Popraw jakość swojego życia seksualnego

Choć wielu osobom wydaje się, że problemy pożycia dotyczą osób starszych, z problemami zdrowotnymi lub tych, którzy przemęczają się na skutek licznych obowiązków, jest zgoła inaczej. Wszystko zależy bowiem od modelu życia, diety, aktywności fizycznej i wielu innych czynników (nie wspominając o ewentualnych problemach zdrowotnych).

Tak więc wstydliwe dolegliwości mogą dotknąć niemal każdego dorosłego człowieka. Warto jednak pamiętać, że odpowiednia dieta może zapewnić nam lepszą jakość życia seksualnego, zwiększyć popęd a nawet poprawić płodność!

Bez odpowiedniej dawki takich substancji odżywczych jak antyoksydanty, zdrowe tłuszcze, węglowodany, minerały, witaminy czy białka nasz popęd seksualny może znacząco spaść. Wszystko dlatego, że gospodarka hormonalna jest ściśle powiązania z odżywianiem. Wystarczy jednak odpowiednia wiedza, szczypta samozaparcia i wykształcenie w sobie pewnych nawyków, aby radość z częstego pożycia stała się faktem.

Warto zwrócić uwagę na te pokarmy, które od lat uważane są za naturalne afrodyzjaki, korzystnie wpływające na popęd seksualny oraz potencję. Wpływają one także w mniejszym i większym stopniu na modyfikację poziomu hormonów płciowych, jak również (bezpośrednio lub pośrednio) na przewodnictwo dopaminergiczne. A przy tym są naturalne i zdrowe. Oto one!

Owoce:

  • agrest,
  • awokado,
  • banany,
  • jagody,
  • porzeczki,
  • daktyle,
  • figi,
  • granaty,
  • jabłka,
  • jeżyny,
  • maliny,
  • mango,
  • truskawki,
  • wiśnie,
  • czereśnie

Warzywa:

  • bób,
  • buraki,
  • cebula,
  • fasola,
  • czosnek,
  • dynia,
  • jarmuż,
  • karczochy,
  • fenkuł,
  • kabaczek,
  • pietruszka,
  • rukiew,
  • rzodkiew,
  • seler,
  • szczypiorek,
  • szpinak,
  • szparagi,
  • wodorosty

Przyprawy:

  • chili,
  • chrzan,
  • cynamon,
  • czosnek,
  • cząber,
  • gałka muszkatołowa,
  • imbir,
  • kardamon,
  • pieprz,
  • pieprz kajeński,
  • wanilia,
  • kapary,
  • kurkuma

Napoje:

  • kakao,
  • kawa,
  • szampan,
  • różne koktajle alkoholowe i mleczne,
  • mleko kozie

Produkty zbożowe:

Nasiona i orzechy:

  • orzechy brazylijskie, włoskie, laskowe,
  • nasiona sezamu, słonecznika,
  • migdały

Ryby:

Ekstrakty roślinne znajdujące się w suplementach diety:

  • ekstrakt kozieradki pospolitej,
  • ekstrakt korzenia MACA,
  • Ekstrakt Tribulus terrestris

W opinii naukowców nieoceniony wpływ na stymulowanie naszego popędu seksualnego ma kwaszona kapusta. Choć według niektórych jest to dosyć odstraszający afrodyzjak, warto przezwyciężyć niechęć i włączyć ją do jadłospisu.

2 728

Tylko u nas!

  • Ciekawostki

    Nawadnianie organizmu w czasie letnich upałów

    Sprawdź jak dbać o odpowiednie nawodnienie organizmu w trakcie lata.

    czytaj więcej
  • Fitness

    TBC – co kryje się pod tym terminem fitness?

    Trening TBC - zobacz na czym polega ten system ćwiczeń.

    czytaj więcej
  • Ciekawostki

    Witaminy i składniki mineralne niezbędne dla kobiet

    Dostarczasz swojemu ciału wszystkie niezbędne składniki Sprawdź, czy na pewno!

    czytaj więcej

2 komentarzy na “Witaminy i składniki mineralne niezbędne dla kobiet

  1. sombre

    Suplementów i witamin jest mnóstwo. Witaminy i minerały dla kobiet, suplementy diety w tabletkach, kapsułkach, proszkach do przygotowywania roztworu, tabletkach musujących, multiwitaminy. Wystarczy iść do apteki i wybrać odpowiednie dla siebie 🙂

Dodaj komentarz