Najlepsze ćwiczenia na boczki – wyglądaj pięknie w kostiumie!

mgr Joanna Palka (trener przygotowania motorycznego):

Pięknie wyrzeźbiony brzuch to podstawa, jeżeli chcemy odkryć na plaży trochę ciała. Do lata zostało już niewiele czasu wiec to ostatni dzwonek aby mądrze się na ten moment przygotować.

Ćwiczenia na boczki – od czego zacząć?

Na wstępie muszę rozwiać nadzieję, że aby pozbyć się „boczków” należy ćwiczyć klasyczne brzuszki. Wygląd naszego brzucha w dużej mierze zależy od ogólnego poziomu tkanki tłuszczowej, genetyki ale przede wszystkim od naszego trybu życia i diety. Odpowiedni dobrany trening gra oczywiście dużą rolę, ale to tylko 50% sukcesu.

Dwa miesiące to rozsądny czas, w którym przez odpowiednio dobrany trening siłowy możemy popracować nad naszymi proporcjami. Dobrą propozycją jest trening zawierający ćwiczenia wielostawowe typu: przysiad, martwy ciąg, podciąganie, wyciskanie. Ważne aby progresywnie zwiększać obciążenie i pamiętać o regeneracji między treningami, aby mięśnie mogły efektywnie się odbudowywać, by móc trenować mocniej.

Jak ćwiczyć skutecznie?

Ćwiczenia siłowe powinno się uzupełniać zadaniami budującymi kontrolę bioder, pośladków, łopatek co przełoży się na wygląd naszej sylwetki i optycznie ją wysmukli. Pamiętajmy, że aby trening nie przyniósł kontuzji musimy wykonywać ćwiczenia we wszystkich kierunkach czyli zginanie uzupełniajmy prostowaniem, ruchami na boki oraz skrętnymi. Co zatem wprowadzić? Wszelkiego typu podpory: przodem, bokiem, tyłem. Zacznijmy od 3 serii po 30 s aby później zwiększyć czas do 1 minuty. Gdy to zadanie jest już dla nas proste, możemy położyć ciężar na plecy i analogicznie zaczynamy od 3 serii po 30 s.  Następnie pamiętajmy aby zmusić górną część ciała do rotacji czyli np. przenoszenie ciężaru na boki w siadzie z podniesionymi nogami, rzuty piłką o ścianę bądź do partnera stojącego z boku. Kolejne ćwiczenie to uruchamiające całą przednią taśmę mięśniową wznosy nóg w zwisie.

Do klasycznych ćwiczeń siłowych warto na koniec włączyć coś, co podniesie nasze pochłanianie tlenu, czyli popularne HIIT-y lub tabaty. Po zakończeniu takiego interwału przez jakiś czas ( zależnie od stopnia wytrenowania) mięśnie będą spłacać tzw. „dług tlenowy”, a przez co zużywać jeszcze więcej energii.

Pamiętajmy jednak że najważniejsze jest zachowanie odpowiedniej postawy i dbałość o poprawność wykonywania ruchu – tylko wtedy nasze ciało z czasem zacznie nabierać atletycznego wyglądu, a oponka z brzucha zacznie znikać

 

Tylko u nas!

  • Diety

    Męskie odchudzanie – jak to robią mężczyźni?

    Sprawdź już dziś, jak odchudzają się mężczyźni.

    czytaj więcej
  • Czas wolny

    Zima tuż, tuż – nie pozwól sobie na nudę w tym okresie

    Nie pozwól, aby to właśnie Ciebie dopadła nuda w okresie zimowym!

    czytaj więcej
  • Styl życia

    Najczęstsze przyczyny słabych, zniszczonych włosów – jak im zaradzić?

    Poznaj sposoby na zdrowe i piękne włosy!

    czytaj więcej

Dodaj komentarz