Czym wspomóc trening płaskiego brzucha?

Płaski brzuch to cel i marzenie wielu osób, które chcą osiągnąć upragnioną formę i sylwetkę. Niestety, bardzo często mimo katorżniczych treningów, tuż nad biodrami i w centralnej części brzucha widoczna jest oponka, która niweczy marzenia o nienagannej sylwetce. Jak wspomóc trening płaskiego brzucha?

czym wspomóc trening płaskiego brzucha?

Dobierz odpowiednią dietę!

Dieta na płaski brzuch nie wymaga jakichś wielkich poświęceń w postaci głodówki czy diety niskokalorycznej. Takie sposoby odżywiania mogą niestety przyczynić się do powstawania efektu jo-jo oraz spowalniać metabolizm. Brak odpowiedniej ilości białka w codziennym pożywieniu prowadzi do sytuacji, gdy organizm nie ma materiału budulcowego do regeneracji mięśni i tkanek. Natomiast niedobór witamin lub mikroelementów może spowodować zaburzenia w metabolizmie i przyczynić się do zatrzymywania wody w organizmie. Właśnie z tego powodu, by wspomóc treningi płaskiego brzucha, należy zastosować odpowiednią dietę.

Chcesz mieć płaski brzuch? Zapomnij o…

ALKOHOL

  • To źródło praktycznie samych kalorii i nie dostarcza do organizmu żadnych innych substancji.
  • Dodatkowo alkohol zaburza mechanizmy radzenia sobie ze stresem, a znienawidzona oponka może być efektem utrzymywania się w organizmie zbyt dużego stężenia kortyzolu, czyli hormonu stresu.
  • Alkohol sprzyja również podjadaniu i negatywnie oddziałuje na funkcjonowanie wątroby, która odpowiada za trawienie.

Do produktów zakazanych, które są wrogami płaskiego brzucha, zalicza się także:

  • słodycze,
  • biały cukier,
  • pszenną mąkę,
  • potrawy smażone na głębokim tłuszczu oraz inne tłuste potrawy, które mogą nadmiernie obciążać wątrobę.

W co wzbogacić dietę na płaski brzuch?

  1. Najważniejsze jest spożywanie posiłków o niskiej zawartości kalorii. Mowa tu na przykład o posiłkach składających się z warzyw, które nie tylko zawierają niewielką ilość kalorii, ale także są doskonałym źródłem witamin, minerałów oraz błonnika, który jest konieczny do prawidłowej przemiany materii. Błonnik doskonale wpływa na zachowanie niskiego poziomu cholesterolu we krwi, a także obniża poziom glukozy we krwi.
  2. W diecie na płaski brzuch nie wolno zapominać o białku, czyli budulcu mięśni i kości. Jeśli marzymy o płaskim brzuchu, musi wiedzieć, że brak białka spowoduje, że organizm nie będzie miał czym wzmocnić mięśni brzucha.
  3. Jeśli nie chcemy jeść mięsa lub tradycyjnego nabiału, wówczas można zdecydować się na białko pochodzenia roślinnego. Można je znaleźć w fasolach i kaszach. Te ostatnie są również znakomitym źródłem potrzebnych do pracy węglowodanów.

Przypisy:

  1. Zineczenko D. Dieta na płaski brzuch. Vital. Białystok 2016.

fasola zdrowe odżywianie

Spalacze tłuszczu

Przykładem takiego produktu jest  Therm Line® Fast – suplement diety w postaci tabletek powlekanych, zawierający odpowiednio dobraną kompozycję składników dla kobiet dążących do szybkiej redukcji wagi ciała. Składniki preparatu wspomagają spalanie tłuszczu, przyspieszenie metabolizmu oraz usuwają nadmiar wody z organizmu. Wśród nich znajdziemy:

  • Zielona herbata oraz pieprz kajeński, zawierający kapsaicynę, wspomagają spalanie tłuszczu, ułatwiając jednocześnie walkę z cellulitem.
  • Zielona herbata przyspiesza przemiany składników preparatu w organizmie.
  • Pokrzywa sprzyja usuwaniu wody z organizmu wraz z zawartymi w niej produktami przemiany materii.
  • W skład produktu wchodzi także wysokiej jakości ekstrakt zielonej kawy – standaryzowany na zawartość kwasu chlorogenowego oraz ekstrakt guarany.

PAMIĘTAJ!

Same treningi nie są panaceum na idealnie płaski brzuch. Podobnie jest z dietą.

Tylko połączenie odpowiedniego sposobu odżywiania i treningu, a często również wspomaganie odchudzania właściwie skomponowanymi spalaczami tłuszczu pozwoli zbliżyć się do upragnionego efektu.

Warto zacząć od treningów i stopniowo zmieniać swój organizm przez dobrze dobraną dietę. 

Nie wiesz jak rozpocząć? Sprawdź nasze przykładowe ćwiczenia na płaski brzuch:

Tylko u nas!

Dodaj komentarz