Dieta Stwórcy – zasady, efekty i przykładowe jadłospisy diety biblijnej

Dieta Stwórcy zwana także boską dietą to sposób odżywania się zainspirowany biblijnymi przekazami na temat tego, jak odżywiali się niegdyś ludzie. Opiera się ona na dość prostych zasadach, a jej stosowanie pozwala na szybkie zredukowanie wagi osobom borykającym się z nadprogramowymi kilogramami. Czy przestrzeganie jadłospisu sporządzonego według zasad Starego Testamentu połączone z modlitwą i medytacją faktycznie przynosi efekty? Dla kogo taka dieta może być dobrym wyborem?

Jak powstała dieta Stwórcy?

Jej autorem jest amerykański propagator zdrowego i naturalnego odżywiania się Jordan Rubin. Mężczyzna zmaga się z dokuczliwą chorobą Leśniewskiego-Crohna. Poszukując sposobu, który mógłby ułatwić jego codzienne funkcjonowanie Rubin zaczął szukać inspiracji w Biblii. Postanowił na własnej skórze przetestować sposób odżywiania się ówczesnych ludzi, a zafascynowany świetnymi efektami postanowił spisać swoje przemyślenia i rady w książce znanej w Polsce pod tytułem “Dieta Stwórcy”.

Najważniejsze zasady diety Stwórcy

W diecie Stwórcy zasady oparte są na przekazach biblijnych, zwłaszcza Starym Testamencie. Według nich ludzie powinni żywić się w sposób jak najbardziej naturalny i jak najmniej przetworzony. Należy więc przykłada dużą wagę do jakości wybieranych produktów, które powinny pochodzić z ekologicznych upraw lub od sprawdzonych dostawców.

Jadłospis diety Stwórcy ustalany jest na 40 dni, w ciągu których można schudnąć nawet do 10 kg. Okres ten dzieli się na kilka faz, z których pierwsza charakteryzuje się największą utratą wagi, a ostatnia przygotowuje do zakończenia restrykcyjnego przestrzegania zasad diety.

Opracowane w diecie Stwórcy menu obejmuje spożywanie przede wszystkim mięsa i ryb, jednak nie mogą być to dowolne gatunki. Nie można spożywać wieprzowiny ani owoców morza, a także ryb hodowlanych.

Oprócz ścisłych zasad żywieniowych Rubin zaleca także holistyczne podejście do własnego ciała. Podkreśla znaczenie ćwiczeń fizycznych oraz przebywania na świeżym powietrzu. Podczas diety należy także chodzić dość wcześnie spać, przed 22.30. Należy też przykładać się do dbania o higienę osobistą.

Dieta biblijna – jakie korzyści?

Największą zaletą diety Stwórcy jest możliwość stosunkowo szybkiej utraty wielu kilogramów. Jeżeli chcesz dodatkowo wzmocnić efekt skorzystaj z suplementu Therm Line Fast.

Podczas diety zaleca się również aktywność fizyczną oraz dbanie o harmonijny rytm dnia, co może okazać się zaletą dla osób pragnących przy okazji wyrobić sobie dobre nawyki na przyszłość.

Twórca biblijnej diety podkreśla także jej świetny wpływ na ogólną kondycję organizmu twierdząc, że taki sposób żywienia może sprzyjać zmniejszeniu się dolegliwości różnych chorób. Nie jest to jednak potwierdzone naukowo.

Jadłospis diety Stwórcy, czyli co można jeść

Dieta biblijna dzieli się na kilka faz. Pierwsza, najbardziej restrykcyjna, opiera się na spożywaniu ryb, mięsa oraz warzyw (bez strączkowych). W fazie drugiej menu diety Stwórcy poszerza się o kaszę (np. kaszę gryczaną) oraz pełnoziarniste pieczywo. W ostatniej fazie do jadłospisu włączane są owoce.

Podczas komponowania codziennych posiłków możemy dodawać do nich także nasiona, np. sezamu lub słonecznika, nieprzetworzone ziarna, np. kukurydzy, owsa, prosa czy żyta, a także oleje, najlepiej z oliwek extra virgin lub lnu.

Przygotowując mięso należy je piec lub gotować. Do menu należy dołączyć także produkty z żywymi kulturami bakterii, czyli maślankę lub kefir.

Tylko u nas!

Dodaj komentarz