Dieta jajeczna – zasady diety odchudzającej opartej na jajkach i grejpfrutach

Jajka na śniadanie, obiad i kolację. Jajka codziennie, przynajmniej przez kilka dni, do tego warzywa i owoce, przede wszystkim grejpfruty. Jeśli nie przeraża Cię tak monotonny jadłospis, wypróbuj dietę jajeczną! Jest bardzo skuteczna, choć niestety… niezbyt zdrowa.

Lubisz jajka? Większość z nas spożywa je kilka razy w tygodniu. Jednak nie każdy wie, że jedzenie codziennie jajek na twardo pomaga schudnąć. Kontrowersyjna dieta jajkowa może przynieść znakomite efekty.

Historia jednej diety

Jadłospis oparty na jajkach został opracowany przez dietetyków z amerykańskiej Kliniki Mayo zajmującej się leczeniem otyłości. Dieta jajkowa pozwala schudnąć nawet 5 kg w ciągu kilku dni, ale jak każda dieta ekspresowa, nie należy do zbyt zdrowych i korzystnie wpływających na organizm. Jedno jest natomiast pewne – ta restrykcyjna dieta odchudzająca naprawdę przynosi efekty.

Jajka na odchudzanie – zasady

W diecie jajecznej spożywa się trzy posiłki dziennie – jajka na śniadanie, jajka na obiad i jajka na kolację. W sumie należy jeść sześć ugotowanych na twardo jajek w ciągu dnia. Należy je gotować nie dłużej niż 10 minut i spożywać z majonezem, oliwą, olejem lub masłem. Do tego aż trzy litry płynów – owocowych lub ziołowych herbatek, ewentualnie słabej kawy i herbaty. Spożywanie wyłącznie tych produktów nie dostarczy Ci odpowiedniej ilości energii, dlatego musisz wzbogacić dietę o węglowodany – owoce i warzywa. Ważną rolę ogrywają tu bogate w antyoksydanty grejpfruty. Jeśli będziesz mieć dość jajek, ostatniego dnia zastąp jajeczną kolację piersią z kurczaka lub filetem z ryby. Nie stosuj tej diety dłużej niż 2 tygodnie.

Zalety jajkowej diety

Jajka powinny być ważnym produktem w każdej diecie – zawierają łatwo przyswajalne witaminy A, D, E oraz K, potas, magnez i nienasycone kwasy tłuszczowe. Ze względu na swoją niskokaloryczność – jedno jajko zawiera około 70 kcal – znakomicie pomagają pozbyć się zbędnego tłuszczyku. Zawarte w nich białko jedynie niewielką część kalorii zamienia w tłuszcz. Ponadto jajka są sycące i na długo zaspokajają apetyt. Z kolei wzbogacenie diety o grejpfruty pozwala przyspieszyć przemianę materii i spalanie tkanki tłuszczowej. Grejpfruty zawierają bowiem dużo naturalnych enzymów, wody, błonnika oraz witaminy C.

O wadach diety słów kilka

Choć dieta jajeczna może przynieść naprawdę imponujące efekty, ma wiele wad i nie może być stosowana przez dłuższy czas. Przede wszystkim to program nie dla każdego – jeśli masz problem podwyższonym poziomem cholesterolu, chorą wątrobę lub po prostu nie lubisz jajek, odpuść sobie tę dietę. Jajka zawierają dużo cholesterolu, za to za mało węglowodanów, przez co same w sobie nie mogą stanowić wartościowego pożywienia i dostarczyć wystarczającej ilości energii. Choć dieta amerykańska pozwala schudnąć 5 kg w 5 dni, bardzo często powoduje efekt jo-jo. Niestety mogą się też pojawić inne skutki uboczne, takie jak osłabienie i senność (za mało węglowodanów), wysypka i wymioty (duża ilość białka), a także zakrzepy (cholesterol).

Dieta jajeczna – jadłospis

Jeśli spodziewasz się urozmaiconego menu, dieta oparta na jajkach i grejpfrutach prawdopodobnie Cię rozczaruje. Śniadanie z dwóch jajek uzupełnij jednym grejpfrutem. Obiad to czas na sałatkę z jajek na twardo i jarzyn, np. selera, marchewki, jabłka lub pomidorów. Dwa jajka zjedz także na kolację, do tego jedno jabłko, pomarańczę lub grejpfrut. Ostatniego dnia diety zamiast jajek zjedz na kolację pierś z kurczaka. Jeśli nie przeraża Cię monotonia powyższego jadłospisu i nie masz przeciwwskazań zdrowotnych, śmiało możesz wypróbować tę restrykcyjną dietę odchudzającą.

Tylko u nas!

  • bieganie na wiosnę
    Fitness

    Wiosenny jogging – jak się nie przeziębić?

    Jogging to samo zdrowie. Ale co zrobić, gdy za oknem gdzieniegdzie widać resztki śniegu, a niezbyt wysoka temperatura nie zachęca do ruszenia się spod ciepłej kołdry? Poza tym wiosna to czas, gdy pojawiająca się wszędzie wilgoć sprzyja mnożeniu się różnego rodzaju bakterii. Jak zatem biegać wiosną, by się nie przeziębić? Warto biegać nawet wtedy, gdy... Czytaj dalej »

    czytaj więcej
  • Fitness

    Crossfit – poznaj nowości w świecie fitness!

    Crossfit - zapoznaj się z tym systemem ćwiczeń.

    czytaj więcej
  • Fitness

    Wyrzeźbiony brzuch w Twoim zasięgu!

    Zadbaj o swoje ciało!

    czytaj więcej

5 komentarzy na “Wyrzeźbiony brzuch w Twoim zasięgu!

  1. wenezuela

    no i pytanie czy miesnie skośne brzucha ksztalcą sylwetke tj talie ? ja mam troszkę zaginioną w akcji i zastanawiam sie czy to wlasnie te miesnie za nia najbardziej odpowiadaja. chcialabym jakos kobieco wygladac a przez ten mankament nie bardzo mi to wychodzi,

  2. mezza_

    Facet z takim brzuchem wygląda znakomicie. To też jego taka wizytówka , że coś przez cały rok robi , nie tylko boja się czy pije piwska , które uwydatniają brzuch na wierzch. Każdy facet powinien przeczytać ten artykuł i co nieco się dowiedzieć i nauczyć.

Dodaj komentarz