Migdały – wartości odżywcze i zdrowotne oraz zastosowanie migdałów w dietach odchudzających

Migdały to jedne z najbardziej wartościowych orzechów, które doskonale poprawiają kondycję organizmu dzięki zawartości wartościowych składników odżywczych. Ich codzienna, niewielka porcja to dawka zdrowia i świetnego humoru dla każdego.

Krótka historia migdałów

Migdały to zdrowe orzechy, które podbiły serca smakoszy na całym świecie. Uprawiano je na Bliskim Wschodzie prawdopodobnie już ponad 3000 lat p.n.e. Współcześnie znane są w każdym zakątku świata, a ich największym producentem są Stany Zjednoczone.

W jakiej postaci występują migdały?

Najpowszechniej występują w postaci całych orzechów lub migdałów łuskanych. Kupując produkt w sklepie, najlepiej wybierać ten, który pochodzi z ekologicznych upraw, gdyż nie jest on poddawany dodatkowej konserwacji. Wielu osobom do gustu mogą przypaść orzechy w postaci płatków migdałowych, które doskonale sprawdzają się jako dodatek do deserów.

Wartości odżywcze migdałów

Migdały to zdrowa i smaczna przekąska, jednak musisz pamiętać, że w 100 g orzechów znajduje się aż 600 kalorii. Ogranicz się więc do jeden garści dziennie. Włączenie migdałów do diety może niezwykle pozytywnie wpłynąć na kondycję twojego organizmu. Jeżeli zastanawiasz się czy migdały są zdrowe to być może garść informacji przekona cię do tego, że tak. Przede wszystkim w orzechach tych znajduje się porcja witamin, z których każda świetnie wpływa na inną funkcję organizmu. Migdały posiadają największą wśród orzechów zawartość witaminy B2 oraz E. Pierwsza z nich wspomaga działanie układu nerwowego, druga wzmacnia układ krążenia i wspomaga zapobieganie odkładanie się złego cholesterolu w naczyniach krwionośnych. W migdałach znajduje się także duża dawka wapnia, czyli najważniejszego budulca naszych kości oraz zębów. Właściwości odżywcze migdałów rekompensują więc w zupełności ich kaloryczność.

Migdały w diecie

Migdały są jednym z głównych składników diety DASH. Pomimo swojej kaloryczności, zawierają one sporą dawkę błonnika, który pozytywnie wpływa na procesu trawienne. Dieta ta nie tylko wspomaga proces odchudzania, ale także zmniejsza poziom cholesterolu oraz redukuje ryzyko nadciśnienia tętniczego.

Migdały na talerzu

Migdały łuskane mogą stanowić smaczną, samodzielną przekąskę w ciągu dnia, ale warto wykorzystać je również do przygotowania smacznych i zdrowych potraw. Może to być na przykład kurczak w pomarańczach z migdałami, którego można podać na obiad. Najczęściej natomiast orzech ten wykorzystywany jest do przyrządzania deserów. Płatkami migdałowymi można posypać jesienny budyń lub sałatkę owocową. Ich smak może przyczynić się do zaspokojenia ochoty na zjedzenie czegoś słodkiego. Czy migdały są zdrowe? Tak! A do tego wspaniale smakują i nadają się do stworzenia wielu pysznych potraw.

Migdały – skarb w kosmetyce

Migdały to jeden ze składników często wykorzystywanych w produkcji kosmetyków pielęgnacyjnych. Z gorzkich migdałów pozyskiwany jest cenny olej, który wykorzystuje się w medycynie estetycznej. Słodka odmiana wykazuje natomiast działanie regenerujące i zmiękczające skórę. Migdały charakteryzują się również doskonałym działaniem antybakteryjnym, dlatego używa się ich w leczeniu zmian trądzikowych.

Tylko u nas!

  • Czas wolny

    Mamo, chcę psa, czyli o rodzicielskich dylematach

    Pamiętaj, pies to człowiek rodziny!

    czytaj więcej
  • Leksykon produktów

    Szałwia hiszpańska – wartości odżywcze i zastosowanie nasion chia w odchudzaniu

    Szałwia hiszpańska - poznaj jej właściwości prozdrowotne!

    czytaj więcej
  • Leksykon produktów

    Olej słonecznikowy- wartości odżywcze i zastosowanie oleju słonecznikowego w odchudzaniu

    Sprawdź jakie właściwości zdrowotne ma olej słonecznikowy.

    czytaj więcej

Dodaj komentarz