Jak trenować po zawale?

Uprawianie sportu po zawale serca nie jest zakazane, ale osoba po takich przejściach powinna pójść z wizytą do kardiologia, by ten przedstawił jej zalecenia i przeciwwskazania.

Każdy trening, niezależnie od stanu zdrowia pacjenta, powinien odbywać się systematycznie i stopniowo ulegać intensyfikacji. Tylko wtedy uprawianie sportu jest skuteczne i bezpieczne. Osoby po zawale serca powinny zwracać na to szczególną uwagę. W ich przypadku rozpoczęcie treningów musi poprzedzić wizyta u kardiologa, który określi, jaki typ ćwiczeń jest dla nich odpowiedni i z jaką częstotliwością mogą je wykonywać. Najczęściej rekonwalescentom zaleca się proste ćwiczenia, które najlepiej wykonywać na zewnątrz lub w solidnie wietrzonych pomieszczeniach. Do każdego treningu należy się dobrze przygotować – przede wszystkim nie można do niego przystąpić tuż po jedzeniu, po zakończeniu innego wysiłku fizycznego lub po nerwowej sytuacji. Na pewno nie wolno ćwiczyć, mając złe samopoczucie, podczas przeziębienia, stanu podgorączkowego lub przy problemach żołądkowych. Za każdym razem przed rozpoczęciem gimnastyki trzeba sprawdzić czynności serca – tętno spoczynkowe nie może być wyższe niż 85 uderzeń na minutę.

Ćwiczenia należy wykonywać płynnie, od początku do końca kontrolując proces oddychania. Nigdy nie należy ćwiczyć na bezdechu. Na każdy niepokojący objaw należy natychmiast zareagować – koniecznie trzeba przerwać trening, jeśli poczujemy się dziwnie, pojawi się ból za mostkiem, odczujemy pieczenie w przełyku, zacznie nam nierówno bić serce. Warto w takim przypadku położyć się i odpocząć przez kilka minut. Decyzję o podjęciu bardziej zaawansowanych ćwiczeń, jak np. bieganie, uprawianie gier sportowych, pływanie, należy skonsultować z lekarzem.

121

Tylko u nas!

  • Leksykon produktów

    Kapusta – wartości odżywcze i zdrowotne oraz zastosowanie kapusty w dietach odchudzających

    Kapusta - poznaj jej właściwości.

    czytaj więcej
  • rolki trening
    Czas wolny

    Rolki – nie tylko dla dzieci

    Jazda na rolkach to doskonały sposób na urozmaicenie treningu o coś nowego. Jakie zalety płyną z jazdy na rolkach i dlaczego warto jeździć w każdym wieku?

    czytaj więcej
  • Fitness

    Jak wrócić do aktywności po długiej przerwie?

    Wracamy do aktywności po zimie!

    czytaj więcej

4 komentarzy na “Jak wrócić do aktywności po długiej przerwie?

  1. natalia

    Nie ma wydaje mi się jakieś środka sprawdzonego , małymi krokami a dojdziemy do celu na przykład 15 minutowe ćwiczenia na macie do fitnessu albo jakiś Jogging po pracy czy nawet jazda na rowerze może być krokowym powrotem do aktywności fizycznej.Mając na uwadzę nasze zdrowe , wracamy z większym impetem do sportu.

  2. Tadeusz K

    Jestem już starszą dostojną osobą i ze względu na swoją wagę mogę jedynie sobie pospacerować. Taka Aktywność Fizyczna Bardzo dobrze mi robi , nawet spotkałem piękną Damę . Panią Renie , razem spacerujemy i się dotleniamy. Bardzo wam dzieci polecam .

  3. doctorek pip

    Pamiętam jak kiedyś byłem nastolatkiem, niskiego wzrostu, jeszcze mniejszej wagi. Nie wyglądałem jak dorastający facet, moje koleżanki miały w bicepsie więcej ode mnie (tłuszczu! ale co z tego?). Miałem tego dość i postanowiłem to zmienić – zapisałem się na siłownię! Nie było łatwo, ale kto powiedział, że łatwo będzie. Teraz jestem zadowolony z tego jak wyglądam. Koleżanki teraz lecą na moje bicki. Aczkolwiek nie bardzo je widać pot szpitalnym fartuchem.

    • kajaczka kajaczka

      hahah niezłe ;D bicki i doktorek chcialabym Cię zobaczyć ponieważ głownie lekarze mają brzuszki od siedzącej pracy ( przynajmniej Ci pierwszego kontaktu ) Ja nie trenuje za często ale tez nie za rzadko i nie mam problemów z powrotami.

Dodaj komentarz