Dieta biurowa – zasady, idea i przykładowy jadłospis

Dieta biurowa powstała z myślą o ludziach, którzy wykonują pracę umysłową i w związku z tym większość swojego dnia spędzają, siedząc przy biurku lub przed komputerem. W wyniku tego ich aktywność fizyczna jest stosunkowo niska i łatwiej im, niż ludziom pracującym fizycznie, przybrać na wadze. Pracując w biurze, często jest się narażonym na pułapki zastawiane przez „życzliwych” znajomych, którzy oferują ciasteczko czy cukiereczka do kawki, a ktoś głodny, kto wyszedł z domu bez śniadania, może bardzo łatwo ulec takiej pokusie.

Praca biurowa a sposób odżywiania się

Główne zasady diety biurowej to niska kaloryczność (jest to dieta 1200 kcal), przestrzeganie pór posiłków i nie pomijanie żadnego z nich. Posiłki te to zjedzone w domu śniadanie, drugie śniadanie i lunch jedzony jeszcze w pracy, obiad spożywany po powrocie do domu oraz drobna kolacja.

W związku z tym, że ludzie zainteresowani dietą biurową to ludzie wykonujący pracę umysłową nie mogą zapominać oni o swoim mózgu – przecież to ich główne narzędzie pracy! Powinni więc zwrócić uwagę na to, żeby w ich diecie nie zabrakło kwasów tłuszczowych omega, zawartych w rybach i owocach, które mogą usprawnić pracę mózgu.

Co jeść na diecie biurowej?

Jak przy każdej diecie niskokalorycznej powinniśmy zadbać o zróżnicowanie jadłospisu – to pomoże nam uniknąć niedoborów pokarmowych i zapewni lepsze samopoczucie. Warto też pamiętać o piciu dużej ilości wody – to również usprawni pracę mózgu.

Co można zjeść na śniadanie na diecie biurowej?

Najważniejszym posiłkiem dnia jest śniadanie, które powinno być zjedzone jeszcze w domu. Zapewni ono energię na cały dzień. W przypadku diety biurowej na śniadanie warto zjeść pełnowartościowe węglowodany, które pomogą owocnie zacząć dzień pracy. Pamiętając o tym, że rano mamy najszybszy metabolizm rano możemy się zdecydować na coś słodkiego, na przykład na suszone owoce.

W pracy w porze drugiego śniadania możemy zjeść drobną przekąskę taką jak owoc czy jogurt naturalny. W ten sposób można pomóc organizmowi utrzymać prawidłowy poziom glukozy we krwi, co uchroni nas przed atakami wilczego głodu.

W porze lunchu zjedz duży posiłek. W tej roli świetnie się sprawdzą przygotowane w domu lunchboxy, a w nich zdrowe, smaczne sałatki do pracy lub pełnoziarnisty makaron z warzywami. Przygotowując posiłek do pracy w domu, mamy kontrolę nad tym, co jemy – chodzi nie tylko o kaloryczność produktów, ale też o ich świeżość i jakość.
Już po powrocie do domu zjedzmy obiad – tutaj świetnie się sprawdzi pieczona ryba, warzywa gotowane na parze, czy zupa krem z naszych ulubionych warzyw.

Ostatnim posiłkiem dnia jest drobna kolacja, która uchroni nas przed nocnym podjadaniem. Wieczorem warto jednak unikać cukrów i produktów mlecznych, które mogą być ciężkostrawne.

Dobrze skomponowana dieta biurowa przyniesie zaskakujące efekty. Dbając o to, żeby nasz metabolizm przez cały czas trwania diety działał na wysokich obrotach i ani na chwilę nie spowolnił uzyskamy wymarzony efekt szybkiego tracenia wagi. Dbając o zróżnicowaną dietę wyrobimy w sobie zdrowe nawyki żywieniowe, które zaprocentują w przyszłości, kiedy to po skończonym odchudzaniu unikniemy efektu jo-jo.

Dieta biurowa – przykładowy jadłospis

Śniadanie

  • owsianka na wodzie z malinami, borówkami i orzechami nerkowca
  • kawa z mlekiem

II śniadanie

  • jabłko
  • serek wiejski

Lunch

  • sałatka z brokułów, czerwonej fasoli z serem mozzarella i jogurtem naturalnym

Obiad

  • pieczony filet z miruny
  • kaszotto ze szpinakiem
  • sałata z sosem vinegrette

Kolacja

  • jajko na twardo
  • warzywa do pochrupania – świeża papryka i marchew
1 378

Tylko u nas!

4 komentarzy na “Jak wrócić do aktywności po długiej przerwie?

  1. natalia

    Nie ma wydaje mi się jakieś środka sprawdzonego , małymi krokami a dojdziemy do celu na przykład 15 minutowe ćwiczenia na macie do fitnessu albo jakiś Jogging po pracy czy nawet jazda na rowerze może być krokowym powrotem do aktywności fizycznej.Mając na uwadzę nasze zdrowe , wracamy z większym impetem do sportu.

  2. Tadeusz K

    Jestem już starszą dostojną osobą i ze względu na swoją wagę mogę jedynie sobie pospacerować. Taka Aktywność Fizyczna Bardzo dobrze mi robi , nawet spotkałem piękną Damę . Panią Renie , razem spacerujemy i się dotleniamy. Bardzo wam dzieci polecam .

  3. doctorek pip

    Pamiętam jak kiedyś byłem nastolatkiem, niskiego wzrostu, jeszcze mniejszej wagi. Nie wyglądałem jak dorastający facet, moje koleżanki miały w bicepsie więcej ode mnie (tłuszczu! ale co z tego?). Miałem tego dość i postanowiłem to zmienić – zapisałem się na siłownię! Nie było łatwo, ale kto powiedział, że łatwo będzie. Teraz jestem zadowolony z tego jak wyglądam. Koleżanki teraz lecą na moje bicki. Aczkolwiek nie bardzo je widać pot szpitalnym fartuchem.

    • kajaczka kajaczka

      hahah niezłe ;D bicki i doktorek chcialabym Cię zobaczyć ponieważ głownie lekarze mają brzuszki od siedzącej pracy ( przynajmniej Ci pierwszego kontaktu ) Ja nie trenuje za często ale tez nie za rzadko i nie mam problemów z powrotami.

Dodaj komentarz