Dieta ryżowa – dieta oczyszczająca i odchudzająca w oparciu o ryż

Dieta ryżowa to kolejny z pomysłów na szybkie i efektywne zrzucenie zbędnych kilogramów. Spożywanie dużej ilości ryżu może mieć także działanie prozdrowotne i regulujące prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Jeżeli więc lubisz ryż, a chciałbyś przy okazji zgubić trochę nadprogramowej wagi, to poniżej znajdziesz propozycję na wykorzystanie ryżu w odchudzaniu.

Ryż w diecie – sposób na odchudzanie i oczyszczanie

Jak się okazało już na początku XX wieku, ryż a dieta nie tylko się nie wykluczają, ale świetnie uzupełniają, przynosząc efekty dla zdrowia i sylwetki. Jedną z najpopularniejszych diet ryżowych jest ta stworzona przez Waltera Kempnera. Zauważył on, że osoby spożywające duże ilości tego zboża zdecydowanie rzadziej chorują na nadciśnienie lub cukrzycę.
Istnieje również inna odmiana, czyli monodieta ryżowa, która opiera się na spożywaniu jedynie tego składnika przez 3 dni. Jest to bardzo restrykcyjny sposób odchudzania, jednak przynosi szybkie i widoczne efekty.
Kolejnym rodzajem jest dieta ryżowa oczyszczająca dr Górnickiej. Ma ona na celu poprawę kondycji jelita grubego poprzez uwolnienie go od zalegających toksyn i złogów.

Zasady diety ryżowej

Jeśli zdecydujesz się na najbardziej restrykcyjną dietę ryżową 3 dniową, przez 3 dni będziesz mógł spożywać jedynie ryż brązowy. Jest on bogaty w błonnik, ma dużo potasu i mało sodu, co wspomaga uwolnienie organizmu od nadmiaru wody. Torebka ryżu to kalorie na poziomie 200, a podczas całego dnia należy przyjąć ponad 1000 kcal. Istnieje też wariacja takiego jadłospisu w postaci 3 dniowej diety ryżowo-jabłkowej. Dzięki smakowi i soczystości owocu posiłki są zdecydowanie bardziej przyjemne.

Dieta ryżowa według Kempnera trwa od 2 do 3 tygodni i jest nieco bardziej zróżnicowana pod względem jadłospisu. Głównym składnikiem pozostaje ryż, jednak oprócz niego może jeść także owoce i warzywa. Codzienna wartość kaloryczna nadal jest niska i wynosi około 1000 kcal.

Dieta ryżowa dr Górnickiej również jest raczej monodietą, gdyż opiera się w głównej mierze na ryżu, z dodatkiem jabłka lub przypraw. Jej głównym zadaniem jest oczyszczenie jelita grubego.

Zalety diety ryżowej

Stosowanie diety ryżowej to efekty, które przychodzą szybko, co dla wielu osób będzie głównym wyznacznikiem jej wartościowości. Oprócz tego zaletą jest z pewnością fakt, że ryż może mieć działanie oczyszczające, jak dowodzi dr Górnicka, a także może przynieść nam korzyści zdrowotne, w postaci profilaktyki nadciśnienia czy cukrzycy. Do tego ryż to odchudzanie bez uczucia głodu, ze względu na długie uczucie sytości jakie daje.

Wady diet ryżowych

Największą wadą diet ryżowych jest ich słabe zbilansowanie. Monodieta wyklucza z jadłospisu wszystkie inne pokarmy, co może powodować ogromne niedobory potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania składników, takich jak witaminy oraz makro i mikroelementy.

Dieta ryżowa – jadłospis

Jeżeli decydujesz się na monodietę ryżową, to jedynym składnikiem pojawiającym się w twoim menu będzie brązowy ryż. Jeżeli wolisz mniej restrykcyjny jadłospis to do ryżu możesz dołączyć także jabłko. W dłuższej diecie ryżowej znajdują się natomiast zarówno owoce, jak i warzywa, a także mięso. Możesz więc skusić się na lekką sałatkę z ryżem i łososiem czy sałatkę z tuńczykiem i fasolą. Jeżeli chcesz dodatkowo poprawić efekty redukcji wagi, możesz włączyć do swojej diety suplement Therm Line forte, który dodatkowo przyspieszy spalanie tkanki tłuszczowej, a także poprzez uzupełnienie ważnych witamin i minerałów, zapobiegnie spustoszeniu, które w Twoim ciele może poczynić dieta ryżowa.

Tylko u nas!

Dodaj komentarz