Zdrowe gotowanie? Tylko na parze!

napisał(a) KingaKrol

Jak powszechnie wiadomo, gotowanie na parze to najzdrowszy z możliwych sposobów. Podczas obróbki termicznej mięso czy warzywa tracą wiele zdrowych i ważnych dla ludzkiego organizmu wartości odżywczych (wyjątkiem są pomidory, w których poprzez przetwarzanie wytwarza się likopen – przeciwutleniacz, chroniący przed chorobami układu krwionośnego ale przede wszystkim – przed nowotworami.). Jest też dziecinnie proste. Wiesz czego potrzebujesz by gotować na parze? Jak się właściwie do niego zabrać? Chętnie pomogę 🙂

Fajnie jeśli jesteś w posiadaniu parowaru, na przykład, elektrycznego, jednak nie jest to must – have. Na rynku dostępne są metalowe nakładki na garnki do gotowania na parze, bambusowe koszyczki, specjalne zestawy garnków. Jednak jeśli nie masz żadnego z wyżej wymienionych gadżetów – spoko, nic straconego, nie musisz biec do sklepu po któryś z nich :). Masz durszlak? Wystarczy, że do garnka wlejesz wodę, zagotujesz ją pod przykrywką a następnie położysz na jego rancie durszlak i ponownie przykryjesz. Ta dam! Domowy parowar:) Jest też druga opcja: procedura z garnkiem pozostaje, jednak zamiast durszlaka używamy gazy kosmetycznej. Rozkładamy ją na garnku i obwiązujemy ciasno na krawędzi. W taki sposób moja babcia przygotowywała “parowańce”, czyli drożdżowe bułeczki gotowane tylko i wyłącznie na parze 🙂

Co możemy gotować na parze? Przede wszystkim ulubione warzywa – zachowają swój kolor i wszystkie wartości odżywcze. Jeśli zdecydujesz się na mięso – wybierz te chude, jak indyk, kurczak czy cielęcina. Dobrym pomysłem jest też parowanie ryb, zatrzymasz w mięsie cenne kwasy tłuszczowe.  

 

 

Powrót do blogów

Jeden komentarz “Zdrowe gotowanie? Tylko na parze!

Dodaj komentarz