Najlepsze ćwiczenia na boczki – wyglądaj pięknie w kostiumie!

mgr Joanna Palka (trener przygotowania motorycznego):

Pięknie wyrzeźbiony brzuch to podstawa, jeżeli chcemy odkryć na plaży trochę ciała. Do lata zostało już niewiele czasu wiec to ostatni dzwonek aby mądrze się na ten moment przygotować.

Ćwiczenia na boczki – od czego zacząć?

Na wstępie muszę rozwiać nadzieję, że aby pozbyć się „boczków” należy ćwiczyć klasyczne brzuszki. Wygląd naszego brzucha w dużej mierze zależy od ogólnego poziomu tkanki tłuszczowej, genetyki ale przede wszystkim od naszego trybu życia i diety. Odpowiedni dobrany trening gra oczywiście dużą rolę, ale to tylko 50% sukcesu.

Dwa miesiące to rozsądny czas, w którym przez odpowiednio dobrany trening siłowy możemy popracować nad naszymi proporcjami. Dobrą propozycją jest trening zawierający ćwiczenia wielostawowe typu: przysiad, martwy ciąg, podciąganie, wyciskanie. Ważne aby progresywnie zwiększać obciążenie i pamiętać o regeneracji między treningami, aby mięśnie mogły efektywnie się odbudowywać, by móc trenować mocniej.

Jak ćwiczyć skutecznie?

Ćwiczenia siłowe powinno się uzupełniać zadaniami budującymi kontrolę bioder, pośladków, łopatek co przełoży się na wygląd naszej sylwetki i optycznie ją wysmukli. Pamiętajmy, że aby trening nie przyniósł kontuzji musimy wykonywać ćwiczenia we wszystkich kierunkach czyli zginanie uzupełniajmy prostowaniem, ruchami na boki oraz skrętnymi. Co zatem wprowadzić? Wszelkiego typu podpory: przodem, bokiem, tyłem. Zacznijmy od 3 serii po 30 s aby później zwiększyć czas do 1 minuty. Gdy to zadanie jest już dla nas proste, możemy położyć ciężar na plecy i analogicznie zaczynamy od 3 serii po 30 s.  Następnie pamiętajmy aby zmusić górną część ciała do rotacji czyli np. przenoszenie ciężaru na boki w siadzie z podniesionymi nogami, rzuty piłką o ścianę bądź do partnera stojącego z boku. Kolejne ćwiczenie to uruchamiające całą przednią taśmę mięśniową wznosy nóg w zwisie.

Do klasycznych ćwiczeń siłowych warto na koniec włączyć coś, co podniesie nasze pochłanianie tlenu, czyli popularne HIIT-y lub tabaty. Po zakończeniu takiego interwału przez jakiś czas ( zależnie od stopnia wytrenowania) mięśnie będą spłacać tzw. „dług tlenowy”, a przez co zużywać jeszcze więcej energii.

Pamiętajmy jednak że najważniejsze jest zachowanie odpowiedniej postawy i dbałość o poprawność wykonywania ruchu – tylko wtedy nasze ciało z czasem zacznie nabierać atletycznego wyglądu, a oponka z brzucha zacznie znikać

 

Tylko u nas!

  • Leksykon produktów

    Kapusta – wartości odżywcze i zdrowotne oraz zastosowanie kapusty w dietach odchudzających

    Kapusta - poznaj jej właściwości.

    czytaj więcej
  • Styl życia

    Skręcona kostka – najczęstsze przyczyny, objawy i leczenie

    Poznaj objawy i metody leczenia skręconej kostki.

    czytaj więcej
  • Ciekawostki

    Choroby cywilizacyjne – jaki związek mają z odżywianiem?

    Dowiedz się jaki związek ma odżywianie z chorobami cywilizacyjnymi.

    czytaj więcej

Jeden komentarz “Choroby cywilizacyjne – jaki związek mają z odżywianiem?

  1. Jadwiga Krakowska

    Bardzo fajnie, że zwrócono uwagę na to, że przyczyną chorób cywilizacyjnych może być genetyka, z tym już gorzej walczyć. Ja z tego powodu wykonuje regularne badania profilaktyczne, oprócz oczywiście zdrowej diety i aktywności. Ostatnio na przykład robiłam w certusie pakiet na serce. Można nawet sobie zrobić badania genetyczne. Myślę, że to fajna opcja, że placówki mają takie specjalne pakiety, bo nie trzeba się zastanawiać i głowić jakie badania należy zrobić pod kontem konkretnej dolegliwości. Raz na jakiś czas, profilaktycznie wskazane są takie „przeglądy” zdrowia 🙂

Dodaj komentarz