Dieta dla chorych na serce – poznaj jej najważniejsze składniki

Jesteś sercowcem i codzienna dieta spędza Ci sen z powiek? Chcesz jeść tak, by dostarczyć organizmowi najważniejszych składników odżywczych? Poznaj sekrety diety dla sercowców, a nadciśnienie tętnicze nie będzie już przeszkodą do dobrego, zróżnicowanego i przede wszystkim zdrowego dla serca jedzenia. Przekonaj się, że z nadciśnieniem można żyć normalnie, czerpiąc z codzienności jak najwięcej.

Czym jest nadciśnienie?

Nadciśnienie tętnicze to przypadłość wielu osób – polega ono na schorzeniu układu krążenia krwi, które charakteryzuje się okresowym lub stałym podwyższonym ciśnieniem tętniczym górnym i dolnym. Cierpiąc na nadciśnienie, zazwyczaj przyjmujesz leki, które odwadniają, co skutkuje utratą potasu. Ważne jest także dostarczanie organizmowi magnezu i wapnia, które wspomagają funkcję hipotensyjną potasu. Aby zachować równowagę w organizmie, dieta w nadciśnieniu staje się kluczowa. Owoce, warzywa, przetwory zbożowe czy ryby – to tego typu potrawy dostarczą Ci cennych składników, dzięki którym Twoje samopoczucie na co dzień będzie o wiele lepsze.

Jaka dieta przy nadciśnieniu?

Dieta dla osób z nadciśnieniem musi dostarczać składników, które są w stanie obniżać ciśnienie. Konieczne jest także wyeliminowanie tych, które ciśnienie podwyższają. Istotna będzie w tego typu przypadkach dieta niskotłuszczowa i niskosodowa, która ogranicza ilość soli kuchennej w codziennych posiłkach.

Produkty, z których musisz zrezygnować, aby dieta przy nadciśnieniu miała sens, to przede wszystkim słodycze, tłuste mięsa i wędliny, konserwowana żywność, gotowe zupy i sosy czy wszelkie fast foody i słone przekąski. Ważne jest ograniczenie produktów takich jak m.in. białe pieczywo i ryż, żółtka jaj, makaron z białej mąki czy drobnoziarniste kasze.

Najważniejsze składniki, które obniżają ciśnienie

Kluczem do sukcesu w diecie dla nadciśnieniowców jest obniżenie ciśnienia. Mogą pomóc Ci w tym odpowiednio dobrane produkty, z których większość to znane Ci oraz lubiane elementy codziennych potraw.

Sprzyjające Twojemu zdrowiu produkty to m.in. tłuste, lecz niesolone, niemarynowane i niewędzone ryby morskie, czosnek i cebula, seler, pomidory, ziemniaki, szpinak, suszone morele i banany, otręby pszenne, soja, olej sezamowy czy soki z aronii i czarnej porzeczki. Dzięki tym produktom skutecznie obniżysz swoje ciśnienie i już niebawem poczujesz się zdecydowanie lepiej.

Musisz pożegnać się z solą

Sól to jeden z największych wrogów osób chorych na serce. Dlaczego? Spożywana w nadmiarze przyczynia się do większego wydzielania angiotensyny II, która jest związkiem najsilniej zwężającym naczynia krwionośne. Choć całkowite wyeliminowanie soli kuchennej z codziennej diety dla wielu osób może być wręcz niewykonalne, warto ograniczyć nawyk solenia, zastępując go licznymi, równie aromatycznymi przyprawami. Majeranek, kminek, bazylia i wiele innych ziół pomoże przetrwać Ci pierwsze tygodnie z minimalną dawką soli lub całkowicie bez niej. Pamiętaj również, iż sól znajduje się w wielu gotowych potrawach, które koniecznie musisz usunąć z codziennej diety. Zawsze czytaj skład produktów, po które sięgasz.

Jeśli chorujesz na serce, oprócz diety istotne będzie także pozbycie się ewentualnej nadwagi oraz dostosowanie aktywności fizycznej do Twoich możliwości. Aby uzyskać jeszcze lepsze efekty w walce z chorobami serca, możesz postawić na sprawdzone i bezpieczne suplementy diety, takie jak np. Cardiochol. Dzięki właściwej kompozycji składników roślinnych i wybranych witamin z grupy B przyczynia się on do prawidłowego poziomu cholesterolu we krwi, dbając o serce i Twój układ krążenia.

Tylko u nas!

2 komentarzy na “Jak wzmocnić się na sezon rowerowy?

Dodaj komentarz