Jedzenie na noc nie tuczy!

Wielokrotnie słyszymy ostrzeżenia, że jedzenie późno wieczorem i tuż przed snem szkodzi naszej sylwetce. Ile w tym prawdy? Tekst odpowie Ci na to pytanie.

Fakt 1

Faktem jest, że wieczorem ludzki metabolizm zwalnia, co wiąże się z mniejszą aktywnością fizyczną, jaką wtedy wykazujemy. Nie jest jednak tak, jak często można usłyszeć, że po godzinie 18.00 wszystko, co zjemy, odłoży się na naszych brzuchach. Kiedy zegar wskazuje godziny wieczorne, nie zaczyna gwałtownie przybywać nam kilogramów. Warto, co prawda, wybierać wtedy produkty lżejsze i lekkostrawne, ale to nieprawda, że nie można jeść niczego, aby nie przytyć. Tak naprawdę liczy się łączna dzienna dawka przyswajanych kalorii, a ta wieczorna nie jest liczona podwójnie czy potrójnie.

Fakt 2

Powiązane jest to, co jemy wieczorem, z tym, na co mamy apetyt następnego dnia rano. Ważna wskazówka – jeśli nasza kolacja ma niski indeks glikemiczny, rano nie będziemy mieć ochoty na słodkości. Zresztą glikemia ma zasadnicze znaczenie nie tylko dla osób, szczególnie dbających o wagę, lecz dla wszystkich, ponieważ ma ogromny wpływ na nasze zdrowie. Warto wieczorem jest raczej lekkie produkty, o odpowiednim indeksie glikemicznym, najlepiej warzywa, rośliny strączkowe, chude mięsa i ryby. Ważne, żeby nie były za bardzo kaloryczne.

Fakt 3

Nie jest również prawda, że absolutnie zabronione jest spożywanie na noc produktów zawierających węglowodany. To prawda, że ich zbyt duża ilość się odłoży, ale nie jest tak, jak często się powtarza, że każdy zjedzony węglowodan zostanie z nami jako warstwa tłuszczyku. Zdrowe produkty zawierające węglowodany pozwalają poza tym kontrolować głód następnego dnia. Wcale więc nie należy ich zupełnie unikać wieczorami, szczególnie jeśli ćwiczymy – węglowodany są potrzebne w procesie resyntezy glikogenu, więc po intensywnym treningu lepiej zjeść, coś, co je zawiera.

Fakt 4

Jeśli trenujemy Warto również w późniejszych godzinach sięgać po jedzenie z zawartością białka. Najlepiej zrobią nam w takich przypadkach proteiny zawarte w produktach mlecznych, jogurtach naturalnych i twarożkach. Zjedzenie takiego posiłku pomaga mięśniom w regeneracji, a więc sprzyja ich wzrostowi.

Fakt 5

Najważniejszy wniosek – to nie jedzenie na noc nas tuczy, lecz niespożytkowane pokłady energii.

4 109

Tylko u nas!

  • Styl życia

    Pracujesz głosem, często chorujesz na gardło? Nie pozwól się uciszyć!

    Już dziś sprawdź, jak skutecznie możesz zadbać o swoje gardło!

    czytaj więcej
  • Leksykon produktów

    Kapusta – wartości odżywcze i zdrowotne oraz zastosowanie kapusty w dietach odchudzających

    Kapusta - poznaj jej właściwości.

    czytaj więcej
  • Fitness

    Ćwiczenia w wodzie – poznaj ich zalety!

    Aerobik wodny-dowiedz się więcej!

    czytaj więcej

Dodaj komentarz