Kawa i herbata na cenzurowanym. Poznaj całą prawdę o tych napojach.

Człowiek jest w stanie wytrzymać bez jedzenia o wiele dłużej niż bez wody – przyjmuje się bowiem, że bez pożywienia możemy przetrwać nawet ponad miesiąc! A bez picia? Jak się okazuje, wystarczy zaledwie tydzień by doprowadzić do śmiertelnego odwodnienia organizmu. Dlatego tak ważne jest regularne przyjmowanie płynów. Jak wiadomo, najzdrowsza jest woda. Zalecenia w tej kwestii są różne, ale przyjmuje się, że należy wypijać średnio 1,5-2 litry płynów dziennie. Ale przecież nie samą wodą człowiek żyje…

Poproszę o szklankę…

Właśnie – szklankę czego? Wybór jest doprawdy ogromny. Nie jest tajemnicą, że do najpopularniejszych napojów zaliczają się kawa i herbata. Nie od dzisiaj też wiadomo, że toczone są spory o to, czy kawa czy herbata jest korzystniejsza dla naszego organizmu. Która lepsza w smaku? To akurat zależy od indywidualnych upodobań. Przyjrzyjmy się temu tematowi bliżej. Warto wiedzieć, że zarówno kawa i herbata mają swoje plusy i minusy. Każda ma również różne odmiany, takie jak chociażby kawa zielona, kawa ziarnista, zielona herbata ale również biała herbata czy czerwona herbata. Postaramy się nieco przybliżyć walory każdej z nich.

Kawa nie tylko czarna…

… i wcale nie chodzi o to, że z mlekiem… Każdy z nas kojarzy przede wszystkim dwa rodzaje kawy – kawa rozpuszczalna i kawa ziarnista. Coraz to większą popularność zyskuje wyjątkowa odmiana kawy – kawa zielona. Są to ziarna zwykłej kawy, które jednak są w inny sposób przetwarzane. Mianowicie, nie zostają one poddane paleniu, dzięki czemu zachowują mnóstwo kwasu chlorogenowego. Jest to organiczny związek chemiczny należący do grupy polifenoli, który słynie ze swoich licznych właściwości prozdrowotnych.

Kawa zielona ma wiele zalet – blokuje nadmierne wchłanianie się tłuszczów do organizmu, zmniejsza apetyt i przyspiesza proces przemiany materii, jest więc wielkim sprzymierzeńcem wszystkich osób na diecie, które walczą o szczupłą sylwetkę. Ale to nie koniec jej walorów. Dodaje ona energii, obniża poziom złego cholesterolu, jak również pozytywnie wpływa na pracę układu sercowo-naczyniowego. Jest produktem, który ze względu na swoje dobroczynne właściwości często bywa wykorzystywany przy tworzeniu naturalnych suplementów diety. Tutaj zdecydowanie godna polecenia jest Zielona Kawa Premium firmy Olimp Laboratories.

Czy może mieć negatywny wpływ na nasze zdrowie? Oczywiście, jeśli przesadzimy z jej ilością. Wówczas może spowodować zaburzenia snu – jeśli zostanie wypita zbyt późno, może też powodować niestrawność, przyspieszyć akcję serca czy podnieść ciśnienie. Trzeba zatem zachować umiar.

Herbata niejedno ma imię!

Myli się ten, kto uważa, że czarna herbata to najpopularniejsza odmiana tego napoju. W dobie troski o zdrowie i zdrowy styl życia, prym wiedzie zielona herbata, a dogania ją również pod tym względem czerwona herbata. Dlaczego? Ponieważ są one bogate m.in. w antyoksydanty i mają dobroczynny wpływ na nasz organizm. Zielona herbata różni się od czarnej czy czerwonej sposobem zbierania. Po zerwaniu liście tej herbaty nie są fermentowane, a dalszy proces obróbki następuje maksymalnie po godzinie od zerwania, dzięki czemu liście zielonej herbaty zawierają dużo przeciwutleniaczy, tj. wspomnianych już antyoksydantów. Dzięki temu nie tylko pomaga w odchudzaniu, ale poprawia koncentrację i reguluje pracę układu sercowo-naczyniowego. Do jej zalet zaliczamy też działanie przeciwwirusowe, jak i działanie przeciwzapalne. Warto uzupełniać swoją dietę ekstraktem z zielonej herbaty – z pewnością warta polecenia jest tu propozycja Zielona Herbata wyprodukowana przez Olimp Laboratories!

Poznaj tajniki zaparzania

Doskonałą kawę można wypić w każdej kawiarni, gdzie przyrządzą ją doświadczeni bariści, choć coraz to więcej osób z powodzeniem eksperymentuje w domu. Równie doskonałą herbatę także można przyrządzić samodzielnie, ale niezbędny będzie do tego np. specjalny zaparzacz do herbaty i odrobina podstawowej wiedzy. Czarną herbatę trzeba zalewać wrzątkiem i parzyć przez 3,5 – 4 minuty. Natomiast zielona herbata wymaga zalania wodą o temperaturze 60-90 stopni Celsjusza.

Tylko u nas!

  • Diety

    Dieta jajeczna – zasady diety odchudzającej opartej na jajkach i grejpfrutach

    Przeczytaj artykuł i poznaj dietę jajeczną.

    czytaj więcej
  • Leksykon produktów

    Migdały – wartości odżywcze i zdrowotne oraz zastosowanie migdałów w dietach odchudzających

    Migdały-poznaj ich moc!

    czytaj więcej
  • Czas wolny

    Aerobik – czy warto zapisać się na zajęcia?

    Przekonaj się, czy warto uczestniczyć w popularnych zajęciach!

    czytaj więcej

2 komentarzy na “Aerobik – czy warto zapisać się na zajęcia?

Dodaj komentarz