Fitness a aerobik – co kryje się pod tymi pojęciami?

Ćwiczenia fitness często bywają utożsamiane z aerobikiem. Tymczasem fitness a areobic to dwa zupełnie różne pojęcia, pomimo tego, że obydwa dotyczą aktywności fizycznej mającej na celu poprawę kondycji oraz wydolności organizmu. Czym się od siebie różnią i na które warto się zdecydować? Przede wszystkim trening fitness jest pojęciem dużo bardziej obszernym niż ćwiczenia wchodzące w skład aerobiku i jest związany z ogólnym stylem życia. Aerobik to natomiast różne zestawy ćwiczeń, których systematyczne wykonywanie pomaga zredukować masę ciała i poprawić wygląd sylwetki. Bez względu na to, na którą formę aktywności fizycznej się zdecydujemy, możemy być pewni, że wniesie ona wiele dobrego do naszego życia i skutecznie poprawi samopoczucie. Dowiedzmy się o nich czegoś więcej.

Fitness – trening i nie tylko…

Fitness to tak naprawdę styl życia, który skupia się na aktywności fizycznej i utrzymywaniu organizmu w szczytowej formie fizycznej przy pomocy różnorodnych ćwiczeń fizycznych oraz zdrowego odżywiania. Często można spotkać się ze stwierdzeniem, że fitness dla każdego jest równie dobry. Rzeczywiście w przysłowiowym byciu „fit” każdy może znaleźć coś dobrego dla siebie. Fitness dla pań, ćwiczenia fitness dla mężczyzn, zajęcia dla starszych i młodszych – pomysłów na fitness jest bardzo wiele.

Ważne, by umieć z nich korzystać, bowiem z całą pewnością jest to sprawdzony sposób na poprawę wydolności fizycznej, ogólnej sprawności i kondycji, a także osiągnięcie dobrego samopoczucia i ładnego wyglądu. Ponadto fitness pomaga obniżyć stężenie cholesterolu we krwi, zwiększyć wydolność serca, wydolność oddechową i krążeniową, a także zredukować stres i związane z nim napięcie emocjonalne. Jak można zauważyć, korzyści płynących z fitnessu jest naprawdę wiele. To dobry pomysł dla wszystkich, którzy chcą w swoim życiu zmienić coś na lepsze.

Aerobik – ćwiczenia dla każdego

Pojęciem aerobiku określa się połączenie różnych rodzajów ćwiczeń gimnastycznych z elementami tańca, których głównym celem jest poprawa ogólnej kondycji organizmu, zwiększenie wytrzymałości, a także redukcja masy ciała. Aktualnie w ofertach klubów fitness można znaleźć wiele zestawów ćwiczeń ukrytych pod nazwą aerobiku. Ich duża różnorodność (na przykład aerobik dla mężczyzn, aerobik dla pań, aerobik wodny, aerobik na brzuch, aerobik dla ciężarnych) pozwala bez trudu wybrać propozycję najlepszą dla siebie.

Dobrym pomysłem może okazać się także aerobik w domu. Wystarczy dobrać odpowiednie ćwiczenia i przestrzegać systematyczności treningów. Pamiętajmy, że aerobik zawsze ściśle łączy się z muzyką. Warto więc przygotować zestaw energetycznych utworów, które zachęcą nas do podjęcia aktywności. Ten rodzaj aerobiku to świetna propozycja dla kobiet, które z różnych powodów nie mogą uczestniczyć w zajęciach grupowych. Aerobik w postaci ćwiczeń w domu pod względem jakości niczym nie odbiega od tego, który oferują kluby fitness i może być dla niego świetną alternatywą. Ci, którzy chcą przy pomocy tego typu ćwiczeń pozbyć się zbędnych kilogramów, powinni skorzystać z aerobiku w wodzie. Zajęcia tego typu pomagają wysmuklić sylwetkę, poprawić ogólną kondycję, a przy tym nie obciążają nadmiernie kręgosłupa.

Aerobik i fitness to dwie formy aktywności fizycznej, które mają zbawienny wpływ na nasz organizm. Poprawiają naszą kondycję i stan zdrowia. Jeśli dodatkowo zdecydujemy się na ćwiczenia z użyciem hantli lub ciężarków, wzmocnimy swoje mięśnie i poprawimy wytrzymałość organizmu.

Tylko u nas!

2 komentarzy na “Przegląd najbardziej bezpiecznych diet – którą wybierasz?

Dodaj komentarz