Odkryj proste domowe sposoby na podniesienie odporności

Za każdym razem, gdy tylko nadchodzi przepiękna polska jesień, zamiast czerpać z niej pełnymi garściami, spacerować długimi godzinami i zbierać kolorowe liście do jesiennych bukietów, borykasz się z przeziębieniem? Kiedy zaś świat otulony zostaje mroźnym, białym puchem, zamiast lepić bałwana z dzieciakami i samemu odkryć w sobie dziecko, np. zjeżdżając na sankach z górki na pazurki, lądujesz pod kołdrą z gorączką i całym zestawem leków na nocnej szafce?

Jeśli właśnie tak się dzieje, nie wmawiaj sobie, że „to przecież normalne”. Owszem, istnieją takie okresy w roku, gdy wzrasta liczba zachorowań na grypę, anginę i inne nieprzyjemne, rozkładające na łopatki choroby, ale to tylko statystyki, w które Ty wcale nie musisz się wpisywać. Powód wszystkich tych dolegliwości jest jeden – spadek odporności. Już teraz zadbaj o siebie i swoich bliskich, stosując zaledwie kilka prostych metod na wzmocnienie odporności!

Spadek odporności? Nie dopuść do niego!

Odporność organizmu nie jest Ci dana raz na zawsze – musisz o nią dbać! Istnieje bardzo wiele czynników, które działają na odporność negatywnie. Należą do nich między innymi zła dieta, brak aktywności fizycznej, ciągły stres i nieumiejętność radzenia sobie z nim. O takiej kwestii jak wzmocnienie organizmu większość z nas myśli dopiero wtedy, gdy układ immunologiczny zaczyna szwankować i coraz to częściej zapadamy na różne infekcje. Tymczasem o odporność należy dbać przez cały rok, a nie tylko w okresie zwiększonej podatności na choroby.

Jeśli zaniedbasz swój organizm, będzie on niczym szeroko otwarte wrota dla rozmaitych drobnoustrojów, które będą wywoływać coraz to nowsze i bardziej niebezpieczne infekcje. Mówiąc zaś jeszcze bardziej obrazowo – nawet zwykłe przeziębienie położy Cię do łóżka, bo organizm nie podejmie właściwej walki. Drastyczny spadek odporności grozi poważnymi powikłaniami nawet w przypadku z pozoru niegroźnych dolegliwości.

Jak wzmocnić odporność?

Odpowiedź na to, jak wzmocnić organizm, jest bardzo prosta – musisz zacząć od przyjrzenia się swoim nawykom żywieniowym. Jeśli do tej pory nie były one szczególnie zdrowe, zmień je czym prędzej! Odżywiaj się zdrowo, jedz przez cały rok dużo warzyw i owoców, które dostarczają organizmowi cenne składniki odżywcze, jak witaminy i minerały. Jedz regularnie, sięgaj po lekkostrawne dania, pij wodę, aby dobrze nawadniać i oczyszczać organizm z toksyn. Prawidłowe odżywianie nie jest wcale ogromnym wyzwaniem. Wystarczy czasem zmienić naprawdę niewiele, by znacznie lepiej się poczuć. Odstaw wszelkiego rodzaju używki. Alkohol i papierosy, jak wiesz, szkodzą zdrowiu.

Kolejnym niezwykle ważnym elementem, który znacząco wpływa na podniesienie odporności, jest aktywność fizyczna. Nie musisz oddawać się morderczym ćwiczeniom. Wystarczy codzienna dawka ruchu w postaci spaceru czy rekreacyjnej jazdy na rowerze. Zajrzyj też przynajmniej 2 razy w tygodniu np. na basen czy na siłownię. W okresie jesiennym i zimowym nie stroń od aktywności na zewnątrz – hartowanie organizmu jest niezwykle ważne.

Ogromną rolę odgrywa sen, kiedy bowiem śpisz, Twój organizm intensywnie się regeneruje. Zadbaj więc o optymalną dawkę snu oraz o to, aby był możliwie najbardziej spokojny i przyjemny. Jeśli masz kłopoty z zasypianiem, sprawdź, czy Twój materac jest odpowiedni, zadbaj o czystość pościeli, o odpowiednią temperaturę i wilgotność powietrza. Wszystko to wpływa na jakość snu.

Kiedy zaś już nadejdą chłodniejsze dni i wszyscy wokół Ciebie zaczną kichać, sięgaj po rozgrzewające herbatki z miodem i cytryną lub sokiem z malin. Nie wahaj się regularnie pić domowej roboty syropy z czosnku lub z cebuli. Mikstura taka doskonale wpływa na odporność. Stosuj również sprawdzone suplementy diety, z których godny polecenia jest oferowany przez firmę Olimp Laboratories Imunovital Complex. Jest to specjalna kompozycja witamin, minerałów oraz ekstraktów roślinnych, które wspierają Twój układ odpornościowy. Nie daj się infekcjom!

Tylko u nas!

  • Ciekawostki

    Nietolerancja laktozy – czym jest i jak wygląda dieta dla osób z alergią?

    Pij mleko! Chociaż... Niekoniecznie.

    czytaj więcej
  • Styl życia

    Współżycie podczas miesiączki – tak czy nie?

    Seks podczas okresu budzi Twoje wątpliwości? Sprawdź, czy to dobrze...

    czytaj więcej
  • Fitness

    Ćwiczenia dla początkujących i z dużą nadwagą – od czego zacząć?

    Poznaj najbardziej skuteczny zestaw ćwiczeń dla osób początkujących i z dużą nadwagą!

    czytaj więcej

Dodaj komentarz