Pierś z kurczaka – wartości odżywcze oraz zastosowanie mięsa drobiowego w dietach odchudzających

Mięso drobiowe to jeden z najchętniej jadanych rodzajów mięs. Jego smak lubią niemal wszyscy, od najmłodszych po najstarszych. Jest to także jeden z najpopularniejszych składników polskich dań. Jakie wartości odżywcze ma pierś z kurczaka i czy warto sięgać po nią na diecie?

Pierś z kurczaka – kaloryczność

Jest to jedna z najzdrowszych części kurczęcia, która charakteryzuje się niewielką zawartością tłuszczu, soczystością oraz doskonałym smakiem. Można podawać ją na wiele sposobów i przyrządzać z niej mnóstwo ciekawych potraw. Pierś z kurczaka to przykład na to, że mięso drobiowe może być lekkostrawne i niskokaloryczne.
Mięso z kurczaka należy do jednych z najmniej kalorycznych mięs, dlatego z powodzeniem może być wprowadzane do diet odchudzających. W 100 g piersi z kurczaka bez skóry znajduje się jedynie około 100 kalorii. Pamiętaj jednak o tym, że jeżeli chcesz, aby Twój posiłek był niskokaloryczny, przygotowuj mięso gotując je lub piekąc, a nie smażąc. Wartość odżywcza drobiu znacznie wzrośnie, jeżeli będziesz przygotowywać go w głębokim tłuszczu.

Pierś z kurczaka – wartości odżywcze

Jednym z najbardziej wartościowych składników dostarczanych podczas spożywania drobiu jest białko w piersiach z kurczaka. Ma ono charakter pełnowartościowy i jest doskonale wchłaniane przez organizm. Drób to także doskonałe źródło cynku, który jest pierwiastkiem odpowiadającym między innymi za odpowiednie działanie układu odpornościowego. Filety z kurczaka zawierają także witaminę PP, zwaną niacyną, która obniża poziom złego cholesterolu. Najwięcej znajduje się jej właśnie w mięsie drobiowym. Kurczak to witaminy, więc warto wprowadzać jego spożywanie do jadłospisu, w trosce o swoje zdrowie.

Mięso drobiowe w dietach

Dzięki niskiej wartości energetycznej drobiu, czyli jego niewielkiej kaloryczności, jest on często składnikiem pojawiającym się w wielu dietach odchudzających. Jego spożywanie jest zalecane np. w trakcie diety DASH, gdzie dziennie można spożywać około 180 g mięsa. Dzięki dużej zawartości aminokwasów kurczak jest produktem idealnym dla sportowców stosujących dietę białkową. Dieta bogata w białko zalecana jest także kobietom po operacjach ginekologicznych. Podczas badań przeprowadzonych w USA dowiedziono także, że zwiększenie spożywania białka może przynieść pozytywne efekty podczas stosowania krótkich diet odchudzających.

Pierś z kurczaka – jak ją przyrządzić?

Każdy z pewnością zna mnóstwo przepisów na przygotowanie smacznej piersi z kurczaka. Chcąc urozmaicić posiłki, warto pokusić się o kulinarne eksperymenty, przygotowując np. pastę kanapkową z kurczaka lub placek z kurczaka i kaszy gryczanej. Odpowiednie dodatki mogą sprawić, że mięso nabierze wyrazistego, niecodziennego smaku. Ciekawą propozycją jest przygotowanie piersi z kurczaka w cytrynie z pesto lub ugotowanie mięsa w pomarańczach z dodatkiem migdałów.

Pierś z kurczaka to jedno z ulubionych rodzajów mięs, które można przygotować na wiele sposobów tak, aby smakowało każdemu. Jest to także źródło cennych dla organizmu składników, które mogą pozytywnie wpłynąć na jego zdrowe funkcjonowanie.

Tylko u nas!

Dodaj komentarz