Dieta oxy – zasady i efekty diety dopasowanej

Indywidualny program odchudzania dostosowany do Twoich potrzeb i predyspozycji, dostępny on-line, także na urządzenia mobilne – oto dieta oxy, która cieszy się coraz większą popularnością. Sprawdź, czy warto z niej skorzystać i jakich efektów możesz się spodziewać.

Podobno nie ma diety-cud, a każde błyskawiczne odchudzanie niesie za sobą ryzyko wystąpienia efektów ubocznych. Mimo że dieta oxy trwa tylko 4 tygodnie, pozwoliła już wielu osobom uzyskać oczekiwane rezultaty.

Dieta na tablecie

Powstała stosunkowo niedawno, jednak już cieszy się bardzo duża popularnością – dieta oxy ma stanowić zdrowszą alternatywę dla kontrowersyjnej diety Dukana. Stworzyła ją polska dietetyczka Patrycja Mazur. Jadłospis w tej nowej diecie proteinowej dopasowywany jest indywidualnie dla każdej osoby. Przed rozpoczęciem kuracji należy wypełnić testy osobowościowe, na podstawie których wyliczana jest wartość odżywcza i kaloryczność jadłospisu. Na oficjalnej stronie diety białkowej zakładasz konto i uzyskujesz dostęp do listy zakupów i jadłospisu. Za wszystko musisz jednak zapłacić – z programu możesz korzystać także na tablecie lub smartfonie.

Zasady i efekty diety oxy

Obecnie dieta odchudzająca oxy ma cztery etapy (początkowo funkcjonowała w trzech etapach) – każdy z nich trwa 7 dni. Na początku spożywasz specjalne koktajle, które mają oczyścić Twój organizm z toksyn – to etap Detox. Drugi etap – Fat Burning – opiera się na dostarczaniu organizmowi przede wszystkim białka zwierzęcego – to czas na intensywne spalanie tkanki tłuszczowej poprzez stymulację metabolizmu. W tym momencie w diecie pojawia się specjalny koktajl Oxy Shake. W trzecim etapie – Step – do diety włączasz także białko roślinne, by stosunek jego ilości do białka zwierzęcego wynosił 1:1. Na ostatnim etapie – Balance – utrwalasz efekty całej kuracji. Do codziennego menu wprowadzasz kolejne produkty, aby finalnie zawartość białek, węglowodanów i tłuszczów odpowiadała zaleceniom Instytutu Żywności i Żywienia.

Zalety diety oxy

Twórcy programu oxy zapewniają, iż oprócz utraty wagi ma on poprawić ogólną kondycję organizmu – zwiększyć odporność, wyeliminować zmęczenie, obniżyć poziom cholesterolu, poprawić wygląd cery, włosów i paznokci, polepszyć samopoczucie. Ta skuteczna dieta pozwala schudnąć do 1 kg na tydzień. Nie wymaga też wielu wyrzeczeń i samodzielnego układania jadłospisu. Daleko jej do restrykcyjnych głodówek. Na uwagę zasługuje bardzo wygodna forma kuracji – indywidualny program dostępny on-line.

Wady diety białkowej

Każdy program odchudzania, który przynosi bardzo duży spadek wagi w ciągu krótkiego czasu, naraża organizm na efekty uboczne. Szybkie odchudzanie często powoduje efekt jo-jo. Poza tym dietetycy podkreślają, że szybki spadek wagi w pierwszych dwóch tygodniach stosowania diety oxy nie jest spowodowany spalaniem tkanki tłuszczowej, lecz glikogenu – magazynowanego w mięśniach szkieletowych i wątrobie cukru zapasowego. W rzeczywistości dopiero po około 14 dniach stosowania jakiejkolwiek diety organizm zaczyna spalać tłuszcz. Cztery tygodnie to zdecydowanie za mało na uzyskanie trwałych efektów. Oxy dieta ma też sporo przeciwwskazań – nie powinny jej stosować m.in. kobiety w ciąży i karmiące piersią, osoby cierpiące na cukrzycę, choroby wątroby i nerek, wrzody żołądka i dwunastnicy czy alergię pokarmową na białko.

Dieta oxy – jadłospis

Jak może wyglądać Twoje codzienne menu na diecie białkowej? Śniadanie to czas na jajecznicę lub jajka na twardo. Na drugie śniadanie – specjalny oxy koktajl bazujący na żurawinie, otrębach i kefirze. Na obiad – szpinakowy kurczak lub indyk w marynacie limonowej. Podwieczorek to czas na biały, chudy ser. Na kolację przygotuj pysznego łososia z miksem sałat lub krewetki z czosnkiem. Oczywiście jadłospis będzie się różnił w zależności od Twoich predyspozycji i indywidualnych wskazań.

Tylko u nas!

  • Ciekawostki

    Klasyka polskiej kuchni w dietetycznym wydaniu – czy to może smakować?

    Poznaj przepisy na klasyczne polskie dania w wersji light!

    czytaj więcej
  • Fitness

    Jak zapobiegać urazom podczas treningu – krótki przewodnik

    Zobacz jak możesz uniknąć urazów podczas wykonywania treningu.

    czytaj więcej
  • Fitness

    Fitness w domu – w jakie sprzęty warto się zaopatrzyć?

    Sprawdź w jakie sprzęty warto się zaopatrzyć podejmując ćwiczenia w domu.

    czytaj więcej

Dodaj komentarz