Ćwiczenia na ładne pośladki

Większości z nas zależy na smukłej i kształtnej pupie oraz zgrabnych udach. Jak pomóc sobie w realizacji tych marzeń ćwiczeniami?

Wszystkie zazdrościmy koleżankom, które zostały obdarzone przez naturę predyspozycjami do zachowania szczupłej i zgrabnej sylwetki, idealnej we wszystkich partiach. Jednak większość z nas nie ma tego szczęścia i w osiągnięcie zgrabnych pośladków oraz ud musi włożyć sporo wysiłku. Oto kilka ćwiczeń, które w tym pomogą. Najpierw jednak przedstawimy podział na typy kłopotliwych pośladków, z jakimi najczęściej możemy się spotkać:
cellulite

Za duża

To jeden z najczęściej spotykanych problemów z tą częścią ciała. Zbyt zaokrąglona, pełna nieładnych wybrzuszeń i pomarańczowych skórek pupa jest trudna do wytrenowania, jednak dadzą jej radę intensywne ćwiczenia typu: jazda na rowerze, biegi, pływanie, treningi na steperach i orbitreku. Dodatkowo warto zastosować specjalne ćwiczenia dolnych partii, które opisaliśmy poniżej. Warto przy tym pamiętać o odpowiedniej diecie i nawadnianiu.

beautiful and attractive young woman bootom and nice legs from back isolated on white
Płaska

Często spotykany wśród polskich kobiet problem to zbyt płaska pupa. Żeby ją nieco zaokrąglić, trzeba przede wszystkim zastosować bardziej kaloryczną, ale zdrową dietę i stosować ćwiczenia oporowe.
na białym tle postać kobieca w białych majtkach z uniesionymi rękami

Gruszka

To pupa, która jest nieproporcjonalnie duża i rozlewa się po również nieco zbyt masywnych udach. Tutaj należy postawić na dietę z ograniczoną liczbą kalorii, ćwiczenia aerobowe i oporowe.

Ćwiczenia na dolne partie ciała:

Fitness

  • Przysiady
    Angażują mięśnie m.in. pośladków, czworogłowe ud i brzucha. Dobrze wykonane przyniosą najlepsze efekty!

na siłowni kobieta robi wykroki z ciężarkami w rękach

  • Wykroki
    Szerokie rozstawienie nóg najlepiej zadziała na pośladki, a węższe – na uda.

Female crossfit performing doing deadlift exercise with weight bar

  • Ciąg martwy i proste nogi
    Wszystkie mięśnie po obydwu stronach kręgosłupa są w tym wypadku zmuszone do pracy. Zaangażowany jest szczególnie mięsień pośladkowy wielki oraz mięśnie kulszowo-goleniowe. Mocno pracują tez tyły ud.

young group women training on stepper and smile isolated

  • Na stepie
    Rytmiczne wchodzenie i schodzenie ze stepu to świetne ćwiczenie na pośladki. Przy okazji modelujemy sobie nogi.

na siłowni kobieta wykonuje odwodzenie nogi z ciężarkami w rękach

  • Odwodzenie biodra na stojąco
    Tutaj angażujemy mięśnie pośladkowe małe i średnie. Dobrze dodatkowo zawiesić ciężarki na kostkach lub dodać taśmę elastyczną, co zintensyfikuje trening.

runner - woman running outdoors training for marathon run. Beautiful fit asian fitness model in her 20s.

  • Biegi
    Najprostsze i najpopularniejsze ćwiczenie, które wielu osobom sprawia frajdę. Dobrze trenować regularnie, przynajmniej 3 razy w tygodniu po pół godziny. Trzeba przy tym pilnować swojego tętna.
659

Tylko u nas!

  • Styl życia

    Ciąża w kontekście 500+ – dochodowy interes?

    Program "500+" - dowiedz się więcej.

    czytaj więcej
  • Leksykon produktów

    Oliwa z oliwek – właściwości odżywcze oliwy z oliwek i jej zastosowanie w dietach odchudzających

    Poznaj korzyści płynące ze stosowania oliwy z oliwek.

    czytaj więcej
  • Ciekawostki

    Kofeina w odchudzaniu – pomaga czy przeszkadza? [fakty i mity]

    Dieta i regularna aktywność fizyczna mogą okazać się niewystarczające żeby każdego dnia być w doskonałej formie. W takich sytuacjach pomagają suplementy diety, które stanowią połączenie najważniejszych dla naszego organizmu składników mineralnych oraz naturalnych wspomagaczy. Wiele z nich opiera swoje działanie na kofeinie.  Niestety, u wielu osób kofeina nadal wzbudza mieszane uczucia, postanowiliśmy rozprawić się z... Czytaj dalej »

    czytaj więcej

Dodaj komentarz