Czy kwasy tłuszczowe omega-3 mogą chronić komórki mózgowe?

22 stycznia 2014 roku w Internecie zostały przedstawione wyniki badania, które potwierdziło, że kwasy tłuszczowe omega-3 mają zbawienny wpływ na komórki mózgowe. Co więcej ich regularne przyjmowania może zapobiegać zanikaniu tych komórek u osób w podeszłym wieku.

Women’s Health Initiative Memory Study dokonało pomiaru poziomu kwasów tłuszczowych u 1111 kobiet. Po ośmiu latach, gdy większość z poddanych badaniu pacjentek przekroczyła 75 rok życia, wszystkie poddano rezonansowi magnetycznemu głowy, by wyznaczyć objętość ich mózgów. Badania dały wyraz prawdzie o prozdrowotnym działaniu tłuszczów omega-3. Te kobiety, które wcześniej wykazywały wyższy poziom kwasów w organizmie posiadały większą objętość mózgu nawet o 70%.

Jeden z naukowców przeforsował tezę, że kwasy tłuszczowe omega-3 opóźniają obumieranie komórek mózgowych. Kobiety, których objętość mózgu była wyższa, posiadały także 2,7% większy hipokamp, element odpowiadający za pamięć krótkotrwałą. Hipokamp to niezwykle istotny organ pełniący główną rolę w procesie poznawania przestrzeni i ustanawiania punktów odniesienia. To właśnie trwałość hipokampu chroni nas przed chorobą Alzheimera!

gold omega

Źródło:
James V. Pottala, PhD, Kristine Yaffe, MD, Jennifer G. Robinson, MD, MPH, Mark A. Espeland, PhD, Robert Wallace, MD, MSc and William S. Harris, PhD, Higher RBC EPA + DHA corresponds with larger total brain and hippocampal volumes, Published online before print January 22, 2014

Tylko u nas!

2 komentarzy na “Rola odpoczynku w treningu

  1. natalia

    Ja wiem, ze odpoczynek da mi większe mięśnie. Podobno nie chodzi się na siłownie co 24h bo mięsnie nie wypoczywają i przez to nie rosną dlatego ja też staram się chodzić na siłownie tak około 3-4 razy w tygodniu. Staram się również dobrze się rozciagać i rozgrzewać by nie nabawić się kontuzji.

Dodaj komentarz