Piękne nogi latem! – zadbaj o tę partię ciała

Piękne nogi i szczupłe uda to wyzwanie, które spędza sen z powiek wielu kobietom, zwłaszcza wtedy, kiedy zbliża się lato. W końcu, która z nas nie chciałaby, aby pięknie opalone, pozbawione cellulitu i zgrabne nogi stanowiły jej prawdziwą wizytówkę? Jednak, aby tak było, musimy zadbać o tę dość problematyczną partię ciała. W związku z tym, że obszar ten szczególnie narażony jest na występowanie cellulitu i odkładnie się tkanki tłuszczowej, wymaga od nas szczególnej uwagi. Pora zatem poszukać odpowiedzi na pytania, które zadaje sobie zdecydowana większość kobiet – jak odchudzić uda i które ćwiczenia na zgrabne nogi są naprawdę skuteczne?

Skuteczne ćwiczenia na szczupłe nogi

Niestety, nie każda kobieta jest szczęśliwą posiadaczką naturalnie szczupłych nóg. Większość z nas efekt ten musi okupić ciężką pracą. Szczególnie przed okresem wakacji poszukujemy skutecznych metod na szybkie wysmuklenie nóg. Do tych najbardziej sprawdzonych należą oczywiście ćwiczenia fizyczne. Choć wymagają od nas wysiłku, przynoszą najlepsze rezultaty, które wraz z naszą systematycznością stale rosną.

Skuteczny trening powinien być podzielony na ćwiczenia poszczególnych partii nóg, dostosowany do problematycznych stref ciała i oczywiście dopasowany do naszej ogólnej kondycji fizycznej. Powinien obejmować ogólne ćwiczenia na nogi, specjalne ćwiczenia na uda oraz ćwiczenia na szczupłe łydki. Sprawdźmy, które z nich są najskuteczniejsze.

Ćwiczenia na szczupłe uda

Uda to dla większości kobiet najbardziej problematyczna partia nóg. To właśnie one najczęściej dotknięte są tak znienawidzonym cellulitem i rozstępami. Ćwiczenia na smukłe uda powinny przede wszystkim poprawiać ich jędrność, a także odpowiednio pobudzać krążenie i zapobiegać gromadzeniu się w tym miejscu tkanki tłuszczowej.
Do tych najskuteczniejszych należą przysiady, tzw. „nożyce” oraz uprawianie takich sportów jak bieganie, jazda na rowerze, czy też ścianka wspinaczkowa. Wszystkie ćwiczenia wyszczuplające uda muszą być przede wszystkim systematycznie wykonywane i oczywiście wsparte zrównoważoną dietą, bo tylko w ten sposób przyniosą oczekiwane efekty.

Ćwiczenia na zgrabne łydki

Ćwiczenia na szczupłe łydki skupiają się na ich wysmukleniu i wzmacnianiu mięśni. Podobnie jak ćwiczenia na zgrabne uda, muszą być wykonywane systematycznie (przynajmniej 2-3 w tygodniu), aby rezultaty ich stosowania były widoczne. Do najskuteczniejszych ćwiczeń tej partii ciała należą różnego rodzaju wspięcia na palce, połączone na przykład z dodatkowym obciążeniem w postaci hantli lub przenoszenie ciężaru ciała z jednej nogi na drugą.

Wszystkie ruchy podczas ćwiczeń powinny być wykonywane powoli i dokładnie, tak, aby zaangażować do pracy jak największą liczbę mięśni. Warto do swoich treningów włączyć takie sporty jak wspomniane biegi, marsze, tenis, koszykówka oraz aerobik.

Ćwiczenia to nie wszystko

Choć nie można umniejszać roli ćwiczeń fizycznych w walce o zgrabne i piękne nogi, czasami nawet najskuteczniejsze ćwiczenia na uda i łydki nie są w stanie poprawić ich wyglądu. Dlaczego tak się dzieje? Przyczyną takiego stanu są pojawiające się, zwłaszcza w okresie letnim, obrzmienia i opuchnięcia, którym towarzyszy odczucie ciężkich, zmęczonych nóg. Często występują także uciążliwe skurcze łydek, które ograniczają naszą aktywność fizyczną. Sytuacja ta jest wynikiem między innymi zaburzeń układu krążenia, przez co do nóg dociera zbyt mała ilość krwi.
W efekcie nasze nogi nie prezentują się tak, jakbyśmy tego chciały, a my odczuwamy dyskomfort. W takich sytuacjach warto sięgać po preparaty wzbogacone ekstraktami roślinnymi, na przykład Venasid firmy Olimp Laboratories, które usprawniają działanie naczyń krwionośnych oraz wzmacniają ich ścianki, przynosząc uczucie lekkich nóg, poprawiając ich wygląd i skutecznie niwelując uczucie dyskomfortu. Możemy być pewne, że zadbane nogi „odwdzięczą” się nam pięknym wyglądem, który poprawi nasze samopoczucie na długo.

Tylko u nas!

3 komentarzy na “Dbaj o kolana!

  1. malaala

    Aktywność fizyczna jest jedną z podstawowych metod pozwalających na wzmocnienie kości, mięśni, utrzymanie prawidłowej ruchomości stawów i zapobieganie ich zesztywnieniu. Stawom służy nie tylko regularne uprawianie sportu, ale także zwykła, codzienna gimnastyka, bo wzmacnia mięśnie, które są wsparciem dla stawów.

Dodaj komentarz