Dieta baletnicy – modna, ale groźna…

Pytanie o to, jak szybko schudnąć i która dieta odchudzająca będzie najbardziej skuteczna, dręczy wielu z nas. Dietetycy prześcigają się w tworzeniu coraz to nowszych metod redukcji masy ciała w jak najkrótszym czasie, tak, aby szybkie odchudzanie, które jest marzeniem wielu osób, było naprawdę możliwe. Ostatnio coraz większą popularnością wśród zwolenników szybkich diet cieszy się dieta baletnicy.

Jej zasady są dość restrykcyjne, ale za to efekty pozwalają cieszyć się smukłą sylwetką w stosunkowo krótkim czasie. Niestety, opinie o diecie baletnicy są bardzo podzielone, ze względu na jej zasady, dotyczące między innymi głodówek w pierwszym okresie jej stosowania, które są mocno wyniszczające dla organizmu. Przyjrzyjmy się jej nieco bliżej i sprawdźmy, co jeść, żeby schudnąć zgodnie z jej zasadami.

Na czym polega dieta baletnicy?

Skuteczna dieta już z założenia powinna przynosić widoczne rezultaty w postaci redukcji masy ciała, a przy tym zapobiegać powstawaniu efektu jo-jo i nie zakłócać działania organizmu poprzez dostarczanie zbyt małej ilości wartości odżywczych. Dieta baletnicy na pewno spełnia pierwszą cześć z tych założeń. Biorąc pod uwagę jej surowe zasady i minimalne ilości spożywanych produktów, rzeczywiście efekty diety baletnicy są widoczne w krótkim czasie.

Sylwetka staje się smuklejsza, a zbędne kilogramy znikają. Jednak analizując jej działanie pod względem wpływu na cały organizm i jego prawidłowe funkcjonowanie, można się mocno zastanowić czy aby na pewno jest ona sposobem na skuteczne odchudzanie. Dieta ta z całą pewnością jest przeznaczona dla osób bardzo zdeterminowanych i wykazujących silną wolę.

Założeniem diety jest spożywanie niewielkich ilości składników, a przez pierwsze dwa dni – wyłącznie płynów. Cała kuracja trwa dziesięć dni, a według założeń jej twórców w tym czasie można schudnąć nawet do 12 kilogramów! Jednak sceptycy wytykają jej zaburzenie równowagi organizmu poprzez spożywanie zbyt małych ilości pokarmu, które może przynieść dla zdrowia wiele niekorzystnych konsekwencji, a także wywoływać wspomniany już efekt jo-jo. Przede wszystkim, organizm podczas jej stosowania jest bardzo mocno obciążony, może wystąpić niedobór żywieniowy, a nawet niebezpieczne dla zdrowia odwodnienie. Mogą występować także inne objawy jak zawroty głowy, ogólne zmęczenie i rozdrażnienie.

Dieta baletnicy – jadłospis

Dieta podzielona została na pięć etapów. Każdy z nich trwa dokładnie dwa dni. Przez pierwsze dwa nie spożywamy żadnych pokarmów. Pijemy wyłącznie wodę i kawę bez cukru, ewentualnie wzbogaconą odtłuszczonym mlekiem. W czasie trwania kolejnego etapu jemy tylko chudy serek lub twarożek. W piątym i szóstym dniu zjadamy maksymalnie 11 ziemniaków ugotowanych w mundurkach. W czasie czwartego etapu jemy tylko białe mięso – pół kilograma dziennie. Ostatni etap to czas, w którym bez żadnych ograniczeń możemy jeść warzywa – głównie pomidory oraz wszystkie warzywa zielone.

Podczas trwania diety, przez cały czas pijemy wodę oraz kawę i herbatę bez cukru. Ważne, aby nie przekraczać ilości 2,5 – 3 litrów dziennie. Należy również zachować dużą ostrożność po jej zakończeniu, kiedy to wracamy do normalnej diety, ponieważ zbyt gwałtowne spożycie dużych ilości pokarmu oprócz tego, że w krótkim czasie spowoduje wystąpienie efektu jo-jo, może także spowodować zaburzenia układu pokarmowego.

Oprócz wyjątkowo restrykcyjnych zasad dieta baletnicy ma jeszcze jedną, dość znaczącą wadę. Mianowicie, spowalnia nasz metabolizm, co w przyszłości może utrudniać stosowanie kolejnych diet i próby zrzucenia zbędnych kilogramów.

Tylko u nas!

Jeden komentarz “Zielona kawa – magiczny spalacz tkanki tłuszczowej?

Dodaj komentarz