Dieta jogurtowa – jak schudnąć w 2 tygodnie jedząc jogurty?

Lekka, pełnowartościowa, zbilansowana i przede wszystkim dająca znakomite efekty! Taka właśnie jest dwutygodniowa dieta jogurtowa, która opiera się na spożyciu produktów zawierających żywe kultury bakterii. Jeśli lubisz jeść i nie przepadasz za ograniczeniami, wybierz właśnie tę dietę!

Jedna z najprzyjemniejszych i najbardziej skutecznych diet – tak oceniają ją osoby, które zdecydowały się skorzystać z dwutygodniowego programu odchudzania opartego na produktach mlecznych. Dieta jogurtowa pozwala schudnąć nawet 6 kg w dwa tygodnie!

O diecie słów kilka

Lekki i zdrowy program żywieniowy w skutecznej diecie dwutygodniowej to propozycja dla Ciebie, jeśli lubisz nabiał i nie masz ochoty na męczące głodówki. Najważniejszymi produktami tego programu odchudzania są jogurty i kefiry. Zawarte w nich żywe kultury bakterii wspomagają metabolizm i usprawniają proces trawienia. Dieta jogurtowa obfituje w witaminy, wapń, fosfor oraz łatwo przyswajalne białko. Dzięki niej nie tylko zrzucisz zbędne kilogramy, ale też poprawisz swoje zdrowie i samopoczucie.

Dieta jogurtowa – zasady

Podczas odchudzania jogurtowego spożywasz trzy główne posiłki, jednak między nimi możesz pozwolić sobie na przekąski – jogurty z dodatkami świeżych owoców. Podstawa diety to produkty mleczne zwierające żywe kultury bakterii: jogurty wszelkiego rodzaju (naturalne i owocowe, odtłuszczone i o wysokiej zawartości tłuszczu), a także kefiry. Poza tym jesz do woli owoce i warzywa – obowiązuje tutaj całkowita dowolność, możesz jeść nawet słodkie winogrona! W menu diety jogurtowej nie może też zabraknąć płatków kukurydzianych i owsianych, owocowych muesli, pełnoziarnistego pieczywa oraz chudego mięsa. Na czas odchudzania musisz jednak odstawić mięso czerwone oraz tłuste ryby. Pamiętaj o wodzie – wypijaj jej przynajmniej 1,5 litra dziennie.

Liczne zalety

Dieta owocowo-jogurtowa ma mnóstwo zalet – jedną z nich jest wysoka skuteczność. Utrata wagi bardzo rzadko powoduje efekt jo-jo. Jadłospis w diecie dwutygodniowej jest zbilansowany i zdrowy. Produkty dozwolone są bogate w składniki odżywcze, dzięki czemu dwutygodniowa kuracja nie pozbawia organizmu żadnych potrzebnych związków. Ponadto zawartość witamin A, B1, B2 i niacyny dobrze wpływa na odporność, pomaga zmniejszyć uczucie zmęczenia i wzmacnia układ nerwowy. Dieta jogurtowa ma również tę ważną zaletę, że… pozwala się najeść! Nie musisz trzymać się restrykcyjnych tabelek i słuchać burczenia w brzuchu między posiłkami. Jesz tyle produktów dozwolonych, ile chcesz!

Dieta jogurtowa – czy ma jakieś wady?

Jadłospis diety dwutygodniowej obfituje w wysoką zawartość białka, przez co nie może być ona stosowana przez każdego. Lekarze odradzają ją osobom z chorobami nerek oraz mającym problemy z metabolizmem białka. Choć dieta ta cechuje się dużą skutecznością, może okazać się nieco monotonna i… kosztowna. Monotonię diety owocowo-jogurtowej łatwo przełamać przez staranne układanie jadłospisu – w końcu do wyboru masz wiele różnych produktów. Co do wydatków, warto wcześniej je przemyśleć, aby nie być zmuszonym przerwać diety w połowie!

Dieta jogurtowa – jadłospis na dwa tygodnie

Oto Twoje przykładowe dzienne menu na skutecznej diecie dwutygodniowej. Dzień zaczynasz od śniadania – to czas na domowy jogurt naturalny i dwa banany lub owsiankę z mandarynką i granatem. Na obiad coś sycącego: niech to będzie pierś z kurczaka smażona na oliwie, do tego gotowane na parze warzywa, na przykład brokuły lub marchewka i oczywiście jogurt – jaki tylko chcesz! Na kolację dwie kromki chleba razowego posmarowanego cienko margaryną, z plasterkami chudego sera. Jako dodatek – owocowy jogurt! Pysznie, lekko i zdrowo!

Tylko u nas!

2 komentarzy na “Uzdrawiająca moc ziół

Dodaj komentarz