Odchudzanie latem – pomysły na letnią dietę odchudzającą

Lato to wymarzony okres, aby zrzucić trochę zbędnych kilogramów. Długie dni i słońce wpływają pozytywnie na naszą aktywność. Dostępność młodych warzyw i świeżych owoców to idealny moment, aby zacząć się odchudzać z ich pomocą. Jesienią czy zimą znacznie trudniej walczy się z wagą, bo nie ma tak cudownego wyboru zieleniny, a i pogoda raczej nie pobudza wówczas do działania.

Latem bez problemu zaakceptujemy zmiany w codziennym jadłospisie, a ponieważ nie potrzebujemy tak kalorycznych posiłków, możemy bez problemu zastąpić je daniami przygotowanymi na bazie warzyw i owoców. Tak więc bigosy, kotlety, kiełbaski – wszystko to może zostać zastąpione zdrowymi, lekkostrawnymi i niskokalorycznymi warzywami. Wszyscy lubimy ciekawe sałatki i kolorowe kanapki. Tradycyjną zupę warto zastąpić chłodnikiem, a wszystko to uzupełnić owocami. Oczywiście, należy pamiętać o zasadzie pięciu małych posiłków, która zdecydowanie sprzyja odchudzaniu oraz o piciu około 2,5 l wody dziennie, aby nasz organizm był właściwie nawodniony.

Lato to też moment, w którym możemy wypróbować diety typowo owocowe, które też przynoszą wiele dobrych efektów, takich jak: redukcja wagi, oczyszczenie organizmu z toksyn, poprawę stanu i kolorytu skóry oraz szybką regenerację włosów. Wypróbuj, a będziesz na pewno zadowolona.

Dieta truskawkowa

Truskawki to wspaniałe i pyszne owoce. Niektórzy czekają na nie cały rok. Są one niskokaloryczne i zawierają mnóstwo błonnika, który znakomicie reguluje trawienie, a to znacznie ułatwia proces odchudzania. Owoce te to też bomba witaminowa. W nich znajduje się mnóstwo witaminy C, która nie dość, że wspomaga odporność, to także ułatwia wchłanianie żelaza. Truskawki mają w sobie bardzo dużo potasu zapewniającego właściwy poziom elektrolitów w organizmie, niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania ludzkiego ciała. Oprócz tego truskawki to bogate źródło witaminy K oraz witamin z grupy B.

Dieta truskawkowa oparta jest tylko na tym jednym składniku, więc nie ma możliwości dostarczenia organizmowi wszystkich koniecznych składników odżywczych. Z tego właśnie powodu dietę tę można stosować maksymalnie przez 4 dni. Rekordziści schudli w ten sposób ponad 2 kg.

W ramach diety truskawkowej można jeść jogurty z truskawkami i płatkami owsianymi, zupę truskawkową, a na obiad pierś z kurczaka z sałatką przyrządzoną na bazie szpinaku, truskawek i mozzarelli. Dzień można zakończyć pysznym koktajlem truskawkowym.

Dieta czereśniowa

Wiele osób może zdziwić się, że czereśnie mogą być pomocne w odchudzaniu. Mają one dwa razy więcej kalorii niż truskawki. Jednak zawierają bardzo dużo pektyn, które nie tylko ułatwiają zrzucanie zbędnych kilogramów, ale także potrafią obniżać zbyt wysoki poziom cholesterolu. Z uwagi na niski indeks glikemiczny, czereśnie mogą być też serwowane chorym na cukrzycę.

Czereśnie zawierają bardzo wiele witamin, dzięki czemu świetnie zapobiegają anemii. Jedząc je, dostarczamy organizmowi cynk, selen i żelazo, co wpływa na zwiększenie odporności organizmu. Potas i magnez potrzebne są do prawidłowej pracy układu krwionośnego, a fosfor i wapń wzmacniają zęby i kości.

Dieta czereśniowa podobnie jak truskawkowa, oparta jest na jednym składniku, więc nie stosujemy jej dłużej niż 4 dni. Rano z powodzeniem można zjeść naleśnik z otrębów owsianych z czereśniami, a na obiad na talerzu mogą pojawić się knedelki z twarogu i czereśni. Kolację może stanowić sałata lodowa z czereśniami i mozzarellą.

Owocowe diety, warzywne diety to bardzo przyjemny sposób letniego odchudzania. Owocowe, krótkie diety mają też tę zaletę, że nie zdążą nas zamęczyć jednostajnym jedzeniem. Zarówno czereśnie, jak i truskawki, to owoce, które dostępne są przez krótki okres, więc warto zastosować taką dietą, chociażby po to, żeby najeść się ich na cały rok.

Tylko u nas!

  • Leksykon produktów

    Ogórek- wartości odżywcze i zastosowanie ogórków w odchudzaniu

    Poznaj niezwykle zdrowotne właściwości ogórka.

    czytaj więcej
  • Styl życia

    Uzależnienie od seksu – objawy, przyczyny, leczenie…

    To duży problem. Nie ignoruj go!

    czytaj więcej
  • Styl życia

    Infekcje wiosenne – co zrobić, by im nie ulec?

    Poczuj wiosnę, nie daj się infekcji!

    czytaj więcej

Jeden komentarz “Infekcje wiosenne – co zrobić, by im nie ulec?

  1. sylwia lisiecka

    kiedy moje dziecko znow wrocilo z przedszkola z katarem, ktory szybko przeksztalcil sie w grype postanowilam cos z tym zrobic, zadbac o odpornosc dziecka, zeby w kazdym miesiacu nie wracalo chora z przedszkola…poprosilam lekarza aby nam cos przepisal, zalecil krople do nosa polyvaccinum mite, to szczepionka ktora uodparnia na rozne infekcje gornych drog oddechowych, 6 tygodni zakrapiania i widze ze odpornosc dziecka jest duzo, duzo lepsza:) teraz polecam go innym mamom z przedszkola, bo jesli warto to czemu sie nie dzielic informacjami!

Dodaj komentarz