Nie oszczędzaj serca!

Aby zadbać o serce nie należy się oszczędzać i unikać wysiłku fizycznego, wręcz przeciwnie – warto regularnie ćwiczyć i zwiększać intensywność treningu. Uprawianie sportu, wbrew pozorom, może być jedyną metodą umożliwiającą usprawnienie pracy mięśnia sercowego.

Wysiłek wytrzymałościowy przyczynia się do powiększenia mięśnia sercowego oraz do poprawienia jego wydolności i siły. Dlatego też regularne bieganie, energiczne spacery, czy też jazda rowerowa pozwalają na efektywniejszą pracę serca, polegającą na przepompowywaniu większej ilości krwi na jedno uderzenie. U osób wykonujących odpowiednio dobrane ćwiczenia nasila się przepływ krwi, z powodu zwiększonej ilości naczyń krwionośnych oraz ich powiększonego przekroju. Krew staje się rozrzedzona i bogatsza w czerwone krwinki, co przyczynia się do lepszego transportu tlenu w całym organizmie. Regularne uprawianie sportu może znacząco poprawić stan zdrowia osób cierpiących na choroby sercowe lub cukrzycę, ponieważ wysiłek fizyczny umożliwia znaczące unormowanie zbyt wysokiego lub niskiego ciśnienia, a także korzystnie wpływa na poziom cholesterolu i cukru we krwi. Nie bez znaczenia jest także fakt, że ćwiczenia pozwalają na zmniejszenie ciśnienia tętniczego oraz pozytywnie wpływają na redukcję niekorzystnych efektów stresu.

Więcej nowinek dotyczących przeciwdziałaniu chorobom serca i układu krwionośnego można znaleźć na portalu mocneserce.pl
www.mocneserce.pl/1,1/jak-choruje-serce,nadcisnienie.html

Tylko u nas!

  • Fitness

    Ramiona XXL – skuteczny trening mięśni ramion

    Nie zniechęcaj się! Zobacz, jak skutecznie trenować ramiona.

    czytaj więcej
  • Fitness

    Dlaczego powinieneś popracować nad ruchomością górnej części ciała, jeżeli dużo siedzisz?

    Siedzący tryb życia a postawa ciała - dowiedz się więcej.

    czytaj więcej
  • Fitness

    Jak wzmocnić się na sezon rowerowy?

    Zobacz jakie ćwiczenia poleca rowerzystom nasz Ekspert!

    czytaj więcej

2 komentarzy na “Jak wzmocnić się na sezon rowerowy?

Dodaj komentarz