Fitness w domu – w jakie sprzęty warto się zaopatrzyć?

Wiele osób rezygnuje z aktywności fizycznej z powodu braku wolnego czasu lub niechęci do odwiedzania siłowni. To duży błąd, ponieważ korzyści dla naszego zdrowia, samopoczucia i kondycji z niej wynikające są wprost nieocenione. Powstaje jednak pytanie – jak pogodzić ze sobą te dwie sprzeczne kwestie? Otóż można to zrobić w bardzo prosty sposób, decydując się na ćwiczenia w domu.

Fitness w domu to świetna alternatywa dla siłowni i klubów sportowych, która pozwala zaoszczędzić czas, pieniądze oraz uniknąć niekoniecznie lubianych ćwiczeń w miejscu publicznym. Wykonując ćwiczenia fitness w domu, jedyne czego potrzebujemy to trochę wolnej przestrzeni, wybrany sprzęt do ćwiczeń i oczywiście mnóstwo dobrych chęci. Dodatkowym atutem z pewnością okaże się przygotowany zgodnie z naszymi oczekiwaniami i potrzebami plan treningowy, który ponadto pomoże nam ustalić, jakie przyrządy do ćwiczeń fitness w domu powinniśmy zakupić. Na które z nich warto się zdecydować?

Idealny sprzęt fitness dla każdego

Oferta sprzętu do ćwiczeń w domu jest bardzo zróżnicowana. Znajdziemy w niej między innymi hantle, matę do ćwiczeń, rower stacjonarny, atlas do ćwiczeń, bieżnię, ławkę do ćwiczeń, drążek do ćwiczeń czy też specjalny przyrząd do ćwiczeń mięśni brzucha. Przyrządy do ćwiczeń, które zamierzamy kupić, powinny być dopasowane do naszej ulubionej formy aktywności fizycznej. Dla tych, którzy preferują jazdę na rowerze, idealnym pomysłem z pewnością okaże się rower stacjonarny (rower treningowy lub orbitrek), natomiast ci, którzy wolą bieganie, powinni zdecydować się na bieżnię elektryczną, będącą świetną alternatywą dla biegania na zewnątrz na przykład w czasie zimy lub podczas deszczowej pogody.

Wszyscy, którzy uwielbiają różne formy gimnastyki, jak również ci, którzy chcą pozbyć się zbędnych kilogramów, dzięki zakupowi maty i ciężarków do ćwiczeń, mogą w zaciszu swojego domu wykonywać ćwiczenia na mięśnie brzucha, ćwiczenia pilates, ćwiczenia z hantlami i inne ćwiczenia odchudzające, które w sposób zupełnie bezpieczny można wykonywać samodzielnie. Sprzęt do ćwiczeń w domu swoją jakością oraz zakresem funkcji nie odbiega w sposób znaczący od tego, którym dysponują siłownie. Dlatego jeśli nie lubimy odwiedzać klubów sportowych i siłowni, zakup urządzeń do ćwiczeń w domu z całą pewnością okaże się dobrym rozwiązaniem.

Twój plan ćwiczeń w domu

Nawet najlepszy sprzęt sportowy nie wystarczy, jeśli zabraknie nam tego, co najważniejsze, czyli odpowiedniej motywacji do podjęcia wysiłku. Jeżeli więc zakup sprzętu do ćwiczeń w domu jest już za nami, pora przystąpić do kolejnego kroku, jakim jest dobry plan ćwiczeń. Jak go przygotować? W zależności od rodzaju sprzętu do ćwiczeń, którym dysponujemy (rowery treningowe, hantle, bieżnia i inne), musimy opracować kilka prostych zestawów do ćwiczeń, które pomogą nam osiągnąć zamierzone rezultaty w postaci redukcji masy ciała, poprawy kondycji, wydolności organizmu oraz samopoczucia.

Zanim zaczniemy korzystać z poszczególnych urządzeń do ćwiczeń, nie możemy zapomnieć o rozgrzewce przygotowującej mięśnie do podjęcia wzmożonego wysiłku. W jej składzie nie powinno zabraknąć ćwiczeń rozciągających i oddechowych. Nie muszą być one bardzo skomplikowane, ważne aby należycie spełniały swoje zadanie, a więc rozgrzewały nasze ciało, by podczas właściwego treningu stało się odporne na różnego rodzaju kontuzje związane z nadmiernym naciągnięciem mięśni i stawów. W zależności od indywidulanych potrzeb, tuż po rozgrzewce mogą nastąpić kolejne ćwiczenia, na przykład ćwiczenia na ławeczce, ćwiczenia na poszczególne partie brzucha i całego ciała, ćwiczenia typu wioślarz. Mogą one występować naprzemiennie do tych z udziałem rowerka do ćwiczeń i pozostałych urządzeń domowego sprzętu do ćwiczeń.

Bez względu na to, czy nasz program ćwiczeń w domu będzie obejmował wyłącznie ćwiczenia na brzuch w domu, czy też opierał się głównie na ćwiczeniach jogi w domu musimy pamiętać, że każdy jego element musi być wykonany precyzyjnie i z wielką starannością. Treningi powinny odbywać się systematycznie, gdyż tylko wówczas przyniosą zadowalające rezultaty. Aby nieco wzmocnić swoją motywację do podejmowania wysiłku, warto postarać się o to, by wyniki ćwiczeń były dla nas widoczne i zadowalające, co z kolei pomoże nam podtrzymać wysokie zaangażowanie w każdy kolejny trening. W tym celu można wspomóc swoje działania stosując suplementy diety. Doskonałym wyborem jest Therm Line Fast – to produkt, który wspomaga spalanie tłuszczu, przyspiesza metabolizm i redukcję tkanki tłuszczowej. Dzięki zawartych w nim cennych składnikach w sposób zupełnie bezpieczny dla naszego zdrowia przyspieszymy odchudzanie i wzmocnimy naszą motywację do podejmowania dalszych wysiłków w walce o wymarzoną sylwetkę.

Tylko u nas!

  • Leksykon produktów

    Chipsy i odchudzanie – czy chipsy mogą być zdrowe?

    Chipsy - czy mogą być zdrowym składnikiem diety? Sprawdź!

    czytaj więcej
  • Diety

    Dieta Katarzyny Zielińskiej – w jaki sposób schudła Kasia Zielińska?

    Dowiedz się więcej o diecie stosowanej przez Kasię Zielińską!

    czytaj więcej
  • Fitness

    Bądź duży! 5 sposobów na naturalny przyrost masy mięśniowej

    Zobacz, jak skutecznie wypracować umięśnioną sylwetkę.

    czytaj więcej

2 komentarzy na “Bądź duży! 5 sposobów na naturalny przyrost masy mięśniowej

    • melkabelka

      Zgadza się , dobrze myślisz. Mięśnie odpoczywają wtedy rosną. Dlatego przerwa między treningami jest taka ważna. Do tego nie można za bardzo się forsować na siłowni czy innych treningach by nie nabawić się kontuzji. Pamiętajmy o rozgrzewce przed i rozciąganiu po siłowni.

Dodaj komentarz