Czym jest dieta Cambridge?

Dieta Cambridge należy do grupy diet bardzo niskokalorycznych. Jej zasady są restrykcyjne, a ich przestrzeganie wymaga silnej woli, konsekwencji i dużej determinacji. Dopuszczalna dzienna ilość kalorii w czasie pierwszych etapów kuracji waha się w granicach zaledwie 400 – 600 kcal. Ten typ diety oczyszczającej polecany jest szczególnie osobom, które muszą szybko schudnąć (na przykład ze względów zdrowotnych) lub osobom bardzo otyłym, u których dotychczas stosowane diety nie przynosiły żadnych rezultatów.

Oczyszczanie organizmu dietą Cambridge powinno odbywać się za zgodą lekarza i pod jego ścisłą kontrolą, gdyż tak drastyczna zmiana sposobu odżywiania może wywołać konsekwencje zdrowotne. Dowiedzmy się, na czym opiera się jadłospis diety Cambridge i sprawdźmy, czy można nazwać ją najlepszą dietą oczyszczającą.

Dieta Cambridge – co warto o niej wiedzieć?

Dieta ta polega na dostarczaniu do organizmu znacznie obniżonej ilości kalorii i dzięki temu, szybkiej utracie kilogramów. Dieta Cambridge opiera głównie się na gotowych produktach – batonach, zupach w proszku i koktajlach. Zdecydowaną podstawą jadłospisu są zupy dostępne w różnych smakach do wyboru: pomidorowym, grzybowym, jarzynowym, o smaku żurku i kurczaka z grzybami. Jedna spożywana porcja zwiera około 140 kcal i jednocześnie w zupełności pokrywa 1/3 dziennego zapotrzebowania organizmu na białko, składniki odżywcze i witaminy.

Pierwsza część kuracji trwa przez okres trzech tygodni. W ciągu kolejnych dwóch do jadłospisu wprowadza się normalne posiłki, które spożywa się naprzemiennie z gotowymi produktami. Kobiety powinny spożywać jeden normalny posiłek i dwa składające się ze sproszkowanych produktów. U mężczyzn natomiast jadłospis powinien zróżnicowany w skali 2:2. Przez cały czas trwania diety oczyszczającej organizm należy wypijać minimum dwa litry wody dziennie.

Zakazane jest picie kawy, herbaty, soków. Sporadycznie można sięgnąć po zieloną herbatę. W drugim etapie diety wciąż zakazane jest spożywanie produktów mącznych, niektórych owoców (pomarańcze, gruszki, winogrona, banany, śliwki), produktów o dużej zawartości węglowodanów, słodyczy, alkoholu, serów, tłustej śmietany i mleka.

Opinie o diecie Cambridge

Zdania na temat diety Cambridge są podzielone – ma ona zarówno sporo przeciwników, jak zwolenników. Ci, którzy do jej stosowania podchodzą sceptycznie, swoje zdanie uzasadniają przede wszystkim drastycznymi zasadami. Pomimo tego, dieta Cambridge przynosi widoczne efekty, to jednak, jak tłumaczą, może być niebezpieczna dla organizmu. Rzeczywiście, niska zawartość kaloryczna spożywanych produktów może powodować ogólne osłabienie organizmu (wskazane jest ograniczenie aktywności fizycznej, zwłaszcza w pierwszym etapie trwania), ale zalecane posiłki skomponowane są w taki sposób, że dostarczają wszystkich składników odżywczych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Kolejnym czynnikiem budzącym wątpliwości w stosowaniu tej diety jest moment jej zakończenia, a dokładniej obawy o możliwość wystąpienia efektu jo-jo. Aby temu zapobiec, wychodzenie z diety powinno odbywać się stopniowo, nawet przez kilkanaście miesięcy. Pomoże to skutecznie obniżyć prawdopodobieństwo pojawienia się efektu jo-jo.

Do plusów diety Cambridge z pewnością należy zaliczyć łatwość i szybkość przygotowywania posiłków, dzięki stosowaniu gotowych produktów. Poza tym, dokładne przestrzeganie jej zasad pozwala na osiągnięcie bardzo dobrych wyników w zakresie redukcji masy ciała (nawet do 4 kilogramów w ciągu pierwszego tygodnia). Jednak należy pamiętać, że nie wszyscy mogą z niej skorzystać. Diety nie mogą stosować osoby chore na cukrzycę, osoby cierpiące na zaburzenia odżywiania, mające różnego rodzaju problemy zdrowotne. Rozpoczęcie kuracji zawsze powinna poprzedzać konsultacja medyczna.

Tylko u nas!

  • Styl życia

    Niebezpieczne upały – jakie groźne mogą być skutki słonecznego udaru i wysokiej temperatury?

    Zobacz jak groźne mogą być skutki upałów.

    czytaj więcej
  • Styl życia

    Nieświeży oddech – poznaj jego przyczyny i sposoby leczenia

    Przykry zapach z ust - sprawdź jak możesz się go pozbyć.

    czytaj więcej
  • Fitness

    Videotreningi – zalety i wady ćwiczeń przed telewizorem

    Trening z telewizorem? Poznaj wady i zalety!

    czytaj więcej

Dodaj komentarz