Dieta bez pszenicy – zasady i jadłospis diety doktora Williama Davisa

Wbrew pozorom dieta bezpszenna to propozycja nie tylko dla osób uczulonych na gluten – to skuteczne rozwiązanie dla każdego, kto chce schudnąć nawet kilka kilogramów w 2 tygodnie! Poznaj dietę Williama Davisa i dowiedz się, dlaczego warto zrezygnować z produktów zawierających gluten.

Dieta bezglutenowa ma swoich zwolenników i przeciwników – pierwsi chwalą ją za niesamowite efekty, drudzy zwracają uwagę na dobroczynne właściwości pszenicy. Jeśli więc chcesz zrzucić zbędne kilogramy, dowiedz się nieco więcej o diecie, która do Europy przywędrowała z Zachodu.

William Davis i jego dieta bez pszenicy

Twórcą diety bezglutenowej na odchudzanie jest amerykański kardiolog, dr William Davis. Wbrew pozorom nie stworzył on jednak jadłospisu dla osób uczulonych na gluten, lecz dla osób pragnących zrzucić zbędne kilogramy. O tym, że wyeliminowanie pszenicy z codziennego menu pozwala rzucić nawet 5 kg w 2 tygodnie, przekonało się mnóstwo osób. Wśród nich są też znane osobistości show biznesu, m.in. Victoria Beckham i Gwyneth Paltrow. Dieta Davisa opiera się na całkowitym wyeliminowaniu z jadłospisu produktów zawierających gluten. Jak przekonuje kardiolog, nawet te pszenne nie są tak zdrowe, jak większość uważa, i należy je całkowicie wykreślić z codziennego menu.

Dieta bezglutenowa – zasady i efekty

Jeśli chcesz przejść na dietę Williama Davisa, musisz całkowicie zrezygnować z wszelkich produktów zawierających gluten. Wśród nich znajdują się produkty pszenne, takie jak pełnoziarniste pieczywo, np. chleb razowy. Ogranicz też spożywanie innych węglowodanów: ryżu, ziemniaków, skrobi kukurydzianej, słodyczy, roślin strączkowych, soków owocowych itp. Należy je ograniczyć pomimo faktu, iż nie zawierają glutenu. W diecie bezpszenicznej dominują warzywa, produkty mleczne (przede wszystkim pełnotłuste sery), ryby, owoce morza, mięso i drób, orzechy, zdrowe oleje (oliwa z oliwek, olej z awokado, olej kokosowy), jaja, a także zioła i przyprawy. Do tego woda, ewentualnie stuprocentowe soki, a w ograniczonych ilościach także kawa, herbata i czerwone wino.

Zalety diety bez pszenicy

Poprawnie stosowana dieta bezglutenowa daje naprawdę dobre efekty – pozwala schudnąć nawet 20 kg w ciągu pierwszych kilku miesięcy stosowania. Dzięki niej ustępują objawy celiakii i schorzeń jelitowych, obniża się poziom “złego” cholesterolu, zmniejszają dolegliwości skórne, takie jak łuszczyca czy afty, polepsza się nastrój i poprawia koncentracja, a nawet łagodzą objawy schizofrenii czy ADHD.

Wady życia bez pszenicy

Całkowite wyeliminowanie pszenicy z jadłospisu pozbawia organizm wielu cennych wartości odżywczych. Pszenica jest doskonałym źródłem skrobi, witamin B1, B2, D, E, K i karotenu oraz estrogenu, zawiera też cenne związki mineralne, takie jak potas, magnez, sód, wapń, fosfor, siarka i żelazo. Produkty pszenne zawierają też błonnik i pektyny. Przeciwnicy diety Davisa wskazują, iż jadłospis ubogi w węglowodany, a jednocześnie wysokobiałkowy może powodować kłopoty z koncentracją i pamięcią, rozdrażnienie, apatię i bezsenność. Węglowodany są bowiem głównym źródłem energii dla mózgu. Dlatego też podczas stosowania diety warto wspomóc się odpowiednią suplementacją. Dobrym wyborem są produkty z serii Therm Line firmy Olimp Laboratories, które nie tylko przyspieszą spalanie tkanki tłuszczowej, ale także uzupełnią wywołane przez brak pszenicy niedobory cennych składników mineralnych.

Dieta bez zbóż – twój jadłospis

Oto propozycja dziennego menu na diecie bez pszenicy. Na śniadanie pyszny serek ziołowy lub placek z kaszy jaglanej. Drugie śniadanie to czas na sałatkę kalafiorową z serem feta lub pasztet z ciecierzycy. Na obiad soczysty łosoś z grilla na sałacie podawany z ryżem, a do picia lemoniada lub niewielka szklanka herbaty. Pozostaje kolacja – tu króluje dynia w postaci np. smakowitego kremu lub ryba po grecku. Pysznie, bezglutenowo i zdrowo każdego dnia!

Tylko u nas!

Dodaj komentarz