Olej lniany – właściwości odżywcze i zastosowanie oleju lnianego w dietach odchudzających

Znany i ceniony przez nasze babcie olej lniany od pewnego czasu przeżywa swoją prawdziwą reaktywację. Młodzi ludzie pragnący odżywiać się zdrowo i naturalnie przychylnym okiem spoglądają na olej z pestek siemienia lnianego, ku uciesze naukowców i dietetyków, którzy od dawna przekonują o jego zbawiennym wpływie na ludzi organizm. Jak spożywać olej lniany, aby czerpać z niego jak najwięcej korzyści? Dowiedz się więcej!

Jak powstaje olej lniany?

Olej powstaje z tłoczenia ziarenek siemienia lnianego. Najlepszy olej lniany do picia jest tłoczony na zimno i ma krótki okres przydatności do spożycia. Wybieraj więc produkt, którego temperatura tłoczenia nie przekroczyła 50 stopni Celsjusza. Najbardziej wartościowa będzie ciecz, do powstania której wykorzystano dojrzałe, brązowe nasiona lnu. Dobry olej lniany ma żółty, lekko brązowawy kolor i specyficzny, subtelnie rybi zapach.

Zastosowanie oleju lnianego na różne dolegliwości było popularne już w starożytności. Sam Hipokrates zalecał jego picie podczas problemów z układem pokarmowym. Także w kulturze słowiańskiej wykorzystywano len jako środek na różne schorzenia.

Olej lniany – kalorie

Olej lniany w 100 g zawiera niespełna 900 kalorii. Przyjmuje się, że łyżeczka oleju waży około 5 g i zawiera 45 kalorii. Pamiętaj jednak, że dość wysoka wartość kaloryczna nie ma takiego znaczenia, jeżeli pod uwagę weźmiesz wspaniały wpływ oleju na zdrowie i kondycję organizmu.
Ważne jest dawkowanie oleju lnianego. Przyjmuje się, że na kilogram masy ciała należy spożywać dziennie 1 g produktu.

Olej lniany – skarbnica zdrowia

Picie oleju lnianego przynosi efekty doskonałe dla zdrowia człowieka. Przede wszystkim produkt jest bogaty w kwasy wielonienasycone, znane pod ogólną nazwą witamina F, w tym w cenny omega-3 w doskonałej proporcji do omega-6. Kwasy sprzyjają obniżeniu złego cholesterolu LDL, jednocześnie podwyższając dobry dla organizmu HDL. Spożywanie oleju lnianego na zimno może dodatkowo działać profilaktycznie przeciwko chorobom nowotworowym. Bogactwo kwasów pomaga także w zachowaniu doskonałej kondycji psychicznej i chroni przez depresją.

Picie oleju lnianego dostarcza także cennej witaminy E, która jest naturalnym przeciwutleniaczem doskonale radzącym sobie z wolnymi rodnikami.

Olej lniany w diecie

Olej lniany na odchudzanie? Tak! Dzięki bogactwu nienasyconych kwasów tłuszczowych produkt nie tylko zapewni diecie zbilansowanie, ale także wspomoże metabolizm i wzmocni organizm. Jeżeli zależy Ci na szybszej redukcji wagi to do menu dołącz suplement diety Therm Line Fast.

Picie oleju lnianego na czczo w połączeniu z chudym twarogiem jest zalecane w diecie antynowotworowej dr Budwig. Spożywanie produktów niskowęglowodanowych, które zastępowane są między innymi tłuszczami, zalecane jest w diecie ketogenicznej. Picie oleju lnianego przynosi efekty także w diecie przeciwtrądzikowej, łagodząc zmiany i poprawiając znacznie kondycję skóry.

Jak stosować olej lniany w kuchni?

Należy przede wszystkim pamiętać, że olej lniany zachowuje swoje wyjątkowe właściwości tylko podczas spożycia na zimno. Można więc dodawać go z powodzeniem do sałatek, na kanapki czy do koktajli. Niewielka ilość oleju nie zmieni smaku potraw, a doskonale wpłynie na twój organizm. Pamiętaj, że kolorowo znaczy zdrowo. Zbilansowana dieta obfitująca w owoce i warzywa stanie się jeszcze bardzie wartościowa, jeżeli uzupełnisz ją o olej lniany.

Tylko u nas!

  • Ciekawostki

    Witamina D3 – właściwości i objawy niedoboru

    Przeczytaj, co się dzieje, gdy w Twoim organizmie brakuje witaminy D

    czytaj więcej
  • Czas wolny

    Najlepsze pomysły na aktywne spędzanie wolnego czasu

    Postaw na aktywność!

    czytaj więcej
  • Fitness

    Bądź duży! 5 sposobów na naturalny przyrost masy mięśniowej

    Zobacz, jak skutecznie wypracować umięśnioną sylwetkę.

    czytaj więcej

2 komentarzy na “Bądź duży! 5 sposobów na naturalny przyrost masy mięśniowej

    • melkabelka

      Zgadza się , dobrze myślisz. Mięśnie odpoczywają wtedy rosną. Dlatego przerwa między treningami jest taka ważna. Do tego nie można za bardzo się forsować na siłowni czy innych treningach by nie nabawić się kontuzji. Pamiętajmy o rozgrzewce przed i rozciąganiu po siłowni.

Dodaj komentarz