Dieta wodna – zasady efekty diety opartej na wodzie. Picie wody a odchudzanie.

Każdy z nas doskonale wie, że picie odpowiedniej ilości wody jest niezbędne do zachowania zdrowia i doskonałej kondycji fizycznej oraz psychicznej. Jednak niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że woda odchudza. Okazuje się, że wypijanie odpowiedniej ilości płynu pozwala na przyspieszenie i uskutecznienie procesu redukcji wagi.

Picie wody na odchudzanie – jak to działa?

Istnieje kilka odmian diety wodnej. Najbezpieczniejszą wersją jest ta, w której zakłada się picie dużej ilości wody pomiędzy normalnymi, zdrowymi posiłkami. Picie wody odchudza w ten sposób, że zapewnia uczucie sytości. Kiedy czujesz głód pomiędzy posiłkami możesz wypić szklankę wody, co być może zapobiegnie sięgnięciu po kolejną przekąskę.

Wiele osób decyduje się jednak na podjęcie zdecydowanie bardziej restrykcyjnych kroków w walce o szczupłą sylwetkę. Jednodniowa wodna dieta oczyszczająca czy nawet picie samej wody przez 3 dni może przynieść wymierne efekty w postaci utraty kilogramów, jednak może być niebezpieczne dla organizmu skutkując niedoborem niezbędnych składników odżywczych. Do tego taka kuracja z pewnością szybko zakończy się efektem jo-jo. Jeżeli jednak zdecydujesz się na post wodny to pamiętaj o zachowaniu zdrowego rozsądku. Nie warto pić samej wody dłużej niż jeden dzień, gdyż może to skutkować poważnymi konsekwencjami dla twojego zdrowia.

Zasady wodnej diety

Jeżeli decydujesz się odchudzanie wodą to najlepiej wybierz opcję, w której płyn ten jest jedynie zdrowym dodatkiem do normalnych posiłków. W ten sposób twoja dieta będzie zbilansowana i nie wpłynie negatywnie na kondycję twojego organizmu.

Jak pić wodę żeby schudnąć? Należy codzienne wypijać minimum 2 litry wody pomiędzy posiłkami. Należy pić pomału, małymi łykami. Powinno się sięgać po napój za każdym razem kiedy poczuje się głód. Najlepsza w odchudzaniu będzie woda niegazowana. Rekomenduje się także wypijanie schłodzonego napoju, gdyż organizm ogrzewając wodę spali więcej kalorii.

Bezpieczna dieta wodna – jak ją prowadzić?

Picie wody jest zdrowe i niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Jeżeli decydujesz się na dietę wodną to wybierz bezpieczną jej wersję i ciesz się efektami w postaci zrzuconych kilogramów. Uzupełnienie diety w pełnowartościowe posiłki lub suplementy diety, takie jak np. Therm Line Fast pozwolą ci na cieszenie się piękną sylwetką i zdrowiem.

Niebezpieczeństwa diety opartej na wodzie

Wiele osób szuka takich diet, które odpowiedzą na pytanie jak dużo schudnąć w krótkim czasie. Wtedy łatwo skusić się na szybkie i restrykcyjne kuracje, które nie zawsze są bezpieczne. Nie warto więc narażać swojego zdrowia decydując się na picie tylko wody. Efekty przyjdą szybko, ale jeszcze szybciej dopadnie cię efekt jo-jo.

Co jeść na diecie wodnej?

Podczas takie sposobu odchudzania można w zasadzie jeść wszystko to, na co ma się ochotę. Jednak jeżeli zależy ci na lepszych efektach oraz zdrowiu zadbaj o spożywanie dobrze zbilansowanych posiłków. Wybieraj chude mięso, np. z indyka i pamiętaj, że kolorowo znaczy zdrowo. Warto zajadać się warzywami oraz owocami, które nie zawierają dużo cukru. Zrezygnuj także ze słodyczy i słonych przekąsek. Sięgaj także po wodę mineralną uzupełnioną o wartościowe witaminy i mikroelementy.

Tylko u nas!

3 komentarzy na “Najczęstsze zaburzenia odżywiania – skąd się biorą i jak sobie z nimi radzić?

  1. malaala

    ja parę lat temu miałam kompulsywne jedzenie.jakoś przeszło.poznałąm kogos, zaczęlam sie kontrolować. a wczesniej jadłam bardzo nieregularnie.jako dziecko ciągle rodzice wpajali mi, że trzeba duzo jesc, żeby miec siły do pracy (wychowałam sie na wsi).zawsze byłam okrąglutka.a mama mówiła, że mam grube kości. w liceum kryłam sie pod obszernymi ciuchami.ciagle cos mi nie pasowało, ciagle za gruba.wstyd było rozebrac sie na w-f a potem cwiczyc z dziewczymami…w domu ciagle “domowe obiadki”, duze porcje. nauka do pozna, sporo przytyłam
    potem wyjechałam na studia.juz sama mogłam o siebie zadbać. sama gotowałam sobie obiady.byłam panem swojego losu i garnka
    znów stresy i nauka, imprezy do pozna i jadło sie nawet w nocy.dziewczyny w akademiku sie nawet ze mnie smiały, bo potrafiłam w nocy wstac i isc do lodówki.lodówka niestety pusta, no to do zamrazalnika po kiełbasę. z głodu jadłam zamrożoną kiełabasę. twierdziłam wtedy ze mrozone nie tuczy. wiem ze to głupie, ale tak miałam.
    w sumie to pare razy zdazryło mi się, że zwróciłam jedzenie, ale duzo o tym czytałam i jakoś “potrząsnęło” mną wted. kiedys też ogladałm jakis program o bulimiczkach i nigdy w zyciu juz tego nei zrobiłam.

  2. ixenka

    Myślę, że między bulimią anoreksją a czystym odchudzaniem jest niewidzialna lekka linia. Trzeba się trzymać tak by zaburzeń nie było. Wiele osób to potrafi ale niestety nie wszyscy. Jak chcemy się zdrowo odzywiać, mnie jesc ale racjonalnie to najlepiej isc po diete do specjalisty.

Dodaj komentarz