Crossfit – poznaj nowości w świecie fitness!

Ćwiczenia fitness od lat cieszą się wielką popularnością, która z roku na rok jeszcze przybiera na sile. Powstaje coraz więcej ich odmian, które zyskują swoich zwolenników. Jedną z nich jest crossfit. To trening dynamiczny, który łączy w sobie ćwiczenia wzmacniające mięśnie, ćwiczenia siłowe i wytrzymałościowe oraz elementy z zakresu lekkoatletyki i gimnastyki. Dzięki tak dużej różnorodności ćwiczeń, trening oddziałuje na całe ciało, wzmacniając sprawność, kondycję oraz wydolność organizmu. Crossfit do doskonała propozycja dla tych, którzy chcą poprawić swoją formę i wymodelować sylwetkę. Co daje crossfit i od czego zacząć?

Co to jest crossfit i dlaczego warto się na niego zdecydować?

Crossfit to rodzaj treningu fitness. Przeznaczony jest zarówno dla osób zaawansowanych pod względem aktywności fizycznej, jak i tych, którzy chcą wzmocnić swoją kondycję fizyczną. Wszystko za sprawą intensywności kolejnych ćwiczeń, dostosowywaną do indywidualnych potrzeb i możliwości każdego ćwiczącego. Dzięki temu nawet ci, którzy nie mają żadnego doświadczenia w zakresie aktywności fizycznej, mogą skorzystać z korzyści płynących z crossfitu. A tych przyznać trzeba jest wiele. Wśród nich oczywiście na pierwszy plan wysuwa się poprawa wydolności organizmu, poprawa wyglądu, wymodelowanie sylwetki i wzmocnienie mięśni całego ciała.

Poza tym treningi crossfit pomaga zredukować masę ciała i przyspieszyć metabolizm. To także świetny sposób na redukcję stresu – pomaga pozbyć się napięć i zapewnia poprawę nastroju. Wiele osób zastanawia się, co wybrać – crossfit czy siłownię. Jeżeli szybko męczy nas monotonia kolejnych ćwiczeń, która skutecznie obniża naszą motywację do podjęcia wysiłku to znak, że powinniśmy wybrać crossfit, ponieważ duża różnorodność ćwiczeń wchodzących w skład treningu zapewnia przyjemne i mobilizujące urozmaicenie. Warunkiem skuteczności treningów, jak i w przypadku każdego innego rodzaju ćwiczeń fizycznych, pozostaje oczywiście systematyczność. Tylko regularne treningi oraz dokładne i poprawne wykonywanie ćwiczeń zapewni pożądane efekty.

Crossfit – jak zacząć?

Aby rozpocząć treningi crossfit, potrzebujemy odpowiedniej motywacji i dobrze opracowanego planu ćwiczeń. Powinien on uwzględniać takie czynniki jak wiek, płeć, poziom sprawności i ogólne możliwości fizyczne organizmu. Na początek warto wybrać program przeznaczony dla osób mniej zaawansowanych, w skład którego wchodzą proste ćwiczenia nie wymagające dużego wysiłku. Stopniowo możemy zwiększać ich intensywność i zakres. Właściwy trening zawsze powinna poprzedzać dobrze przeprowadzona rozgrzewka składająca się z rozciągania dynamicznego, rozciągania statycznego i prostych ćwiczeń statycznych. Tak przygotowane mięśnie będą bardziej odporne na urazy i kontuzje podczas wykonywania kolejnych elementów treningu. Na zakończenie również należy wykonać kilka ćwiczeń rozciągających i wyciszających organizm, które uspokoją przyspieszone pod wpływem wysiłku tętno i pomogą nam powrócić do stanu sprzed rozpoczęcia treningu.

Pomimo tego, że crossfit posiada wiele zalet, niestety nie jest on przeznaczony dla każdego. Uczestnictwa w nim powinny unikać osoby cierpiące na osteoporozę lub te, u których zdiagnozowano jej pierwsze objawy, a także zmagający się z różnymi chorobami układu krążenia oraz układu oddechowego. Z ćwiczeń muszą zrezygnować również osoby w stanie pooperacyjnym, cierpiące na urazy i kontuzje, jak i ci, którzy chorują na grypę lub przeziębienie, przez co ich organizm jest mocno osłabiony. W ich wypadku podjęcie tak dużego wysiłku fizycznego mogłoby dodatkowo pogłębić stan osłabienia, narażając na poważne konsekwencje zdrowotne.

214

Tylko u nas!

  • Styl życia

    Uzależnienie od seksu – objawy, przyczyny, leczenie…

    To duży problem. Nie ignoruj go!

    czytaj więcej
  • Fitness

    Bądź duży! 5 sposobów na naturalny przyrost masy mięśniowej

    Zobacz, jak skutecznie wypracować umięśnioną sylwetkę.

    czytaj więcej
  • Fitness

    Jak wrócić do aktywności po długiej przerwie?

    Wracamy do aktywności po zimie!

    czytaj więcej

4 komentarzy na “Jak wrócić do aktywności po długiej przerwie?

  1. natalia

    Nie ma wydaje mi się jakieś środka sprawdzonego , małymi krokami a dojdziemy do celu na przykład 15 minutowe ćwiczenia na macie do fitnessu albo jakiś Jogging po pracy czy nawet jazda na rowerze może być krokowym powrotem do aktywności fizycznej.Mając na uwadzę nasze zdrowe , wracamy z większym impetem do sportu.

  2. Tadeusz K

    Jestem już starszą dostojną osobą i ze względu na swoją wagę mogę jedynie sobie pospacerować. Taka Aktywność Fizyczna Bardzo dobrze mi robi , nawet spotkałem piękną Damę . Panią Renie , razem spacerujemy i się dotleniamy. Bardzo wam dzieci polecam .

  3. doctorek pip

    Pamiętam jak kiedyś byłem nastolatkiem, niskiego wzrostu, jeszcze mniejszej wagi. Nie wyglądałem jak dorastający facet, moje koleżanki miały w bicepsie więcej ode mnie (tłuszczu! ale co z tego?). Miałem tego dość i postanowiłem to zmienić – zapisałem się na siłownię! Nie było łatwo, ale kto powiedział, że łatwo będzie. Teraz jestem zadowolony z tego jak wyglądam. Koleżanki teraz lecą na moje bicki. Aczkolwiek nie bardzo je widać pot szpitalnym fartuchem.

    • kajaczka kajaczka

      hahah niezłe ;D bicki i doktorek chcialabym Cię zobaczyć ponieważ głownie lekarze mają brzuszki od siedzącej pracy ( przynajmniej Ci pierwszego kontaktu ) Ja nie trenuje za często ale tez nie za rzadko i nie mam problemów z powrotami.

Dodaj komentarz