Orzeszki piniowe- wartości odżywcze i zastosowanie orzeszków piniowych w odchudzaniu

Orzeszki piniowe, jak większość orzechów, zawierają mnóstwo składników, które doskonale wpływają na kondycję naszego organizmu. Wyróżniają się jednak na tle innych produktów kilkoma pierwiastkami, których obecność pozytywnie wpływa na zdrowie. Do tego są smaczną przekąską, a po zblanszowaniu wydzielają wspaniały aromat.

Pochodzenie orzeszków pinii

Orzechy pinii to w rzeczywistości nasiona sosny, która na dużą skalę występuje przede wszystkim w basenie Morza Śródziemnego. Sosna pinia w Polsce niestety jest bardzo trudna w hodowli, przede wszystkim ze względu na jej wrażliwość na niskie temperatury, ale niektóre jej odmiany przy dużym nakładzie sił może udać się wyhodować w naszym kraju. Orzech piniowy można spożywać w surowej postaci, po usunięciu łusek.

Odmiany orzechów pinii

Istnieje kilka odmian orzechów piniowych, które pochodzą z różnych rodzajów sosny. W Europie uprawia się zwykle sosnę piniową, w Azji natomiast bardzo popularną odmianą jest sosna koreańska, z której pozyskane orzeszki piniowe mają cenę zwykle nieco niższą.

Czy orzeszki pinii są kaloryczne?

Orzechy pinii, podobnie jak większość tego typu przekąsek, zawierają dość sporo kalorii. W 100 gramach produktu znajduje się prawie 700 kcal. Warto więc pamiętać, że decydując się na taki przysmak, trzeba uważać z jego ilością.

Orzechy piniowe – właściwości prozdrowotne

Jedzenie pinii może bardzo korzystnie wpłynąć na zdrowie ze względu na zawartość składników odżywczych poprawiających funkcjonowanie organizmu. Orzechy sosnowe są bogate w witaminę K, która bierze udział w procesie krzepnięcia krwi. Zawierają także sporo magnezu pozytywnie wpływającego na układ nerwowy i poprawiającego nastrój. Nie brakuje w nich ponadto witaminy E, która ma m.in. działanie przeciwstarzeniowe. Orzech piniowy to doskonałe źródło cynku, który świetnie wpływa na potencję u mężczyzn. Dzięki temu często uważany jest za doskonały afrodyzjak. Znajdują się w nich minerały takie jak kobalt, mangan czy miedź. Orzeszki pinii dostarczają także sporo białka, które zapewnia zastrzyk energii na długi czas.

Zastosowanie orzechów pinii w dietach

Orzechy pinii są jednym ze składników diety śródziemnomorskiej. Opiera się ona na składnikach występujących w regionie basenu tego morza i jest bogata w elementy pozytywnie wpływające na zdrowie. Można je wykorzystać jako zdrową przekąskę między posiłkami, pamiętaj jednak, aby nie spożywać ich zbyt dużo, gdyż są wysokokaloryczne. Z orzechów pinii pozyskuje się olej, który ma właściwości odchudzające.

Orzechy pinii w kuchni

Orzeszki piniowe mogą stanowić smaczny i aromatyczny dodatek do wielu potraw. Najpopularniejszym daniem, które można z nich przyrządzić jest słynne włoskie pesto. W połączeniu z bazylią, olejem, czosnkiem i parmezanem będą stanowiły wspaniały i zdrowy sos do makaronów. Po przysmażeniu ich na suchej patelni uwalnia się wspaniały zapach, który może urozmaicić wiele słodkich deserów. Orzech piniowy może stanowić dodatek do sałatek lub kanapek.

Orzeszki piniowe – gdzie kupić?

Możesz znaleźć je w wielu sklepach, a najlepsze odmiany najczęściej znajdziesz w sklepach ze zdrową żywnością. Możesz je zakupić wygodnie w sklepach internetowych, gdzie cena może być bardzo atrakcyjna.

Tylko u nas!

  • Fitness

    Bądź duży! 5 sposobów na naturalny przyrost masy mięśniowej

    Zobacz, jak skutecznie wypracować umięśnioną sylwetkę.

    czytaj więcej
  • bieganie na wiosnę
    Fitness

    Wiosenny jogging – jak się nie przeziębić?

    Jogging to samo zdrowie. Ale co zrobić, gdy za oknem gdzieniegdzie widać resztki śniegu, a niezbyt wysoka temperatura nie zachęca do ruszenia się spod ciepłej kołdry? Poza tym wiosna to czas, gdy pojawiająca się wszędzie wilgoć sprzyja mnożeniu się różnego rodzaju bakterii. Jak zatem biegać wiosną, by się nie przeziębić? Warto biegać nawet wtedy, gdy... Czytaj dalej »

    czytaj więcej
  • Fitness

    Jak wrócić do aktywności po długiej przerwie?

    Wracamy do aktywności po zimie!

    czytaj więcej

4 komentarzy na “Jak wrócić do aktywności po długiej przerwie?

  1. natalia

    Nie ma wydaje mi się jakieś środka sprawdzonego , małymi krokami a dojdziemy do celu na przykład 15 minutowe ćwiczenia na macie do fitnessu albo jakiś Jogging po pracy czy nawet jazda na rowerze może być krokowym powrotem do aktywności fizycznej.Mając na uwadzę nasze zdrowe , wracamy z większym impetem do sportu.

  2. Tadeusz K

    Jestem już starszą dostojną osobą i ze względu na swoją wagę mogę jedynie sobie pospacerować. Taka Aktywność Fizyczna Bardzo dobrze mi robi , nawet spotkałem piękną Damę . Panią Renie , razem spacerujemy i się dotleniamy. Bardzo wam dzieci polecam .

  3. doctorek pip

    Pamiętam jak kiedyś byłem nastolatkiem, niskiego wzrostu, jeszcze mniejszej wagi. Nie wyglądałem jak dorastający facet, moje koleżanki miały w bicepsie więcej ode mnie (tłuszczu! ale co z tego?). Miałem tego dość i postanowiłem to zmienić – zapisałem się na siłownię! Nie było łatwo, ale kto powiedział, że łatwo będzie. Teraz jestem zadowolony z tego jak wyglądam. Koleżanki teraz lecą na moje bicki. Aczkolwiek nie bardzo je widać pot szpitalnym fartuchem.

Dodaj komentarz