Dieta jabłkowa – jak schudnąć jedząc jabłka

Oczyszczają z toksyn, poprawiają perystaltykę jelit, wygląd skóry i samopoczucie. Chronią przed groźnymi chorobami, takimi jak miażdżyca czy rak trzustki. Co więcej, są pyszne i… odchudzają! To jabłka – niesamowicie zdrowe owoce, dzięki którym stracisz zbędne kilogramy!

Jabłka – niedoceniane przez naszych rodaków owoce o typowo polskim charakterze, zadziwiają ogromną ilością dobroczynnych składników. Jedzenie jabłek pomaga nie tylko oczyścić organizm i dostarczyć mu niezbędnych witamin i błonnika, ale też zmniejszyć ryzyko miażdżycy, chorób układu pokarmowego, a według najnowszych badań także zahamować rozwój choroby Alzheimera i nowotworu jelita grubego. Jabłka są też doskonałe na odchudzanie.

Jabłka w diecie

Właściwości odchudzające jabłek są znane od dawna. Dzięki dużej ilości błonnika pomagają one przyspieszyć proces trawienia, oczyścić jelita i poprawić ogólne funkcjonowanie układu trawiennego. Choć dieta jabłkowa pozwala zgubić nawet kilka kilogramów w ciągu niecałego tygodnia, polecana jest przez specjalistów przede wszystkim jako oczyszczająca, a nie odchudzająca. Duża ilość witamin m.in. z grupy A, D i E poprawia wygląd skóry i wpływa na lepsze samopoczucie.

Dieta jabłkowa – efekty i zasady

Jeśli chcesz przejść na dietę jabłkową, powinieneś w pierwszej kolejności skonsultować się ze specjalistą – każdy bowiem ma inne uwarunkowania zdrowotne i ewentualne przeciwwskazania. Dieta ta może polegać na spożywaniu samych jabłek lub uzupełnieniu jadłospisu o inne produkty. W tym pierwszym przypadku oczyszczanie nie powinno trwać dużej niż 5 dni, ponieważ jabłka same w sobie nie dostarczają organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Ile jabłek dziennie możesz zjeść? Nie ma w tym względzie żadnych ograniczeń. Pamiętaj jednak o piciu dużej ilości płynów – przede wszystkim wody, dozwolona jest też kawa i herbata, jednak w niewielkich ilościach.

Jabłka na diecie – zalety

Zastanawiasz się, ile można schudnąć na diecie jabłkowej? Liczby mogą cię zaskoczyć – niektórym w ciągu 5 dni udaje się schudnąć nawet 7 kg! Ponadto organizm oczyszcza się z toksyn, poprawie ulega perystaltyka jelit, wzmacnia się układ odpornościowy, poprawia wygląd i samopoczucie. Zawarte w jabłkach silne przeciwutleniacze pozwalają zmniejszyć poziom cholesterolu we krwi i uszczelnić naczynia krwionośne. Jabłka charakteryzują się niskim indeksem glikemicznym, dzięki czemu są szczególnie polecane dla osób zmagających się z cukrzycą. Co ciekawe, jabłka pomagają też pozbyć się próchnicy. Jeśli chcesz mieć zdrowe zęby i przyjemny zapach z ust, jedz jabłka – ich sok zabija bakterie znajdujące się w jamie ustnej.

Jabłka na odchudzanie – wady

Jak każda dieta, ta jabłkowa ma swoje plusy i minusy. Wśród tych drugich można wymienić obniżoną funkcjonalność żołądka po zakończeniu diety – inne pokarmy należy wprowadzać powoli, aby nie obciążać przewodu pokarmowego. Nawet najpyszniejsze jabłka nie mogą być jedynym źródłem pożywienia zbyt długo, ponieważ nie dostarczają wszystkich potrzebnych substancji, co może powodować osłabienie organizmu. Warto wspomóc się odpowiednią suplementacją. Produkty z serii Therm Line firmy Olimp Laboratories dostarczą najważniejsze witaminy i suplementy Twojemu ciału i wzmogą spalanie tłuszczu. Poza tym dieta jabłkowa nie jest dla wszystkich – mogą ją stosować wyłącznie osoby dorosłe. Niewskazana jest także dla kobiet w ciąży.

Jabłko na śniadanie, obiad i kolację

Jak będzie wyglądał Twój jadłospis, gdy przejdziesz na dietę jabłkową? Jesz mnóstwo jabłek przez cały dzień i pijesz dużo wody! Przyjrzyjmy się jednak drugiemu wariantowi tej diety – uzupełnionemu o inne produkty. Śniadanie to czas na jabłko i bananowy omlet. Nie zapomnij o drugim śniadaniu – skuś się na pyszny jogurtowy deser z jagodami. Na obiad indyk w sezamie, brokuły, i oczywiście jabłko. Na kolację natomiast przygotuj smacznego łososia z twarożkiem. Do tego jedz tyle jabłek, ile tylko chcesz. Na zdrowie!

4 809

Tylko u nas!

  • Fitness

    Videotreningi – zalety i wady ćwiczeń przed telewizorem

    Trening z telewizorem? Poznaj wady i zalety!

    czytaj więcej
  • Styl życia

    Cierpisz na nawracające zapalenie pęcherza? Nie daj się mu kolejny raz

    Poznaj skuteczną metodę na pozbycie się zapalenia pęcherza.

    czytaj więcej
  • Ciekawostki

    Co zrobić, aby uniknąć efektu jo-jo?

    Boisz się efektu jo-jo? Nasz Ekspert podpowie Ci, jak go uniknąć!

    czytaj więcej

2 komentarzy na “Co zrobić, aby uniknąć efektu jo-jo?

  1. Mama Krzysia

    Mój sekret : Nasz układ pokarmowy ma dobowy rytm. Zaczyna „pracę” rano a kończy o zmierzchu . I nawet jeśli wole jeść wieczorem , on nie zmieni nawyków. Dlatego lepiej siadać do stołu , gdy układ pokarmowy działa . Łatwiej wtedy zachować szczupłą sylwetkę . Dlatego ja wolę jeść unormowane posiłki , wtedy nie ma efektu jojo

  2. hrabiaw hrabiaw

    Po pierwsze odchudzać się nie dietą, ale stałą zmianą nawyków żywieniowych. I ćwiczyć
    Potwierdzam działa. Nie liczę kalorii (nigdy nie liczyłem) po prostu jem zdrowo i jestem aktywny fizycznie. Waga się trzyma od 2 lat

Dodaj komentarz