Czy można schudnąć bez diety?

Taki temat jak odchudzanie to dla wielu kobiet temat nr 1 nie tylko w okresie przedwakacyjnym, zaś podstawowym pytaniem jest pytanie o to, jak szybko schudnąć. Znasz to z autopsji? Spróbujemy Ci zatem podpowiedzieć, jak skutecznie schudnąć i zastanowimy się, czy można zrzucić zbędne kilogramy bez stosowania drastycznych diet oraz katorżniczych ćwiczeń.

Dieta odchudzająca – czy jest konieczna w procesie odchudzania?

Skuteczne odchudzanie kojarzy Ci się głównie ze wspomnianą już radykalną dietą i wykańczającymi ćwiczeniami? Myślisz, że nie ma innego sposobu na to, aby uzyskać piękną, zgrabną sylwetkę? Jeśli już od jakiegoś czasu walczysz z nadwagą, przebrnęłaś przez liczne diety i programy treningowe, dobrze wiesz, że nic samo z siebie się nie dzieje, a co za tym idzie, bez Twojego zaangażowania niechciane kilogramy nie znikną. To fakt.

Nie jest jednak tak, że bez diety schudnąć się nie da. Możesz to zrobić i zatrzymać osiągnięte wyniki na dłużej, ale tylko pod warunkiem, że do odchudzania podejdziesz z głową. Postawmy zatem sprawę jasno – można schudnąć bez diety.

Możesz powiedzieć diecie zdecydowane „NIE”

Dieta, o ile jest właściwie dobrana i prowadzona, z pewnością przyspiesza proces odchudzania i co do tego nie ma wątpliwości, ale tak naprawdę nie jest do niego potrzebna. Co więcej, liczne diety, szczególnie te wymagające, zakładające bardzo małą liczbę kalorii oraz monotonne (tj. bazujące na niewielkiej liczbie konkretnej grupie produktów), pociągają za sobą ryzyko wystąpienia sławetnego efektu jo-jo.
Jeśli zaś chcesz schudnąć przede wszystkim zdrowo i bezpiecznie oraz marzysz, by efekty odchudzania z Tobą pozostały, wystarczy, że będziesz przestrzegać podstawowych zasad zdrowego odżywiania. Nie musisz się głodzić, tygodniami posilać marchewką czy sałatą, nie musisz odmawiać sobie wszystkiego, jeśli tylko… będziesz aktywna!

Jak schudnąć bez diety?

Pamiętaj o tym, że bezpieczne odchudzanie to odchudzanie stopniowe i być może niekoniecznie Ci się to spodoba, ale dość wolne. Aby zminimalizować wystąpienie wspomnianego efektu jo-jo i innych niebezpiecznych dla zdrowia powikłań, powinnaś tracić średnio 3-4 kilogramy miesięcznie. Jest to optymalna liczba kilogramów – Twój organizm nie zazna szoku i „nie zwariuje”. Będzie natomiast miał czas, aby przystosować się do zachodzących zmian i przestawić na nowy tryb funkcjonowania.

Podstawą odchudzania bez diety są oczywiście właściwe ćwiczenia na odchudzanie. Nie muszą one być intensywne i wyczerpujące, nie muszą też być długotrwałe. Nie tylko nie musisz, ale nawet nie powinnaś ćwiczyć więcej niż 3-4 razy w tygodniu, bo organizm powinien mieć czas na regenerację. Wówczas Twoje ćwiczenia będą efektywniejsze i będą też sprawiać Ci więcej przyjemności. Najważniejsze, i to bez względu na to, jaką formę aktywności wybierzesz, powinna ona być regularna.

Co zrobić, żeby schudnąć bez diety? Wybór masz naprawdę imponujący, dlatego bez wątpienia znajdziesz sport, który pokochasz i będziesz traktować nie jak obowiązek i środek do celu, ale jako sposób na życie i cel sam w sobie. Świetnym pomysłem jest np. jazda na rowerze. Choć kojarzy się ona głównie z aktywnością wiosenno-letnią, na rowerze możesz jeździć cały rok – wystarczy właściwy ubiór i dobre chęci. Jeżeli natomiast mimo wszystko nie wyobrażasz sobie jazdy na rowerze zimą, możesz w tym czasie „przerzucić się” na rowerek stacjonarny. Gdy nie posiadasz takowego w domu i nie chcesz w niego inwestować, ćwicz w siłowni.

Absolutną klasyką jest bieganie. Biegając, angażujesz dosłownie wszystkie mięśnie, dlatego też jogging doskonale wpływa na kształtowanie całego ciała. Myślisz, że jest to trudne i na pewno Cię przerośnie? Nic bardziej mylnego! Wystarczy, że zaczniesz biegać po zaledwie kilka minut dziennie. Wówczas stopniowo przyzwyczaisz organizm do wysiłku. Jak to zrobić? Rozpocznij np. od 10-minutowego treningu. Na początek nie zapomnij o rozgrzewce. Biegnij minutę, kolejną minutę maszeruj (ważne, aby cały czas pozostawać w ruchu!), biegnij minutę, maszeruj i tak na zmianę. Kolejnego dnia spróbuj biec dwie minuty, po czym maszeruj minutę. Stopniowo zwiększaj liczbę minut biegu i wydłużaj czas treningów. Zanim się obejrzysz, będziesz w stanie przebiegnąć nawet pół godziny bez przerwy na marsz.

Ani rower ani bieganie nie przemawiają do Ciebie lub też obawiasz się, że monotonne treningi szybko Cię zniechęcą? Kolejnym świetnym pomysłem jest pływanie. Nie od dziś wiadomo, że sport ten, który nawiasem mówiąc, jest czystą przyjemnością, fantastycznie kształtuje sylwetkę. Możesz pływać nie tylko na basenie, ale też korzystać z uroków słońca i wody w okresie letnim na otwartych kąpieliskach – nad morzem, jeziorem czy rzeką (oczywiście z zachowaniem zasad bezpieczeństwa). Jeszcze inne pomysły to jazda na rolkach, joga, fitness, skakanka… Nie musisz „być wierna” tylko jednej aktywności, bowiem każdego dnia możesz robić coś innego. Dzięki takiej różnorodności sport nigdy Ci się nie znudzi.

Tylko u nas!

Jeden komentarz “Znaczenie wysportowanych pośladków w zdrowej sylwetce

  1. natalia

    Stepper , to dla pośladów dużo robi ! W porównaniu z innymi przyrządami do ćwiczeń stepper jest lekki i zajmuje mało miejsca, dzięki czemu można używać go nawet w małych pomieszczeniach.
    Jest łatwy w transporcie i przechowywaniu.Pozwala wzmacniać mięśnie, a jednocześnie zwiększa tętno i poprawia kondycję. Przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej. Zwalcza cellulit.Kocham Stepper nic więcej dodać nic ująć

Dodaj komentarz