Niskotłuszczowa dieta wegetariańska dr. Ornisha – zasady, efekty i przykładowe jadłospisy

Wegetariańska dieta odchudzająca doktora Ornisha od lat jest jednym z najpopularniejszych sposobów na utratę wagi w USA. Kardiolog, rozpatrując zagadnienie wegetarianizm a odchudzanie, dostrzegł, że ograniczenie spożywania tłuszczów odzwierzęcych może sprzyjać nie tylko redukcji kilogramów, ale także poprawiać stan zdrowia pacjentów z chorobami sercowymi i schorzeniami układu krwionośnego. Jakie efekty może przynieść dieta lekkostrawna niskotłuszczowa?

Dr Ornish na tropie nowego sposobu żywienia

Na początku lat 70-tych amerykański kardiolog podczas swojej lekarskiej praktyki coraz częściej miewał styczność z otyłymi pacjentami, którzy skarżyli się na problemy ze strony układu krwionośnego lub serca. Zakładając, że przyczyną takiego stanu rzeczy może być nadmierna waga, dr Ornish rozpoczął badania nad tym, w jaki sposób wyeliminować przyczynę schorzeń odpowiednią dietą. Zauważył, że doskonałe efekty w normalizacji wagi ciała przynosi stosowanie żywienia takiego, jakie występowało na początku kształtowania się ludzkiego metabolizmu. W ten sposób podczas lat swojej lekarskiej praktyki opracował niskotłuszczową dietę bezmięsną, którą następnie testował ze znakomitym efektem na swoich pacjentach. Zalety diety wegetariańskiej nie ograniczają się jedynie do utraty wagi, ale, jak dowiódł dr Ornish, obejmują także profilaktykę chorób kardiologicznych.

Dieta wegetariańska wysokowęglowodanowa – najważniejsze zasady

Dieta Ornisha uznawana jest za dosyć restrykcyjny sposób odżywiania się. Co prawda nie trzeba liczyć w niej kalorii, jednak główna reguła opiera się na wyeliminowaniu mięsa z codziennego menu. Według twórcy to właśnie tłuszcze odzwierzęce są główną przyczyną chorób kardiologicznych.

Podczas diety można jeść taką ilość pożywienia, dopóki nie poczujesz sytości. Jednak pokarmy podzielone są na 5 grup. Spożywanie produktów z grupy 1 oraz 2 jest przez twórcę diety zalecane, z grupy 3 i 4 dozwolone, a znajdujące się w grupie 5 pożywienie jest zabronione. Dzięki takiemu podziałowi zasady diety są przejrzyste i proste w opanowaniu.

Oprócz odpowiedniego jadłospisu dr Ornish zaleca także umiarkowaną aktywność fizyczną oraz dbanie o harmonię duszy poprzez medytację.

Zalety diety wegetariańskiej

Najbardziej pożądanym efektem stosowania wegetariańskiej diety odchudzającej jest oczywiście utrata wagi. Redukcja kilogramów nie jest drastyczna, ale widoczna. Podczas miesięcznej diety można stracić nawet 5 kilogramów. Jeżeli chcesz dodatkowo wzmocnić efekt wspomóż odchudzanie z wykorzystaniem suplementu diety Therm Line Fast.

Oprócz tego stosowanie takiej diety może wyraźnie pomóc osobom ze schorzeniami kardiologicznymi. Kuracja może np. skutecznie obniżyć poziom złego cholesterolu we krwi. Ważną zaletą jest także spożywanie produktów nieprzetworzonych, o dużej ilości witamin i usprawniającego trawienie błonnika.

Dieta wegetariańska – wady

Główną wadą stosowania takiej diety może być dla niektórych fakt, że w jadłospisie nie znajdują się żadne produkty mięsne. Dodatkowo menu obfituje w owoce bogate w cukry proste, które mogą sprzyjać dużym skokom glukozy we krwi, co może objawiać się m.in. szybkim uczuciem głodu.

Dieta wegetariańska na odchudzanie – przykładowe przepisy

W diecie dr. Ornisha do woli można spożywać owoce i warzywa, dlatego w trakcie redukcji wagi możesz cieszyć się smakiem pysznych i świeżych soków wyciskanych z ulubionych produktów, które mogą stanowić świetny dodatek do śniadania.

Ze względu na to, że jest to dieta wysokowęglowodanowa możesz także wybierać przepisy z makaronami w roli głównej, co sprawdzi się świetnie jako propozycja na obiad. W ciągu dnia możesz także sięgać po dobrej jakości pieczywo. Podczas diety możesz sięgać także po produkty mleczne o niskiej zawartości tłuszczu oraz po białko jaja.

Tylko u nas!

  • Styl życia

    Naturalne wsparcie dla tarczycy – poznaj moc morza

    Poznaj bliżej zaburzenia funkcjonowania tarczycy i metody zapobiegania chorób.

    czytaj więcej
  • Czas wolny

    Zima tuż, tuż – nie pozwól sobie na nudę w tym okresie

    Nie pozwól, aby to właśnie Ciebie dopadła nuda w okresie zimowym!

    czytaj więcej
  • Czas wolny

    Chcesz schudnąć? Wybacz sobie i poczuj wolność wewnętrzną

    Przestań się oskarżać!

    czytaj więcej

3 komentarzy na “Chcesz schudnąć? Wybacz sobie i poczuj wolność wewnętrzną

  1. Fanfara

    Ja od poniedziałku zaczynam się odchudzać według schematu mojej koleżanki, która schudła 39kg. Bez diet, a poprzez regularne posiłki 5 razy dziennie dodatkowo stosując suplementy i reguralnie ćwicząc. Też mam podobną nadwagę wieć taki wynik w dól by mi pasował.

Dodaj komentarz