Łatwiejsze odchudzanie we dwoje – czy parom łatwiej schudnąć?

Odchudzanie jest trudne – szczególnie wtedy, gdy druga osoba jada normalnie. W związku z tym po otwarciu szafki albo lodówki można trafić na słone i słodkie przekąski albo tuczące kotlety schabowe w panierce z bułki tartej. Jeśli więc trudno odchudzać się samemu, to może warto namówić swojego partnera lub partnerkę na wspólne odchudzanie? Wspólna dieta pomoże Wam zrzucić zbędne kilogramy, a dodatkowo będziecie mogli spędzać razem trochę więcej czasu. Warto wypróbować dietę dla dwojga, która ma większe szanse powodzenia niż dieta w pojedynkę.

Zasady diety dla dwojga

Dieta dla par to jeden z najskuteczniejszych sposobów odchudzania się, ponieważ, odchudzając się we dwoje, rzadziej rezygnujemy z diety w wyniku zniechęcenia się do niej. W ciągu dnia należy spożywać 3 główne posiłki, a więc śniadanie, obiad i kolację, ale kobieta je 1/3 porcji, a mężczyzna 2/3. Do tego można skusić się na dwie mniejsze przekąski pomiędzy tymi głównymi posiłkami. Przerwy między posiłkami nie powinny być dłuższe niż 4 godziny.
Skuteczna dieta odchudzająca musi być tak ułożona, aby:

  • wartość energetyczna posiłku dla kobiety nie przekraczała 1300-1400 kcal,
  • wartość energetyczna posiłku dla mężczyzny nie przekraczała 1700-1800 kcal.
    Nie mogą to być mniej kaloryczne posiłki, ponieważ dieta niskokaloryczna spowalnia przemianę materii, a także sprawia, że do organizmu człowieka nie są dostarczane niezbędne do prawidłowego funkcjonowania składniki odżywcze. Oczywiście bardzo ważne jest również przyjmowanie odpowiedniej ilości płynów – przynajmniej 2 litry dziennie.

Zalety i wady diety dla dwojga

Dieta dla par to skuteczna i zdrowa dieta odchudzająca dla osób, które chcą razem zrzucić zbędne kilogramy. Zalety wspólnego odchudzania to łatwość w przygotowywaniu wspólnych posiłków i robieniu zakupów. Partner lub partnerka może również pomóc, gdy najdzie nas ochota na jakąś niezdrową przekąskę. Jednak najważniejsza jest tutaj możliwość wspólnego motywowania się do walki.

Niestety są również wady bycia na takiej diecie dla dwojga, ponieważ mężczyźni chudną szybciej i łatwiej jest im utrzymać nową wagę. Jest to spowodowane tym, że  mają oni bardziej niż kobiety rozbudowaną warstwę mięśniową ciała. To właśnie w mięśniach w dużej mierze ma miejsce spalanie kalorii, więc w męskim odchudzaniu cały proces zachodzi szybciej. Kobietom dodatkowo trudniej jest stracić zbędne kilogramy, ponieważ wpływają na to ich hormony, np. podczas zespołu napięcia przedmiesiączkowego. Dowiedziono również, że kobiety częściej sięgają po jedzenie pod wpływem emocji. Dlatego podczas wspólnego odchudzania się lepiej nie porównywać swoich wyników.

Dieta odchudzająca to również wspólne treningi. Warto zdecydować się np. na spacery, jogę, rower czy taniec, ale można też wspólnie sprzątać dom czy wykonywać inne prace wokół domu.

Zadbaj o różnorodność potraw

Najgorsza w diecie jest monotonia, która nie pozwala utrzymać motywacji do odchudzania się. Dlatego na talerzu powinny znaleźć się dania, które są nie tylko zdrowe, ale również sycące i kolorowe, bo przecież jemy także oczami. W związku z tym warto zadbać o różnorodność posiłków. Podczas przygotowywania dań trzeba pamiętać o górnej granicy zalecanego spożycia kalorii, które są różne dla kobiet i dla mężczyzn.

Szybkie tempo życia, a więc jedzenie w pośpiechu, popularne fast foody, zastępowanie obiadów drożdżówką albo batonem czekoladowym to tylko niektóre przyczyny nadwagi u kobiet i mężczyzn. Odchudzać się można na różne sposoby, ale najważniejsza jest motywacja. Zatem, jak najszybciej schudnąć? Dieta dla par powinna bazować na potrawach niskokalorycznych, które będą dostarczały niezbędne dla organizmu wartości odżywcze – minerały i witaminy.

Tylko u nas!

Dodaj komentarz