • 5x 50 metrów wolne tempo

Przerwa

  • 5 x 50 metrów umiarkowane tempo

Przerwa

  • 3 x 50 metrów szybkie tempo – 80% maksymalnej wydolności

Przerwa

  • 5 x 50 metrów umiarkowanym tempem

Przerwa

  • 6 x 50 metrów powolnym tempem

Interwały kończymy uspokajającym, 10 – 15  minutowym cardio.

Wprowadzenie takich interwałów do stałego programu treningowego jest świetnym posunięciem, szczególnie wtedy, gdy tracisz zapał lub dopada cię znudzenie.

Powrót do blogów

Dodaj komentarz