Odchudzanie po 40. – myślisz, że jest niemożliwe? Daj sobie szansę!

Zastanawiasz się, co zrobić, żeby schudnąć po 40. roku życia? A może chcesz się poddać, bo uważasz, że w tym wieku żadne sposoby na odchudzanie, nawet te najbardziej skuteczne, na Ciebie już nie zadziałają? W żadnym wypadku tak nie myśl! Schudnąć można w każdym wieku. Nie da się ukryć, że w pewnych sytuacjach wraz z wiekiem, z racji naturalnych procesów zachodzących w organizmie, może to być zadanie nieco utrudnione, ale nie jest niemożliwe. Już teraz odkryj tajniki odchudzania po czterdziestce!

Szybkie odchudzanie po czterdziestce – co je utrudnia?

Bardzo często jest tak, że wraz z wiekiem metabolizm zwalnia. Twój organizm wykazuje też mniejsze zapotrzebowanie na kalorie. Są to jednak zmiany, których nie możesz dostrzec gołym okiem. Nie myślisz o tym codziennie, a dopiero wówczas, gdy zauważasz, że przybrałaś na wadze. Dzieje się tak być może dlatego, że nie zmieniłaś swojego dotychczasowego sposobu żywienia i kalorie, które kiedyś spalałaś w jednej chwili, teraz zaczynają się gromadzić w postaci niechcianego tłuszczyku tu i ówdzie.

Nie bez znaczenia dla kwestii odchudzania są zmiany hormonalne, jakie zachodzą w Twoim organizmie. Choć i tego jeszcze możesz nie odczuwać, przygotowuje się on do menopauzy. Zmniejsza się ilość żeńskich hormonów, które zastępują androgeny (hormony męskie). To właśnie one w dużej mierze odpowiedzialne są za przyrost tkanki tłuszczowej. Ponadto możesz zacząć odczuwać wzmożony apetyt (za sprawą zmniejszenia produkcji hormonu o nazwie leptyna).

Pomimo tego, że spora część kobiet w tym okresie przybiera na wadze, to nie tak, że i Ciebie musi to spotkać. Kiedy natomiast jesteś już właścicielką kilku nadprogramowych kilogramów, nie poddawaj się tak łatwo. Uwierz w siebie i daj sobie szansę na piękną figurę, bo najlepsze lata przed Tobą!

Skuteczne odchudzanie po 40. roku życia

„Skuteczne” to słowo klucz. Nie pytaj zatem, jak szybko schudnąć, ale jak skutecznie schudnąć. A zatem, jak to zrobić? Przede wszystkim uświadom sobie, że Twoje ciało się zmienia, znajdź w sobie siłę i motywację, ale jednocześnie bądź dla siebie wyrozumiała, bo odchudzanie po 40. zazwyczaj trwa nieco dłużej niż w młodszym wieku. Całkowicie wybij sobie z głowy radykalne diety i prowadzenie głodówek. Zapewne dość szybko w ten sposób zgubisz kilka kilogramów, ale w równie szybkim czasie wrócą one do Ciebie z nawiązką – to właśnie sławetny efekt jo-jo.
Jeśli do tej pory odżywiałaś się prawidłowo i przyjmowałaś średnio 2000-2200 kcal dziennie, musisz zejść nieco poniżej 2000 kcal. Nie odczujesz tego zbyt mocno, a na pewno dzięki temu ustrzeżesz się przed kolejnymi niechcianymi kilogramami. Nadal stosuj podstawowe zasady zdrowego odżywiania – jedz regularnie kilka posiłków dziennie, pij wodę, sięgaj po świeże warzywa i owoce. W Twoim jadłospisie powinno królować chude mięso i ryby. Ważne jest to, abyś wzbogaciła dietę w produkty, które są dobrym źródłem wapnia. Dzięki temu ograniczysz ryzyko osteoporozy. Koniecznie zastąp też tłuszcze zwierzęce o wiele zdrowszymi roślinnymi, aby utrzymać w ryzach cholesterol. Pamiętaj, że żadna dieta odchudzająca nie jest lepsza od konsekwentnego przestrzegania zasad zdrowego żywienia.

Możesz wesprzeć się naturalnymi środkami przyspieszającymi odchudzanie. Pamiętaj jednak, żeby sięgać wyłącznie po sprawdzone i bezpieczne tabletki na odchudzanie, jak Term Line 40+. Ten suplement diety oferuje moc naturalnych składników (m.in. chrom, ekstrakty z zielonej herbaty, imbiru, pieprzu kajeńskiego, guarany), które wspomagają redukcję kalorii i tkanki tłuszczowej oraz wzmagają metabolizm.
Nie pomijaj codziennej dawki ruchu. Nie musisz oddawać się intensywnym treningom, ale zadbaj o regularność ćwiczeń. Rób to, co lubisz, aby łączyć przyjemne z pożytecznym. Wówczas pierwsze efekty zauważysz szybciej, niż myślisz!

Tylko u nas!

Jeden komentarz “Choroby cywilizacyjne – jaki związek mają z odżywianiem?

  1. Jadwiga Krakowska

    Bardzo fajnie, że zwrócono uwagę na to, że przyczyną chorób cywilizacyjnych może być genetyka, z tym już gorzej walczyć. Ja z tego powodu wykonuje regularne badania profilaktyczne, oprócz oczywiście zdrowej diety i aktywności. Ostatnio na przykład robiłam w certusie pakiet na serce. Można nawet sobie zrobić badania genetyczne. Myślę, że to fajna opcja, że placówki mają takie specjalne pakiety, bo nie trzeba się zastanawiać i głowić jakie badania należy zrobić pod kontem konkretnej dolegliwości. Raz na jakiś czas, profilaktycznie wskazane są takie „przeglądy” zdrowia 🙂

Dodaj komentarz