Młody jęczmień – poznaj jego moc

Młody jęczmień cieszy się coraz większą popularnością wśród osób, które dbają o zdrowe odżywianie i chcą schudnąć. Jego fenomen opiera się na zawartości wielu witamin, składników odżywczych oraz naturalnego błonnika odpowiedzialnego za regulowanie przemiany materii. Właściwości młodego jęczmienia tworzą imponującą listę i dotyczą wielu różnych sfer funkcjonowania organizmu. Młody zielony jęczmień, zgodnie ze swoją nazwą, pozyskiwany jest z zielonej trawy jęczmienia po kilku dniach od momentu jej wykiełkowania. Występuje w formie tabletek lub proszku. Co jeszcze warto o nim wiedzieć?

Jak powstaje młody jęczmień?

Młody jęczmień pozyskuje się z siedmiodniowych zmielonych liści rośliny. Okres siedmiu dni od momentu wykiełkowania jęczmienia to czas, kiedy w roślinie gromadzi się najwięcej witamin i wartościowych składników odżywczych. Zebrane liście jęczmienia zostają ugniatane tak, aby wycisnąć z nich cały sok. Następnie sok z młodego jęczmienia zostaje poddany procesowi suszenia aż do momentu uzyskania zielonego proszku. Suszenie następuje w stosunkowo niskiej temperaturze (zaledwie 38°C), co pozwala na zachowanie wszystkich cennych właściwości rośliny. Sproszkowana wersja młodego jęczmienia dodana do wody w smaku przypomina połączenie szpinaku i zielonego groszku.

Właściwości zielonego jęczmienia

Właściwości trawy jęczmiennej są cenne dla zdrowia, dlatego pozyskany z niej zielony jęczmień jest bardzo wartościowym składnikiem uzupełniającym dietę. Zawiera duże ilości witamin z grupy B, E, C, K, beta karotenu, a także takich minerałów jak magnez, potas, fosfor, wapń, krzem, cynk, żelazo. Poza tym, jest cennym źródłem chlorofilu, aminokwasów (m. in. fenyloalanina, leucyna, prolina, lizyna, kwas asparginowy, kwas glutaminowy, alanina) oraz hormonów pochodzenia naturalnego, których organizm ludzki nie jest w stanie sam wytworzyć.

Dzięki obecności tak wielu różnych składników, młody jęczmień wspomaga działanie układu nerwowego, wspiera pracę serca i funkcjonowanie układu krwionośnego, wspomaga procesy odkwaszania organizmu, usprawnia działanie układu pokarmowego, obniża poziom złego cholesterolu we krwi, zapobiega powstawaniu zaparć, chroni przed niedokrwistością.

Jego regularne spożywanie pozwala regulować pracę tarczycy i wydzielanych hormonów. Młody jęczmień wykazuje również właściwości lecznicze – działa przeciwzapalnie, przyspiesza proces gojenia się ran i działa na nie dezynfekująco. Dzięki obecności magnezu, redukuje napięcie nerwowe, łagodzi objawy stresu i bóle głowy. Młody jęczmień wykorzystuje się także na odchudzanie.

Duża zawartość błonnika pokarmowego usprawnia i przyspiesza metabolizm oraz wspomaga procesy spalania tłuszczu. Dzięki obecności składników rozpuszczalnych, znajdujących się w błonniku, spożywanie jęczmienia zapewnia uczucie sytości przez dłuższy czas i opóźnia opróżnianie żołądka, tym samym skutecznie niwelując odczuwanie głodu. Jego stosowanie zaleca się osobom korzystającym z różnych diet odchudzających, cierpiącym na anemię, osób zmagających się z podwyższonym poziomem cholesterolu, borykającym się z różnorodnymi chorobami związanymi z układem krążenia, osobom zmęczonym, osłabionym i zestresowanym.

Jak stosować młody jęczmień?

Młody jęczmień w postaci tabletki lub proszku może być spożywany w różnych ilościach. W postaci sproszkowanej można mieszać go z wodą lub sokami i pić rano przed pierwszym posiłkiem lub dodawać go do dań spożywanych w ciągu dnia (na przykład do zupy). Decydując się na dodanie go do przygotowywanych potraw, musimy zadbać o to, aby były one wystudzone, ponieważ wysoka temperatura sprawia, że jęczmień traci większość cennych składników i witamin. Jeśli nie przepadamy za jego charakterystycznym smakiem, możemy zdecydować się na zielony jęczmień w formie tabletki (w tym najwydajniejszej Młody Jęczmień Premium firmy Olimp Laboratories). Wówczas możemy zażywać go przed posiłkami.

Tylko u nas!

Dodaj komentarz