Najciekawsze lekkie pasty kanapkowe

Pasty do kanapek powinny stać się najlepszymi przyjaciółmi osób będących na diecie. Łatwe do przygotowania, są lekkie i pożywne. Najczęściej mają mniej kalorii niż standardowa szynka czy ser i świetnie urozmaicają dietetyczne śniadania i kolacje. A na dodatek pomagają dostarczyć organizmowi potrzebnych składników odżywczych i minerałów. Poznaj przepisy na najciekawsze pasty kanapkowe, które z przyjemnością będziesz zajadać na diecie.

Zamiast twarożków kanapkowych

Wiele osób uważa, że serki kanapkowe i twarożki są zdrowe i lekkie. Jednak to nie do końca prawda – duża część z nich zawiera konserwanty, a także duże ilości cukru lub soli. Te o wyrazistych smakach najczęściej zawierają aromat identyczny z naturalnym. Na dodatek są bardzo tłuste –aż 25% ich objętości to tłuszcz. Dlatego tego rodzaju twarożek warto zrobić sobie samodzielnie.

Potrzebujesz 250 g chudego sera twarogowego i 3-4 łyżki mleka. Należy je razem zblendować na gładką masę. Do tego dodajesz te składniki, które lubisz najbardziej – czosnek, szczypiorek, kawałki drobno posiekanego, wędzonego łososia, trochę papryki w płatkach lub kostkach, zioła prowansalskie albo to wszystko na raz. I już – serek kanapkowy gotowy. Jedna porcja, czyli 50 g ma tylko około 50 kcal.

Pożywna i sycąca pasta z awokado

Awokado jest głównym produktem bardzo wielu past. Na jego bazie robi się guacamole, ale jeśli się odchudzasz, lepiej przygotuj coś innego. Z jajkiem będzie bardziej sycące, więc to idealne rozwiązanie na śniadanie. Na dodatek to wyjątkowo wartościowe źródło magnezu, potasu i żelaza.

Potrzebujesz 1 awokado w ciemnozielonej skórce, trzy jajka ugotowane na twardo, 2 duże łyżki serka wiejskiego i kilka kropli soku z cytryny. Awokado obierz i posiekaj na małe kawałeczki, które od razu pokrop sokiem z cytryny – będą miały wtedy piękny, intensywnie zielony kolor. Zblenduj wszystkie składniki na gładką masę, dopraw do smaku solą i pieprzem.

Zdrowy krem czekoladowy dla łasuchów

Wiadomo, że zakazany owoc najbardziej kusi. Jeśli więc masz ogromną ochotę na słynny krem czekoladowo-orzechowy do kanapki, zastąp go czymś lżejszym. Krem z ciecierzycy o głęboko czekoladowym smaku jest znacznie mniej kaloryczny i tłusty, za to o wiele zdrowszy, a smak ma prawie identyczny.

Potrzebujesz: szklanka ugotowanej ciecierzycy, 5 łyżek orzechów nerkowca, 80g suszonych daktyli, 50 g gorzkiej czekolady i 2 łyżki gorzkiego kakao. Daktyle i orzechy powinny moczyć się przez 2-3 godziny. Później dodajesz je do ciecierzycy, ale nie wylewaj wody, w której były. Całość zblenduj na gładki krem, od czasu do czasu dodając wodę z orzechów, by uzyskać odpowiednią konsystencję. Krem łączysz z kakao i rozpuszczoną czekoladą. Możesz trzymać w lodówce przez 10 dni.

Hummus inaczej

Każda osoba odchudzająca się zna smak hummusu na wylot. Dlatego warto go trochę urozmaicić. Co powiesz na czerwoną pastę do kanapek? Potrzebujesz szklankę ugotowanej ciecierzycy, 3 łyżki oleju rzepakowego, wodę i jednego średniego buraka. Do tego przyda się także jasne ziarno sezamu.

Buraka po obraniu podziel na plastry i wstaw do piekarnika na 200 stopni Celsjusza na 30 minut. W międzyczasie podpraż sezam, aż się zarumieni, a później zblenduj go na proszek, który wymieszaj z olejem i wodą. Do masy dodaj ugotowaną ciecierzycę i upieczonego buraka. Taki hummus jest bardziej kaloryczny niż inne pasty, jest jednak sycący i nie potrzebujesz zjeść go dużo. Ponadto dostarcza wielu składników odżywczych.

1 238

Tylko u nas!

5 komentarzy na “Witamina C – dlaczego jest taka ważna i gdzie można ją znaleźć?

  1. kajaczka kajaczka

    ooo ten Gold biorę w okresie zimowo jesiennym kiedy to nie mamy za dużo tej odporności. Do tego dochodzi herbata z cytryną , która jest równie zdrowa. W okresie letnim zabezpieczam się w mandarynki w pomarańcze etc. To daje mi zapas witaminy C.

    • kika33

      herbatka z dodatkiem cytrynki to taki stary przepis babciny, Do tego goździki czy imbir i cżłowiek w ogóle nie choruję. jeszcze dobre na kaszel są syropy z cebuli z cukrem. Witamina c = zdrowie odporności i jędrna gładka skóra.

  2. kierownikpierwszejzmiany

    Również dbam o witaminy , w okresie gdy pada , jest zimno jeszcze bardziej o tym myślę i wtedy łykam pastylki witaminowe.Podobno jest tak że papryka zawiera najwiecej witaminy c… wiecej niz cytryna.

  3. fitgirlpower

    najwiecej wszelkich witamin jest właśnie w owocach i warzywach, warto kupowac je jak najświeższe i jak najmniej pryskane . wiec zakup ich w centrach handlowych odpada. znajdzie sobie jakis mały targ z swojskim zarełkiem. Wtedy jest pewnosc ze zdrowe ,zdrowe , nie chemiczne

  4. melkabelka

    Ja nigdy nie sądziłam , że niedobór witaminy C niesie za sobą takie ogromne skutki ! Przecież to nie lada chorby z tą tarczycą czy dziąsłami. Chyba w życiu , codziennie człowiek powinien pamietać o zażywaniu każdej witaminy , bez której organizm żyć nie może.

Dodaj komentarz