Dieta optymalna, czyli jaka?

Nie od dziś wiadomo, że odpowiednia dieta jest idealnym rozwiązaniem licznych problemów ze zdrowiem, związanych z wyglądem i samoakceptacją, a także brakiem energii. Żywienie powinno być idealnie dobrane do naszych problemów, możliwości, sposobu odżywiania się czy upodobań. W kolorowych magazynach i w Sieci pojawia się mnóstwo diet optymalnych, których zasady są bardzo różne. Dowiedz się, na czym polega dieta optymalna.

Optymalna dieta doktora Kwaśniewskiego

W zasadzie nazwę „dieta optymalna” stosuje się do wskazywania diety wymyślonej i wprowadzonej w życie przez dr. Jana Kwaśniewskiego. Jeśli chodzi o dietę optymalną, efekty mają być spektakularne – spadek masy ciała wynosi nawet 5 kg miesięcznie. Jest ona zupełnie inna niż wszystkie znane Ci diety, a jej zasady okazują się bardzo proste.

Przede wszystkim, to dieta niskowęglowodanowa, która ogranicza jedzenie pieczywa i wyrobów z mąki, czyli makaronów, pierogów, ciast czy ciastek. Nie można także jeść słodyczy i owoców, czyli ogranicza się wszystko, w czym znajdują się cukry – obojętnie czy proste, czy złożone. Jednak medal ma dwie strony – dieta optymalna dopuszcza jedzenie w zasadzie każdego rodzaju tłuszczu tak naprawdę bez ograniczeń. Tłuste słoniny, smalec, kaszanki, kiełbasy, tłuste mleko, schabowe (oczywiście bez panierki) jak najbardziej wchodzą w grę.

W trakcie dnia można zjeść trzy posiłki, które opierają się na jajkach, serach, a także wędlinach i mięsie. Można je jeść z sosami, masłem, majonezem – wszystkim, co w pozostałych dietach jest wykluczone, ale oczywiście bez chleba. W ciągu dnia można zjeść 50 g węglowodanów – to bardzo niewielka wartość. Można dostarczać je organizmowi  z owocami, dwoma cienkimi warstwami chleba lub ziemniakiem. Dieta ta od samego powstania wzbudza kontrowersje, ponieważ znacznie przekracza zapotrzebowanie na tłuszcz, a jednocześnie nie dostarcza błonnika.

Dieta optymalna = dieta idealna

W sieci krąży o wiele więcej diet optymalnych, jednak badania i przekonanie lekarzy wskazują jasno: dieta cud to najprawdopodobniej żadne rozwiązanie dla chcących zdrowo schudnąć. Jeśli zależy Ci na stopniowym i zdrowym zrzucaniu wagi, jest kilka prostych zasad. Przede wszystkim, optymalna dieta to taka, która będzie dopasowana do Twoich potrzeb. Inaczej wygląda odpowiednia dieta dla sportowców, inaczej dieta, dostosowana do potrzeb młodzieży. Właściwa dieta w ciąży to natomiast co innego niż optymalna dieta dla osób, zmagających się z cukrzycą.
Jednak w przypadku wszystkich tych grup osób jest kilka zasad, które sprawdzą się w każdym przypadku. Dieta idealna to taka, na której nie jesteś głodny. Wygłodzenie organizmu co prawda sprawi, że szybko schudniesz, jednak równie szybko wrócą wszystkie nadprogramowe kilogramy. Z tego powodu warto na wstępie obliczyć dokładne zapotrzebowanie na kalorie dla swojego przypadku i tylko nieco obniżyć ich poziom – o 200-300 kcal.

Dieta optymalna powinna także zakładać zjadanie kilku posiłków dziennie, których liczba i rozkład są dopasowane do Twojego trybu życia. Inaczej będą jeść osoby pracujące na zmiany, inaczej osoby siedzące w biurze, inaczej ci, którzy wieczorem wypacają hektolitrów płynów.

A propos płynów – one także odgrywają ogromną rolę w każdej diecie. Podstawą jest woda, którą można urozmaicać różnymi owocami czy ziołami. Zrezygnuj z gazowanych napojów, zamiast nich racz się zieloną herbatą czy ziołami wpływającymi na przemianę materii. Dieta optymalna to taka, która dostarcza ci idealną dla twojego organizmu ilość wody.

Tylko u nas!

Jeden komentarz “Odchudzanie po 40. – myślisz, że jest niemożliwe? Daj sobie szansę!

  1. Rag Nar

    U mnie działają soki świeżo wyciskane z warzyw z dodatkiem jednego, dwóch owoców – piję je na śniadanie i ok.17-18 , obiad jem normalnie, w międzyczasie podjadam wafle ryżowe, orzechy. Korzystam z blendera, bo jest szybki, ale w sumie to cześciej z wyciskarki- soki z niej sa dużo zdrowsze. Kilka miesięcy temu, dzięki prezentowi jestem użytkownikiem Huroma Aplha 🙂

Dodaj komentarz