Najciekawsze lekkie pasty kanapkowe

Pasty do kanapek powinny stać się najlepszymi przyjaciółmi osób będących na diecie. Łatwe do przygotowania, są lekkie i pożywne. Najczęściej mają mniej kalorii niż standardowa szynka czy ser i świetnie urozmaicają dietetyczne śniadania i kolacje. A na dodatek pomagają dostarczyć organizmowi potrzebnych składników odżywczych i minerałów. Poznaj przepisy na najciekawsze pasty kanapkowe, które z przyjemnością będziesz zajadać na diecie.

Zamiast twarożków kanapkowych

Wiele osób uważa, że serki kanapkowe i twarożki są zdrowe i lekkie. Jednak to nie do końca prawda – duża część z nich zawiera konserwanty, a także duże ilości cukru lub soli. Te o wyrazistych smakach najczęściej zawierają aromat identyczny z naturalnym. Na dodatek są bardzo tłuste –aż 25% ich objętości to tłuszcz. Dlatego tego rodzaju twarożek warto zrobić sobie samodzielnie.

Potrzebujesz 250 g chudego sera twarogowego i 3-4 łyżki mleka. Należy je razem zblendować na gładką masę. Do tego dodajesz te składniki, które lubisz najbardziej – czosnek, szczypiorek, kawałki drobno posiekanego, wędzonego łososia, trochę papryki w płatkach lub kostkach, zioła prowansalskie albo to wszystko na raz. I już – serek kanapkowy gotowy. Jedna porcja, czyli 50 g ma tylko około 50 kcal.

Pożywna i sycąca pasta z awokado

Awokado jest głównym produktem bardzo wielu past. Na jego bazie robi się guacamole, ale jeśli się odchudzasz, lepiej przygotuj coś innego. Z jajkiem będzie bardziej sycące, więc to idealne rozwiązanie na śniadanie. Na dodatek to wyjątkowo wartościowe źródło magnezu, potasu i żelaza.

Potrzebujesz 1 awokado w ciemnozielonej skórce, trzy jajka ugotowane na twardo, 2 duże łyżki serka wiejskiego i kilka kropli soku z cytryny. Awokado obierz i posiekaj na małe kawałeczki, które od razu pokrop sokiem z cytryny – będą miały wtedy piękny, intensywnie zielony kolor. Zblenduj wszystkie składniki na gładką masę, dopraw do smaku solą i pieprzem.

Zdrowy krem czekoladowy dla łasuchów

Wiadomo, że zakazany owoc najbardziej kusi. Jeśli więc masz ogromną ochotę na słynny krem czekoladowo-orzechowy do kanapki, zastąp go czymś lżejszym. Krem z ciecierzycy o głęboko czekoladowym smaku jest znacznie mniej kaloryczny i tłusty, za to o wiele zdrowszy, a smak ma prawie identyczny.

Potrzebujesz: szklanka ugotowanej ciecierzycy, 5 łyżek orzechów nerkowca, 80g suszonych daktyli, 50 g gorzkiej czekolady i 2 łyżki gorzkiego kakao. Daktyle i orzechy powinny moczyć się przez 2-3 godziny. Później dodajesz je do ciecierzycy, ale nie wylewaj wody, w której były. Całość zblenduj na gładki krem, od czasu do czasu dodając wodę z orzechów, by uzyskać odpowiednią konsystencję. Krem łączysz z kakao i rozpuszczoną czekoladą. Możesz trzymać w lodówce przez 10 dni.

Hummus inaczej

Każda osoba odchudzająca się zna smak hummusu na wylot. Dlatego warto go trochę urozmaicić. Co powiesz na czerwoną pastę do kanapek? Potrzebujesz szklankę ugotowanej ciecierzycy, 3 łyżki oleju rzepakowego, wodę i jednego średniego buraka. Do tego przyda się także jasne ziarno sezamu.

Buraka po obraniu podziel na plastry i wstaw do piekarnika na 200 stopni Celsjusza na 30 minut. W międzyczasie podpraż sezam, aż się zarumieni, a później zblenduj go na proszek, który wymieszaj z olejem i wodą. Do masy dodaj ugotowaną ciecierzycę i upieczonego buraka. Taki hummus jest bardziej kaloryczny niż inne pasty, jest jednak sycący i nie potrzebujesz zjeść go dużo. Ponadto dostarcza wielu składników odżywczych.

Tylko u nas!

  • Fitness

    Najskuteczniejsze ćwiczenia po urazach kręgosłupa

    Sprawdź jakie ćwiczenia wykonywać, aby pozbyć się uporczywych bólów kręgosłupa.

    czytaj więcej
  • Styl życia

    Współżycie podczas miesiączki – tak czy nie?

    Seks podczas okresu budzi Twoje wątpliwości? Sprawdź, czy to dobrze...

    czytaj więcej
  • Czas wolny

    Nie chcę dziecka – gdy brak instynktu macierzyńskiego…

    Brak instynktu macierzyńskiego - dowiedz się więcej.

    czytaj więcej

Dodaj komentarz