Dieta koktajlowa, smaczna i… zdrowa!

Odchudzanie nie należy do procesów przez nas lubianych. Kojarzy nam się z wysiłkiem i mnóstwem wyrzeczeń, które skutecznie utrudniają nam codzienne funkcjonowanie i powodują, że trudno nam wytrwać w podjętych postanowieniach. Z tego powodu najczęściej do każdej kolejnej diety podchodzimy sceptycznie. Tymczasem dieta koktajlowa to zupełnie inna propozycja walki o szczupłą sylwetkę. Jej zasady nie są restrykcyjne, różnorodność przepisów nie pozwala na monotonię, a dzięki kompozycjom dobrze dobranych składników odżywczych, nie towarzyszy nam poczucie głodu. Efekty diety koktajlowej, pomimo tego, że jej przestrzeganie jest wyjątkowo przyjemne, są jak najbardziej realne i zauważalne już po 2 – 3 tygodniach od jej wdrożenia. Jak odchudzać się z dietą koktajlową i co jeszcze warto o niej wiedzieć?

Dieta koktajlowa – ogólne zasady

Zacznijmy od tego, że dieta koktajlowa jest dietą oczyszczającą, zatem dzięki jej stosowaniu można bardzo dobrze oczyścić swój organizm z nagromadzonych toksyn i zbędnych produktów przemiany materii. Dobrze skomponowane koktajle pozwalają poczuć się lżej, pobudzają metabolizm, a przez to pozwalają schudnąć. Tego typu dieta może przybierać różne warianty. Możemy spotkać się z owocową dietą koktajlową lub opartą wyłącznie na napojach przygotowywanych na bazie warzyw. Podczas stosowania jej przez dłuższy okres czasu, warto urozmaicać swoje posiłki, przygotowując koktajle wieloskładnikowe lub mleczne, tak, aby dostarczać organizmowi jak największą liczbę witamin i składników odżywczych.

Dieta koktajlowa zazwyczaj trwa przez około 2 tygodnie, choć czas ten może zostać wydłużony lub skrócony (na przykład trzydniowe oczyszczanie). To, ile można schudnąć dzięki diecie koktajlowej jest uwarunkowane indywidualnymi predyspozycjami organizmu, aczkolwiek przyjmuje się, że średnio podczas dwóch tygodni jej stosowania można schudnąć około 3 kilogramy.

W czasie trwania diety należy wyeliminować ze swojego jadłospisu produkty wysokowęglowodanowe, a także mięso i słodycze. Do absolutnego minimum ograniczamy też picie kawy, herbaty, alkoholu. Dopiero po upływie około dwóch tygodni można uzupełnić dietę o niewielkie ilości pełnoziarnistego pieczywa oraz chudego mięsa. Jadłospis diety koktajlowej ustalmy sami, w zależności od tego, jakie owoce lub warzywa preferujemy. Ilość spożywanych koktajli w zależności od indywidualnych potrzeb powinna wynosić od 3 do 4 w ciągu doby.

Przepisy w diecie koktajlowej

Dieta koktajlowa wyróżnia się pełną swobodą pod względem wyboru przepisów na przygotowywane posiłki. Tak naprawdę koktajle możemy przyrządzać, łącząc ze sobą poszczególne składniki w sposób zupełnie dowolny. Jednak dla uzyskania jak najlepszych efektów, warto skomponować je w taki sposób, aby koktajl wypijany rano był jak najbardziej energetyczny i skutecznie pobudzał nas do działania. Można przygotować go samemu, na przykład miksując banany z innymi owocami lub skorzystać z gotowej mieszanki, takiej jak Queen Fit, która dzięki specjalnie opracowanej recepturze, pozwala energetycznie rozpocząć dzień, dostarczając przy tym dużych ilości cennych składników odżywczych, usprawniających funkcjonowanie całego organizmu. Skorzystanie z takiej propozycji pozwala także na oszczędność czasu o poranku, ponieważ przygotowanie koktajlu zajmuje kilka sekund – wystarczy produkt połączyć z mlekiem lub jogurtem naturalnym.

W ciągu dnia możemy sięgać po koktajle przygotowywane na bazie pożywnych warzyw, natomiast wieczorem, w ramach kolacji, starajmy się wybierać koktajle niskokaloryczne i oczyszczające. Dieta koktajlowa nie tylko pomaga schudnąć, ale jest także bardzo zdrowa. Jeśli do przygotowywania posiłków wybierzemy te owoce i warzywa, które zawierają najwięcej potrzebnych nam witamin (na przykład dodając jagody na poprawę wzroku), zapewnimy sobie sporą dawkę składników pozytywnie wpływających na nasze zdrowie.

Tylko u nas!

  • Styl życia

    Zaburzenia potencji – jakie są ich przyczyny i sposoby leczenia?

    Poznaj już dziś przyczyny i metody leczenia problemów z erekcją.

    czytaj więcej
  • Leksykon produktów

    Ziemniaki – wartości odżywcze i zdrowotne oraz zastosowanie ziemniaków w dietach odchudzających

    Ziemniak - poznaj jego zalety!

    czytaj więcej
  • Czas wolny

    Aerobik – czy warto zapisać się na zajęcia?

    Przekonaj się, czy warto uczestniczyć w popularnych zajęciach!

    czytaj więcej

2 komentarzy na “Aerobik – czy warto zapisać się na zajęcia?

Dodaj komentarz