Dieta na płaski brzuch – jaki jadłospis w diecie odchudzającej brzuch?

Jeśli chcesz mieć płaski brzuch, zapomnij o głodówkach. Podstawą diety na płaski brzuch i boczki jest regularne spożywanie niewielkich posiłków, zmniejszenie ilości węglowodanów na rzecz błonnika i przede wszystkim – odpowiednie ćwiczenia!

Płaski brzuch w 2 tygodnie, zgrabne uda – któż o tym nie marzy? Jeśli pomimo usilnych starań, ograniczenia ilości jedzenia, a nawet ćwiczeń, uporczywy tłuszczyk wciąż odkłada Ci się na brzuchu i w boczkach, wypróbuj dietę na płaski brzuch. W rzeczywistości jest ona bardzo prosta i nie wymaga szczególnych wyrzeczeń.

O diecie słów kilka

Dieta na zgubienie brzucha to opracowany przez dietetyków ogólny system wspomagający skuteczne odchudzanie. Opiera się on na kilku elementarnych zasad związanych z codziennymi nawykami żywieniowymi. Jadłospis na płaski brzuch nie ma nic wspólnego z głodówką, która jest bardzo niewskazana nie tylko ze względów zdrowotnych – głodzony organizm spowalnia przemianę materii, a co za tym idzie, prędzej przytyje niż schudnie! Jedz w optymalnych ilościach, jednak pamiętaj, że muszą to być odpowiednie produkty. Oczywiście brzuch nie stanie się piękny dzięki samej diecie – niezbędne są odpowiednie ćwiczenia, dlatego już teraz nastaw się na większą aktywność.

Dieta na szczupłe uda i brzuch – zasady

Przede wszystkim wyeliminuj ze swojego jadłospisu produkty wzdymające – cebulę, groch, fasolę itd., potrawy mocno solone, napoje gazowane, fast foody i dania smażone. Jedz 5 posiłków dziennie i zrezygnuj z podjadania między nimi. Zmniejsz ilość spożywanych tłuszczów i węglowodanów – białego pieczywa, makaronów, cukru, owoców, na rzecz błonnika – kaszy, brązowego ryżu, surowych warzyw, gruboziarnistego pieczywa itp. Ważna jest również odpowiednia ilość białka. Znajdziesz je głównie w rybach i chudym mięsie – gotowanym lub grillowanym. Cennym elementem diety odtłuszczającej jest jogurt z żywymi kulturami bakterii – pomaga on utrzymać w równowadze florę jelitową, zapobiega też wzdęciom i zaparciom.

Zalety diety

Ceniona przede wszystkim za swoją skuteczność, dieta na płaski brzuch ma też wiele innych zalet. Pomaga zachować dobre nawyki żywieniowe nawet po wyjściu z odchudzania, a co za tym idzie, uniknąć efektu jojo. Wprowadzenie aktywności fizycznej pozytywnie wpływa na zdrowie i samopoczucie. Rezygnacja z niezdrowych potraw chroni przed cukrzycą, miażdżycą i innymi chorobami. Poza tym dieta ta nie jest trudna w stosowaniu i nie wymaga przestrzegania rygorystycznych programów, dzięki czemu przypadnie do gustu nawet mniej zdyscyplinowanym osobom.

Wady diety

Istnieje niewiele diet, które mają same zalety i samych zwolenników. Dieta odchudzająca brzuch bywa krytykowana między innymi za zbyt małą kaloryczność – zaleca się w niej bowiem spożywanie około 1000-1200 kcal dziennie. Osoby, które trzymały się tej diety, nieraz stwierdzały, że taka ilość kalorii to zbyt mało – skarżyły się na złe samopoczucie, bóle głowy i inne dolegliwości. Dieta na płaski brzuch nie będzie też skuteczna dla osoby, która nie ma motywacji do regularnych ćwiczeń.

Plan diety

Oto Twoje przykładowe menu, gdy przejdziesz na dietę odchudzającą brzuch. Poranek – czas na śniadanie! Zjedz pyszny placek z kaszy gryczanej z jabłkami, do tego szklanka zielonej herbaty. Na drugie śniadanie przygotuj jogurtowy deser z jagodami. Obiad to pora na coś sycącego, np. kolorowe leczo z kurczakiem albo pieczony schab z warzywami gotowanymi na parze. Na podwieczorek zjedz coś lekkiego, niech to będzie owoc, np. pomarańcza lub granat. Na kolację ryba – pieczony łosoś z miksem sałat albo sałatka z tuńczykiem i mozzarellą. Oczywiście to pyszne menu musi iść w parze z ćwiczeniami na płaski brzuch. Pierwsze efekty możesz zauważyć już po 2 tygodniach!

Tylko u nas!

Dodaj komentarz