Pierś z kurczaka – wartości odżywcze oraz zastosowanie mięsa drobiowego w dietach odchudzających

Mięso drobiowe to jeden z najchętniej jadanych rodzajów mięs. Jego smak lubią niemal wszyscy, od najmłodszych po najstarszych. Jest to także jeden z najpopularniejszych składników polskich dań. Jakie wartości odżywcze ma pierś z kurczaka i czy warto sięgać po nią na diecie?

Pierś z kurczaka – kaloryczność

Jest to jedna z najzdrowszych części kurczęcia, która charakteryzuje się niewielką zawartością tłuszczu, soczystością oraz doskonałym smakiem. Można podawać ją na wiele sposobów i przyrządzać z niej mnóstwo ciekawych potraw. Pierś z kurczaka to przykład na to, że mięso drobiowe może być lekkostrawne i niskokaloryczne.
Mięso z kurczaka należy do jednych z najmniej kalorycznych mięs, dlatego z powodzeniem może być wprowadzane do diet odchudzających. W 100 g piersi z kurczaka bez skóry znajduje się jedynie około 100 kalorii. Pamiętaj jednak o tym, że jeżeli chcesz, aby Twój posiłek był niskokaloryczny, przygotowuj mięso gotując je lub piekąc, a nie smażąc. Wartość odżywcza drobiu znacznie wzrośnie, jeżeli będziesz przygotowywać go w głębokim tłuszczu.

Pierś z kurczaka – wartości odżywcze

Jednym z najbardziej wartościowych składników dostarczanych podczas spożywania drobiu jest białko w piersiach z kurczaka. Ma ono charakter pełnowartościowy i jest doskonale wchłaniane przez organizm. Drób to także doskonałe źródło cynku, który jest pierwiastkiem odpowiadającym między innymi za odpowiednie działanie układu odpornościowego. Filety z kurczaka zawierają także witaminę PP, zwaną niacyną, która obniża poziom złego cholesterolu. Najwięcej znajduje się jej właśnie w mięsie drobiowym. Kurczak to witaminy, więc warto wprowadzać jego spożywanie do jadłospisu, w trosce o swoje zdrowie.

Mięso drobiowe w dietach

Dzięki niskiej wartości energetycznej drobiu, czyli jego niewielkiej kaloryczności, jest on często składnikiem pojawiającym się w wielu dietach odchudzających. Jego spożywanie jest zalecane np. w trakcie diety DASH, gdzie dziennie można spożywać około 180 g mięsa. Dzięki dużej zawartości aminokwasów kurczak jest produktem idealnym dla sportowców stosujących dietę białkową. Dieta bogata w białko zalecana jest także kobietom po operacjach ginekologicznych. Podczas badań przeprowadzonych w USA dowiedziono także, że zwiększenie spożywania białka może przynieść pozytywne efekty podczas stosowania krótkich diet odchudzających.

Pierś z kurczaka – jak ją przyrządzić?

Każdy z pewnością zna mnóstwo przepisów na przygotowanie smacznej piersi z kurczaka. Chcąc urozmaicić posiłki, warto pokusić się o kulinarne eksperymenty, przygotowując np. pastę kanapkową z kurczaka lub placek z kurczaka i kaszy gryczanej. Odpowiednie dodatki mogą sprawić, że mięso nabierze wyrazistego, niecodziennego smaku. Ciekawą propozycją jest przygotowanie piersi z kurczaka w cytrynie z pesto lub ugotowanie mięsa w pomarańczach z dodatkiem migdałów.

Pierś z kurczaka to jedno z ulubionych rodzajów mięs, które można przygotować na wiele sposobów tak, aby smakowało każdemu. Jest to także źródło cennych dla organizmu składników, które mogą pozytywnie wpłynąć na jego zdrowe funkcjonowanie.

354

Tylko u nas!

Dodaj komentarz