Dieta czekoladowa – marzenie czy tortura?

Czekolada… Któż z nas jej nie uwielbia? Najlepsza przyjaciółka, która zawsze zrozumie i pocieszy. Związek z nią jest jednak trudny, gdyż niestety zazwyczaj dybie ona na naszą piękną figurę, na przyjaźni z którą zależy nam znacznie bardziej. A teraz wyobraźcie sobie, że możecie jeść czekoladę codziennie bez wyrzutów sumienia. Brzmi jak marzenie! Może więc zaciekawi Was idea diety czekoladowej!

Czekoladowe odchudzanie

Odchudzanie przy pomocy kostek czekolady brzmi jak bajka. Należy jednak pamiętać, że jeść czekoladę, to nie znaczy tyle samo, co ją POCHŁANIAĆ. Jak wszędzie, tak i tutaj panują pewne zasady. Przede wszystkim w diecie czekoladowej można sięgać wyłącznie po pełnowartościową gorzką czekoladę. I tu nie pomogą próby nagięcia tej zasady i chęć zastąpienia prawdziwej czekolady deserową. Gorzka czekolada, czyli taka, która zawiera minimum 90% kakao. Co więcej liczy się ilość. Podczas kuracji możemy sobie pozwolić na maksymalnie 6 kostek luksusu czyli około 35 g. Nie obejdzie się także bez określenia pór w ciągu dnia, w ciągu których czekolada może nam pomóc a nie zaszkodzić.

Na diecie czekoladowej po słodkie kostki sięgamy kilka razy dziennie, głównie przed posiłkami. Około 30 minut przed śniadaniem, obiadem lub kolacją spożywamy więc do dwóch kostek czekolady. Można sięgnąć po nie także w drugiej połowie dnia w ramach przekąski około godziny 16. Czemu wtedy? Dlatego że wyciszającym się na wieczór organizmie poziom cukru spada, co sprawia, że nasz mózg będzie dopominał się energii – czekolada przyjdzie mu z pomocą.

Niestety nie można poprzestać na kakao. Jak w przypadku każdej kuracji odchudzającej, tak i tu liczą się regularne posiłki i to, co nakładamy na talerz. Warto skupić się na pełnowartościowych produktach odżywczych, które nasycą, dadzą dobrą energię, odżywią mięśnie i przyspieszą spalanie. Dobrym pomysłem będą produkty wysokobiałkowe, zawierające dużo błonnika i witamin. Pamiętajmy także, że dieta czekoladowa jest kuracją odchudzającą i od innych wyróżnia się tylko tym, że pozwala na odrobinę wyrozumiałości względem samego siebie. Co z tego wynika? To że tak jak na innych dietach, tu także opłacą się regularne posiłki spożywane maksymalnie 2 godziny przed snem.
Kurację warto wspomóc przyprawami i ziołami, które napędzają metabolizm takimi jak: pieprz chilli, imbir itp.

Zalety diety czekoladowej

Jak można wywnioskować z powyższych wskazówek dieta czekoladowa może stanowić stały sposób odżywiania bez ograniczeń czasowych. Po co w takim razie dodawać czekoladę do diety? Na to pytanie szczegółowo odpowiada twórczyni kuracji, Ruth Moschner.

Zaznacza ona, że mimo stosunkowo wysokiej kaloryczności czekolady, posiada ona wiele cennych składników mineralnych, które wzmagają koncentrację, wzmacniają serce, dodają energii, wpływają korzystnie na układ krwionośny i w sposób wymierny poprawiają samopoczucie.

Terapeutyczne działanie czekolady i jej udział w wytwarzaniu endorfiny, czyli hormonu szczęścia są niezwykle cenne u osób próbujących stracić na wadze. Ponadto czekolada zjedzona pół godziny przed głównym posiłkiem podnosi poziom cukru we krwi i powoduje uczucie sytości, dzięki któremu mamy szansę zjeść znacznie mniej. Co więcej gorzka czekolada zawiera w sobie kofeinę, która przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej. Jaki z tego wszystkiego wniosek? Wygląda na to, że jesteśmy szczęśliwsi i naprawdę mamy szansę schudnąć! Osoby stosujące kurację mówią o liczbach między 1,5-3 kg tygodniowo!

Wątpliwości związane z dietą czekoladową

Przeciwnicy diety czekoladowej ostrzegają, że stosując dietę trzeba się bardzo pilnować. Kuracja grozi wytworzeniem zgubnego nawyku sięgania po czekoladę i łatwo może okazać się bezskuteczna, gdyż dodatkowy składnik w diecie zawiera dużo kalorii, więc komponując jadłospis można łatwo wyzbyć się deficytu kalorycznego, od którego uzależniony jest proces utraty wagi.

Mówi się także o tym, że stosowanie się do zdrowych zasad żywienia zawsze przynosi dobre skutki i udział kostek czekolady w całym procesie jest mocno wątpliwy. Jednym słowem: schudlibyśmy nawet więcej, nie podjadając czekolady. Krytycy tej metody dodają także, że na dietę szczególnie powinni uważać alergicy, dla których jest ona absolutnie niewskazana.

Jak widać dieta czekoladowa buzi różne odczucia. Jednak w gruncie rzeczy wydaje się nieszkodliwym i przyjemnym sposobem wsparcia tradycyjnej kuracji odchudzającej. Skoro więc można sobie pomóc, czemu nie spróbować?

Tylko u nas!

Dodaj komentarz