Jak skomponować zdrowe śniadanie? Praktyczne wskazówki

Stwierdzenie, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia to truizm. Cóż zrobić, skoro taka jest prawda? Śniadanie ma za zadanie nas obudzić i dać energię na cały dzień. Rano mamy najszybszy metabolizm, więc śniadanie może być bardziej kaloryczne niż reszta posiłków. Dlaczego więc tak często rezygnujemy z tak ważnego dla nas posiłku? Zazwyczaj robimy to z braku czasu. Przygotowanie i zjedzenie pełnowartościowego posiłku zajmuje średnio kilkanaście minut, a rano przed wyjściem do pracy czy szkoły każda minuta jest niesamowicie cenna.

Jak mówi stare chińskie przysłowie: „Śniadanie zjedz sam, obiadem podziel się z przyjacielem, a kolację oddaj wrogowi!”. Ale jak skomponować zdrowe śniadanie, żeby rzeczywiście nas obudziło, dodało nam energii i pobudziło metabolizm?

Zanim zjemy śniadanie…

Zacznijmy od kawy. Wiele osób nie wyobraża sobie pobudki bez kawy i wierzy w zbawienny wpływ kofeiny na nasze samopoczucie. Kofeina oczywiście działa pobudzająco, ale to nie jedyna zaleta tego trunku. Kluczem do sukcesu jest tutaj woda. Organizm w nocy traci dużo wody, która jest wypacana lub wyparowuje z naszym oddechem. Więc, jeśli nawet nie pijemy kawy, warto zaraz po przebudzeniu wypić przynajmniej szklankę wody, a jeżeli mamy to szczęście i nie musimy zwracać uwagi na kaloryczność naszych posiłków można wypić też szklankę mleka lub świeżo wyciśniętego soku.

Co zjeść na śniadanie?

Rano nasz mózg potrzebuje paliwa, żeby mógł zacząć pracować na najwyższych obrotach. Mózg najlepiej pozyskuje energię z węglowodanów, więc nie zapomnijmy mu ich dostarczyć. Ale nie chodzi tu o białą bułkę czy słodkie jak ulepek płatki śniadaniowe. Rano warto zjeść owsiankę czy kanapkę z pełnoziarnistym pieczywem. Jeżeli rano jesteś tak zaspany, że trudno ci cokolwiek przygotować, dobrym pomysłem na śniadanie jest jedzenie przygotowane poprzedniego dnia wieczorem.

Oto prosty przepis na pyszne śniadanie: nasyp do kubka kilka łyżek płatków owsianych, dodaj do tego kilka owoców suszonych i orzechów. Rano wystarczy zalać płatki gorącą wodą lub mlekiem, odczekać chwilę i gotowe.

Rankiem możemy pozwolić sobie też na spożycie produktów mlecznych. Są one bogatym źródłem wapnia i łatwo przyswajalnego białka, a poza tym mają niski indeks glikemiczny. Jedzenie o niskim indeksie glikemicznym stabilizuje nasz apetyt, zapewnia uczucie sytości na długo i ogranicza napady głodu.

Nie należy też zapominać o świeżych owocach i warzywach. Zgodnie z zaleceniami specjalistów do spraw żywienia należy jeść przynajmniej pięć porcji warzyw i owoców dziennie. Warto więc jeść je od samego rana. Może być to pomidor na kanapce, mogą być świeże owoce w naszej owsiance. Może być to też zielone smoothie z jarmużem, szpinakiem i sokiem pomarańczowym, które nie dość, że jest zdrowe, to też pyszne i sycące. Jeszcze więcej fantastycznych przepisów na fit śniadanie można znaleźć tutaj na naszym portalu.

Gdy czasu na śniadanie brak…

Wszystko to brzmi pięknie, ale kiedy na śniadanie rano ma się tylko dwie minuty może być naprawdę trudno je zorganizować. Na szczęście możemy zaprezentować doskonałą alternatywę! Jest nią koktajl Queen Fit Good Morning przeznaczony dla kobiet dbających o sylwetkę. Sprawdza się on znakomicie jako samodzielny, szybki do przygotowania i skonsumowania posiłek. Zawiera dużą ilość białka pozyskiwanego z mleka, które gwarantuje zdrowy początek dnia i uczucie sytości na długo. Suplement może też stanowić bazę do koktajli owocowych lub owocowo-warzywnych, a także podstawę naleśników, omletów, ciast i muffinów. Zawarty w nim ekstrakt z guarany dodatkowo nas pobudzi i doda energii, która tak bardzo potrzebna jest rano.

Podsumowując, istnieje wiele możliwości zapewnienia sobie wartościowego i smacznego śniadania. Jeżeli podejdziemy do sprawy spokojnie i z rozmysłem, już wkrótce może się okazać, że nawet w pełnym wyzwań tygodniu poranny posiłek stanie się całkiem miłym doświadczeniem, a śniadanie do łóżka podane w weekend – ulubionym daniem!

Tylko u nas!

Dodaj komentarz