Metody, dzięki którym na pewno nie schudniesz

mgr Monika Żórawska (dyplomowany dietetyk):

Wiele osób zanim skorzysta z porady dietetyka decyduje się rozprawić ze zbędnymi kilogramami na własną rękę. Jedni stosują metody opisane w internecie lub kolorowej prasie, inni sięgają po diety znajomych, którzy odchudzali się ze specjalistą, jeszcze inni zażywają suplementy diety. Czy warto ryzykować niesprawdzone sposoby i tracić czas na kolejne nieudane próby odchudzania? Oto lista metod, które w walce ze zbędnymi kilogramami należy omijać szerokim łukiem.

Popularne diety odchudzające

Pamiętajmy, że dieta redukcyjna powinna być indywidualnie dobrana do każdej osoby. Każdy z nas ma bowiem inne zapotrzebowanie energetyczne. Dietetyk wylicza kaloryczność jadłospisu na podstawie naszej podstawowej i całkowitej przemiany materii. Specjalista bierze pod uwagę wzrost, masę i skład ciała, aktywność fizyczną, wiek oraz płeć pacjenta. Jak widać czynników tych jest wiele, dlatego dieta stosowana przez koleżankę lub ściągnięta z internetu może okazać się dla nas zbyt nisko lub zbyt wysokokaloryczna. Wybierając dietę pamiętajmy o zasadzie „Dieta dla każdego to dieta dla nikogo”. Z tego samego względu mało sensownym wydaje się stosowanie diet, które akurat w danej chwili są modne. Dieta źle dobrana może prowadzić do spowolnienia metabolizmu, występowania zaparć lub biegunek, nieustannego uczucia głodu oraz efektu jo-jo.

Suplementy diety

Suplementy diety bywają bardzo pomocne w procesie odchudzania, jeżeli są wykorzystywane we właściwy sposób. Przede wszystkim należy zdać sobie sprawę, że ich stosowanie bez połączenia z odpowiednio dobraną i skomponowaną dietą nie przyniesie oczekiwanego rezultatu. Na rynku dostępnych jest wiele substancji wspomagających odchudzanie – od tabletek, po syropy, napary i herbatki. Niezależnie od formy suplementu należy zwrócić szczególną uwagę na zawartość substancji czynnej. Pod tym względem najlepiej działające będą suplementy o największym jej stężeniu. Skuteczne z całą pewnością okażą się preparaty z linii Therm Line. Należy wybierać oczywiście suplementy bezpieczne, najlepiej naturalne ziołowe substancje. Wiele suplementów diety posiada potwierdzone badaniami korzystne dla zdrowia działanie. Jedne suplementy będą przyspieszały spalanie tkanki tłuszczowej, inne charakteryzują się działaniem diuretycznym i wspomagają usuwanie zbędnie zatrzymanej wody metabolicznej. Zanim dokonamy wyboru suplementu warto zawsze skonsultować się z dietetykiem i wykonać pomiar składu ciała. Będziemy mieć rozeznanie, czy mamy skłonność do magazynowania tłuszczu, czy jedynie zatrzymujemy wodę. Wtedy wybór substancji wspomagającej działanie diety będzie o wiele prostszy. Pamiętajmy również, że sięgając po popularne herbatki oczyszczające, zazwyczaj usuwamy z organizmu jedynie wodę zewnątrzkomórkową. Stąd po zakończeniu ich stosowania tak często obserwujemy, że zbędne kilogramy wracają.

Fitness bez diety

Wiele osób w celu szybkiego schudnięcia decyduje się na zwiększenie aktywności fizycznej, nie zmieniając swoich dotychczasowych nawyków żywieniowych. I o ile nasza dieta przed zwiększeniem częstotliwości treningów wyglądała całkiem przyzwoicie, to może to mieć sens. Natomiast jeżeli wcześniej odżywialiśmy się nieprawidłowo i do tego zwiększymy aktywność fizyczną, możemy osiągnąć odwrotny efekt. Pamiętajmy zasadę, że zwiększona dawka ruchu zawsze idzie w parze z odpowiednio wysokokaloryczną dietą. Błędem jest stosowanie diet bardzo niskokalorycznych, tj. około 1000 kcal i wykonywanie regularnych treningów. W ten sposób blokujemy spalanie tkanki tłuszczowej i włączamy procesy jej magazynowania na zapas, osiągając odwrotny do zamierzonego efekt. Warto też mieć na uwadze fakt, że przy zwiększonej aktywności fizycznej w diecie powinien być właściwie rozliczony udział energii z poszczególnych składników odżywczych.

Tylko u nas!

  • Styl życia

    Choroby układu krążenia – sprawdź, przed czym i jak się bronić!

    Choroby serca - dowiedz się więcej.

    czytaj więcej
  • Czas wolny

    Zadbaj o całościową regenerację swojego ciała! (cz. 2)

    Zadbaj o siebie!

    czytaj więcej
  • Fitness

    Ćwiczenia dla początkujących i z dużą nadwagą – od czego zacząć?

    Poznaj najbardziej skuteczny zestaw ćwiczeń dla osób początkujących i z dużą nadwagą!

    czytaj więcej

Dodaj komentarz