Jak zgubić ciążowy brzuszek? Szybkie i skuteczne odchudzanie mamy

Jak zgubić brzuch po ciąży? To jedno z najczęściej zadawanych pytań przez mamy, które właśnie urodziły dziecko. Każda świeżo upieczona mama marzy, aby wrócić do figury sprzed porodu. Jednak w tym szczególnym czasie nie wolno stosować restrykcyjnych diet ani wykonywać jakichś morderczych treningów. Można to wszystko osiągnąć, jedząc z umiarem, a to oznacza, żeby chudnąć powoli – dzięki temu nie tak szybko, ale jednak skutecznie będzie można wrócić do formy sprzed ciąży.

Ważny jest ruch

Jeśli chce się schudnąć po ciąży, to warto postawić na ruch. Po tradycyjnym porodzie można zacząć ćwiczyć po miesiącu, a po cesarskim cięciu musi upłynąć co najmniej sześć tygodni. Na początku warto zacząć od gimnastyki dwa razy w tygodniu. Można się również zapisać do fitness klubu na zajęcia dla mam. Świetnie sprawdzi się także trening kondycyjny i tu bardzo pomocne mogą okazać się długie spacery z dzieckiem w wózku. Godzinna przechadzka energicznym krokiem, nie tylko dobrze wpłynie na sylwetkę, ale także poprawi samopoczucie i urozmaici dzień nie tylko mamie, ale także maluszkowi. Duże znaczenie mają też ćwiczenia rozciągające. W sprawie ćwiczeń warto skonsultować się ze swoim lekarzem. Po porodzie przede wszystkim bądź dla siebie wyrozumiała, daj sobie czas na powrót do formy i pamiętaj – zdrowie i dobre nastawienie przede wszystkim! Presja i zdenerwowanie to ostatnie rzeczy, których potrzebujesz w tym wyjątkowym okresie.

Rozsądna dieta

Świeżo upieczona mama nie może od razu po porodzie przejść na dietę, która będzie małoenergetyczna, ponieważ to mogłoby osłabić organizm. Szczególnie podczas karmienia piersią niesamowicie ważne jest to, co się je. W tym czasie nie wolno się odchudzać, ponieważ występuje większe zapotrzebowanie na kalorie. Ważne jest, aby się nie przejadać, a dzięki temu dieta po porodzie przyniesie oczekiwane rezultaty. Dobrą wiadomością może okazać się to, że wiele kobiet w okresie karmienia traci znacznie na wadze, mimo że nie stosuje żadnej diety. Spełnienie marzeń!

Natomiast kobiety, które urodziły, a nie karmią piersią mogą modyfikować swój jadłospis. Należy uważać jednak z dietami niskokalorycznymi i pamiętać, aby stosować je wyłącznie wówczas, jeśli po porodzie nie wystąpiły żadne komplikacje i nie ma innych przeciwwskazań medycznych.

Kiedy mama karmi dziecko piersią, nie powinna jeść potraw tłustych, smażonych i wzdymających, dzięki temu ograniczy również kaloryczność. Jeśli jednak nadal nie tracisz na wadze, nie martw się i pamiętaj, że ciąża z pewnością urządziła w Twoim organizmie prawdziwy hormonalny koktajl. Kobiety w tym stanie reagują bardzo różnie na wszelkiego rodzaju upiększające zabiegi, dlatego nie przejmuj się niczym i daj sobie więcej czasu. Po kilku miesiącach na pewno na nowo odzyskasz kontrolę nad swoją wagą.

Zasady, jak skutecznie schudnąć nie zmieniają się specjalnie względem innych etapów życia. Pamiętaj zatem:

  • jedz wolno;
  • zjadaj pięć mniejszych posiłków, a najlepiej jedz, co 3 godziny;
  • nie podjadaj pomiędzy posiłkami;
  • ostatni posiłek zjadaj na 4 godziny przed pójściem spać;
  • próbuj się wysypiać – przynajmniej 6 godzin dziennie, a dzięki temu łatwiej będzie się chudło, ponieważ podczas snu wydzielają się hormony, które regulują przemianę materii i hamują apetyt;
  • pij dużo wody – około 2 litry dziennie, ponieważ woda oczyszcza organizm i wypełnia żołądek;
  • kiedy zaczniesz rozszerzać dietę swojemu dziecku, pamiętaj, żeby po nim nie dojadać, bo to zapewni dodatkowe kilogramy;
  • zjadaj śniadanie – ponieważ jego brak spowalnia przemianę materii, a wieczorem pojawiają się napady głodu.

Przykładowe ćwiczenia

Jak zgubić brzuch po ciąży? Przede wszystkim powoli! U większości kobiet w miarę pojawiania się brzuszka, mięśnie brzucha rozchodzą się na boki – zanim wrócą na swoje miejsce, upłynie zapewne koło 6-10 tygodni. Jeśli zaczniesz ćwiczyć wcześniej może dojść do uszkodzenia mięśni, więc nie spiesz się. Po upływie odpowiedniego czasu zacznij delikatnie ćwiczyć.

Można zacząć ćwiczyć w domu albo wybrać się do klubu fitness. Przykładowym ćwiczeniem może być unoszenie i przytrzymywanie nóg w górze. Aby je wykonać, należy położyć się na podłodze, a wyprostowane nogi unieść tak, by z tułowiem stworzyć z nich kąt 45 stopni. Następnie opuszcza się je powoli tak, aby nie dotknęły podłogi. Im dłużej wytrzymasz tym lepiej! Podobnie sprawdzą się popularne „nożyce”.

Innym ćwiczeniem mogą być tradycyjne brzuszki, do których wykonania trzeba się położyć na podłodze na plecach. Nogi zgina się w kolanach, a ręce splata za głową. Na koniec spina się brzuch, ale nie wolno podnosić tułowia zbyt wysoko. Z tym ćwiczeniem należy uważać, ponieważ przez pierwsze miesiące po narodzinach dziecka może ono okazać się zbyt gwałtowne.

Można również zrobić tzw. huśtawkę, a w tym celu trzeba położyć się na brzuchu na piłce. Dłonie i palce stóp opiera się na podłodze, a pośladki mają być napięte i należy patrzeć przed siebie. Następnie unosi się wyprostowane nogi, podczas opierania się na brzuchu i dłoniach. Trzeba napiąć mięśnie ud i pośladków i opuszczać powoli obie nogi.
Żadna dieta nie zdziała cudów, jeżeli nie będzie się regularnie ćwiczyć oraz ruszać, kiedy jest taka możliwość.

Głodówka też nic nie pomoże, ponieważ ciało nie będzie wyglądało lepiej, a samopoczucie znacznie się pogorszy. No i dziecko nie otrzyma wraz z pokarmem najważniejszych składników odżywczych. Zatem, warto zabrać się do pracy i zacząć ćwiczyć, a także przestrzegać kilku zasad. Wtedy z pewnością w niedługim czasie powrócisz do formy!

Tylko u nas!

Dodaj komentarz