Dieta biurowa – zasady, idea i przykładowy jadłospis

Dieta biurowa powstała z myślą o ludziach, którzy wykonują pracę umysłową i w związku z tym większość swojego dnia spędzają, siedząc przy biurku lub przed komputerem. W wyniku tego ich aktywność fizyczna jest stosunkowo niska i łatwiej im, niż ludziom pracującym fizycznie, przybrać na wadze. Pracując w biurze, często jest się narażonym na pułapki zastawiane przez „życzliwych” znajomych, którzy oferują ciasteczko czy cukiereczka do kawki, a ktoś głodny, kto wyszedł z domu bez śniadania, może bardzo łatwo ulec takiej pokusie.

Praca biurowa a sposób odżywiania się

Główne zasady diety biurowej to niska kaloryczność (jest to dieta 1200 kcal), przestrzeganie pór posiłków i nie pomijanie żadnego z nich. Posiłki te to zjedzone w domu śniadanie, drugie śniadanie i lunch jedzony jeszcze w pracy, obiad spożywany po powrocie do domu oraz drobna kolacja.

W związku z tym, że ludzie zainteresowani dietą biurową to ludzie wykonujący pracę umysłową nie mogą zapominać oni o swoim mózgu – przecież to ich główne narzędzie pracy! Powinni więc zwrócić uwagę na to, żeby w ich diecie nie zabrakło kwasów tłuszczowych omega, zawartych w rybach i owocach, które mogą usprawnić pracę mózgu.

Co jeść na diecie biurowej?

Jak przy każdej diecie niskokalorycznej powinniśmy zadbać o zróżnicowanie jadłospisu – to pomoże nam uniknąć niedoborów pokarmowych i zapewni lepsze samopoczucie. Warto też pamiętać o piciu dużej ilości wody – to również usprawni pracę mózgu.

Co można zjeść na śniadanie na diecie biurowej?

Najważniejszym posiłkiem dnia jest śniadanie, które powinno być zjedzone jeszcze w domu. Zapewni ono energię na cały dzień. W przypadku diety biurowej na śniadanie warto zjeść pełnowartościowe węglowodany, które pomogą owocnie zacząć dzień pracy. Pamiętając o tym, że rano mamy najszybszy metabolizm rano możemy się zdecydować na coś słodkiego, na przykład na suszone owoce.

W pracy w porze drugiego śniadania możemy zjeść drobną przekąskę taką jak owoc czy jogurt naturalny. W ten sposób można pomóc organizmowi utrzymać prawidłowy poziom glukozy we krwi, co uchroni nas przed atakami wilczego głodu.

W porze lunchu zjedz duży posiłek. W tej roli świetnie się sprawdzą przygotowane w domu lunchboxy, a w nich zdrowe, smaczne sałatki do pracy lub pełnoziarnisty makaron z warzywami. Przygotowując posiłek do pracy w domu, mamy kontrolę nad tym, co jemy – chodzi nie tylko o kaloryczność produktów, ale też o ich świeżość i jakość.
Już po powrocie do domu zjedzmy obiad – tutaj świetnie się sprawdzi pieczona ryba, warzywa gotowane na parze, czy zupa krem z naszych ulubionych warzyw.

Ostatnim posiłkiem dnia jest drobna kolacja, która uchroni nas przed nocnym podjadaniem. Wieczorem warto jednak unikać cukrów i produktów mlecznych, które mogą być ciężkostrawne.

Dobrze skomponowana dieta biurowa przyniesie zaskakujące efekty. Dbając o to, żeby nasz metabolizm przez cały czas trwania diety działał na wysokich obrotach i ani na chwilę nie spowolnił uzyskamy wymarzony efekt szybkiego tracenia wagi. Dbając o zróżnicowaną dietę wyrobimy w sobie zdrowe nawyki żywieniowe, które zaprocentują w przyszłości, kiedy to po skończonym odchudzaniu unikniemy efektu jo-jo.

Dieta biurowa – przykładowy jadłospis

Śniadanie

  • owsianka na wodzie z malinami, borówkami i orzechami nerkowca
  • kawa z mlekiem

II śniadanie

  • jabłko
  • serek wiejski

Lunch

  • sałatka z brokułów, czerwonej fasoli z serem mozzarella i jogurtem naturalnym

Obiad

  • pieczony filet z miruny
  • kaszotto ze szpinakiem
  • sałata z sosem vinegrette

Kolacja

  • jajko na twardo
  • warzywa do pochrupania – świeża papryka i marchew

Tylko u nas!

2 komentarzy na “Przegląd najbardziej bezpiecznych diet – którą wybierasz?

Dodaj komentarz